Gramex jakoi noin 7 miljoonaa euroa korvauksia

Noin 9000 kotimaista muusikkoa ja tuottajaa sai korvauksia Gramexin joulutilityksessä.

Tekijänoikeusjärjestö Gramex jakoi  tänään noin 7 miljoonaa euroa korvauksia muusikoille ja tuottajille. Tästä meni noin puolet tuottajille ja puolet muusikoille.

Korvauksia sai noin 9000 Gramexin edustamaa kotimaista oikeudenhaltijaa.

Kyseessä on Gramexin joulutilitys. Se sisältää pääsääntöisesti korvauksia radiosoitosta (1-6/2020), taustamusiikkikorvauksia (1-6/2020), muusikoiden verkkotallennuskorvauksia livetallennuksista ja Ylen kopiointitapahtumia sekä Gramexin vastaanottamia korvauksia ulkomailta.

Seuraava tilitys tapahtuu keväällä 2021, jolloin jaetaan mm. vuoden 2020 loppupuoliskolla (7-12 kk) kerättyjä korvauksia.

Musiikin Satama / Keilasatama 2 A

Mediayhteydenotot: +358 10 248 9208https://www.gramex.fi

Äänitemusiikin tekijänoikeusjärjestö Gramex edustaa esittäviä taiteilijoita ja äänitetuottajia. Gramexilla on noin 58 000 asiakassopimusta oikeudenhaltijoiden kanssa sekä noin 31 000 korvauksia maksavaa asiakasta. Gramexilta saa lupia äänitemusiikin ja musiikki-videoiden käyttöön. Koska musiikki tekee hyvää, me tahdomme tehdä musiikin käytön helpoksi. Median yhteydenotot: +358 10 248 9208

Sari Aalto-Setälä Gramexin viestintäjohtajaksi13.12.2021 10:05:54 EET | Tiedote