Gramex jakoi kahdeksan miljoonaa euroa korvauksia

Tekijänoikeusjärjestö Gramexin joulutilityksessä jaettiin korvauksia noin 10 000 kotimaiselle muusikolle, solistille ja tuottajalle.

Tekijänoikeusjärjestö Gramex jakoi tänään perjantaina kahdeksan miljoonaa euroa korvauksia muusikoille ja tuottajille. Tästä meni puolet tuottajille ja puolet muusikoille. Korvauksia sai noin 10 000 Gramexin edustamaa kotimaista oikeudenhaltijaa.

Kyseessä on Gramexin joulutilitys. Se sisältää pääsääntöisesti korvauksia radiosoitosta (1-6/2021), taustamusiikkikorvauksia (1-6/2021) ja Gramexin vastaanottamia korvauksia ulkomailta.

Seuraava tilitys tapahtuu keväällä 2022, jolloin jaetaan mm. vuoden 2021 loppupuoliskolla (7-12 kk) kerättyjä korvauksia.

Gramex on äänitemusiikin esittäjien ja tuottajien tekijänoikeusjärjestö. Gramexilla on noin 58 000 asiakassopimusta edustamiensa oikeudenhaltijoiden kanssa ja yli 31 000 korvauksia maksavaa asiakasta. Gramexilta saa lupia äänitemusiikin ja musiikkivideoiden käyttöön. Koska musiikki tekee hyvää, Gramex tahtoo tehdä musiikin käytön helpoksi.

Musiikin Satama / Keilasatama 2 A

Mediayhteydenotot: +358 10 248 9208https://www.gramex.fi

Äänitemusiikin tekijänoikeusjärjestö Gramex edustaa esittäviä taiteilijoita ja äänitetuottajia. Gramexilla on noin 58 000 asiakassopimusta oikeudenhaltijoiden kanssa sekä noin 31 000 korvauksia maksavaa asiakasta. Gramexilta saa lupia äänitemusiikin ja musiikki-videoiden käyttöön. Koska musiikki tekee hyvää, me tahdomme tehdä musiikin käytön helpoksi. Median yhteydenotot: +358 10 248 9208

Sari Aalto-Setälä Gramexin viestintäjohtajaksi13.12.2021 10:05:54 EET | Tiedote