Gummeruksen ihanat joulukirjat tarjoilevat leivosten tuoksua ja nostalgista tunnelmaa

Heidi Swainin Joulupuun taikaa lennättää lukijat ekologiselle kuusitilalle Englantiin. Ann-Charlotte Perssonin ja Ann-Christin Antellin äänikirjoina ilmestyvät Sydämellisen joulun resepti ja Joulu Örndahlin ruukissa puolestaan vievät perinteikkäisiin tunnelmiin ruotsalaismaisemiin.

Heidi Swain: Joulupuun taikaa

Ekologinen kuustenkasvatus ja kokonaisvaltaiset jouluelämykset ovat saaneet Wynterin kuusifarmin kukoistamaan. Liza Wynterille isältä peritty yritys on kuitenkin riippakivi. Yhtiökumppanin eläköitymisen vuoksi hän päätyy auttamaan sesongin ajaksi. Löytääkö Liza sittenkin joulun taian – ja sen oikean? Britanniassa romanttisen viihteen kärkinimiin kuuluvan Heidin Swainin Joulupuun taikaa on lämmin kuin jouluinen halaus.

Suomentanut Jade Haapasalo

Ilmestyy sekä painettuna että äänikirjana 7.11., lukija Rosanna Kemppi

Ann-Christin Antell: Joulu Örndahlin ruukissa

Puuvillatehdas-sarjasta tuttu bestselleristi Ann-Christin Antell on kirjoittanut äänikirjaksi joulutarinan, joka kertoo Puuvillatehtaan perijästä tutun Martan nuoruusvuosista Örndahlin ruukinkartanossa. Ruukin väen yhteisessä joulujuhlassa Martta etsii Antonia, sepän poikaa. Nuoret ovat tutustuneet toisiinsa ruukin lainakirjastossa ja nyt Martta toivoo, että Anton hakisi hänet tanssiin. Ilo muuttuu äkisti huoleksi, kun Martan pikkuveli Aapo vajoaa jäihin. Miten käy ruukin joulun?

Ilmestyy äänikirjana 28.11., lukija Sanna Majuri

Ann-Charlotte Persson: Sydämellisen joulun resepti

Emman pieni kahvila Lontoon Notting Hillissä on täpötäynnä ja luciapullat viedään käsistä. Sitten Emma saa kiireisen soiton kotoa Ruotsista: isotäti Fanny on joutunut sairaalaan. Emma matkustaa Ruotsiin apuun ja päättää valmistella täydellisen joulun, kunnes vintin perukoilta paljastuu synkkä perhesalaisuus. Ann-Charlotte Perssonin Sydämellisen joulun resepti ilmestyi Ruotsissa alun perin kalenteriluukkuina ja keräsi 160 000 kuuntelukertaa. Nyt tarina ilmestyy äänikirjaluukkuina myös suomeksi, 24 osassa.

Suomentanut Pekka Marjamäki

Ilmestyy äänikirjana joulukalenterin muodossa 1.12. alkaen, lukija Anna Paavilainen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse ja vapaa sana.

Ympäristömyrkkyjä, loisia ja lobbaamista – Vieras laji on tyrmäävä paljastuskirja norjalaisesta lohibisneksestä30.1.2023 14:14:14 EET | Tiedote

Norjalaistoimittajien Vieras laji – Kuinka lohesta tuli miljardibisnes kertoo lohenkasvatuksen hätkähdyttävän tarinan. Kirja paljastaa muun muassa, kuinka kasvatusloheen päätyi ympäristömyrkkyjä, ja miten lohensyönnin terveellisyyttä kyseenalaistavia tutkijoita on vaiennettu. Äänikirjana teos ilmestyy 27.2. Jasper Pääkkösen lukemana.

Kaarlen palkinnot Ann-Christin Antellille, Marttaliitolle, Marja Luomalle ja Sampsa Peltoselle27.1.2023 22:00:00 EET | Tiedote

Kaarlen palkinnon kaunokirjailijalle saa historialliseen Turkuun sijoittuvan Puuvillatehdas-menestyssarjan kirjoittanut Ann-Christin Antell. Tietokirjapalkinto myönnetään Marttaliitolle tunnustuksena aihettaan suuremmiksi kasvavista klassisista käytännön tietokirjoista. Suomentajat Marja Luoma ja Sampsa Peltonen palkitaan Mohamed Mbougar Sarrin romaanin Miesten syvimmät salaisuudet loisteliaasta suomennoksesta. Kaarlen palkinnot on nimetty Gummeruksen vuonna 1872 perustaneen Kaarle Jaakko Gummeruksen mukaan.

Menestysromaani vie tulevaisuuden Amerikkaan, joka on häiritsevän helppo kuvitella23.1.2023 09:32:40 EET | Tiedote

Celeste Ngin Kadonneet sydämemme (Gummerus) on polttavan ajankohtainen romaani äidin ja pojan väisestä murtamattomasta rakkaudesta. Se kuvaa pelon hallitsemaa yhteiskuntaa, jossa poliisiväkivalta, lasten pakkosiirrot, kirjojen kieltäminen ja aasialaistaustaisten ihmisten syrjintä ovat arkipäivää ja taloudellisen epävarmuuden ja levottomuuksien ratkaisuksi on tarjottu ”amerikkalaisen kulttuurin säilyttäviä” lakeja. Romaani on ollut myynti- ja arvostelumenestys, ja se nousi heti ilmestyttyään useille bestseller-listoille USA:ssa ja Isossa-Britanniassa.

Kirja neljän suomalaisen erikoisjoukkosotilaan kokemuksista Afganistanissa ilmestyy 6.2.202311.1.2023 08:56:19 EET | Tiedote

Kontakti! – Erikoisjoukkojen sotilaana Afganistanissa (Gummerus) on neljän entisen Puolustusvoimien sotilaan kuvaus taisteluista ja arjestaan Afganistanissa vuosina 2008 ja 2009. Kirjassa he kertovat, miten päätyivät erikoisjoukkoihin, millaista työ erikoisjoukko-operaattorina Afganistanissa oli ja millaisia seurauksia sodalla heille itselleen oli. Kirja ilmestyy ja on arvostelu- ja käsittelyvapaa 6.2.2023.

Aloita stressitön vuosi intialaisittain – Ikigai-kirjailijoiden elämäntaito-opas Namaste ilmestyy 2.1.202321.12.2022 08:41:29 EET | Tiedote

Mitä om-tavu merkitsee? Mitä tarkoittavat nirvana ja samsara? Millainen hengitysharjoitus lievittää eniten stressiä? Miksi kurkuman käyttö kannattaa? Namaste - Onnellisen elämän taito (Gummerus) on yleissivistävä, inspiroiva ja käytännöllinen opaskirja, joka avaa intialaisen filosofian peruskäsitteitä. Menestysteos Ikigaista tunnettujen kirjailijoiden Héctor Garcían ja Fransesc Mirallesin uusin elämäntaito-opas ilmestyy 2.1.2023.