GOOGLE ALKAA MYYDÄ WSOY:N, TAMMEN JA JOHNNY KNIGAN KIRJOJA

Google Play, WSOY ja Kustannusosakeyhtiö Tammi ovat aloittaneet Suomen sähkökirjamarkkinoilla merkittävän yhteistyön. Sisältöpalvelu Google Play on lisännyt valikoimaansa ensimmäiset suomenkieliset kirjat.

Jatkossa Google Playn kautta on mahdollisuus ostaa sekä uutuuksia että suosituimpia klassikoita WSOY:n, Tammen ja Johnny Knigan listoilta. Joukossa on kustantamoiden suomenkielisiä kauno- ja tietokirjoja sekä lasten- ja nuortenkirjoja.

Kyseessä on ensimmäinen kerta kun Google Play tekee yhteistyötä suomalaisen kustantajan kanssa. Ruotsissa vastaavanlainen yhteistyö aloitettiin viime vuoden heinäkuussa.

”Olemme innoissamme saadessamme aloittaa yhteistyön Googlen kanssa. Uskomme, että kansainväliset jakelijat tuovat uusia mahdollisuuksia tavoittaa lukijat”, toimitusjohtaja Timo Julkunen kertoo. ”Suomessa e-kirjojen osuus kirjojen kokonaismyynnistä on vielä verraten pieni. Tavoitteenamme on helpottaa suomenkielisten sähkökirjojen osto- ja käyttökokemusta sekä vahvistaa markkinoiden kehittymistä.”

Google Play on Googlen omistama digitaalinen sisältöpalvelu. Palvelussa on kirjojen lisäksi mahdollista ostaa musiikkia, elokuvia, sekä erilaisia Android-käyttöjärjestelmän mobiililaitteille tarkoitettuja sovelluksia.

WSOY, Kustannusosakeyhtiö Tammi ja Johnny Kniga ovat osa kansainvälistä, monikanavaista Bonnier-mediakonsernia. Suomessa konserniin kuuluvat myös MTV Media, Bonnier Publications, Readme.fi ja FS Film Oy.

Lisätiedot:
Bonnier Books Finland,  kehityspäällikko Johanna Snell, johanna.snell@bonnierbooks.fi,
puh. +358 50 563 3396