Haagan linjastoluonnosta voi kommentoida 3.11. asti

HSL on laatinut Haagan linjastosuunnitelmasta luonnoksen, jota voi kommentoida sunnuntaihin 3.11. asti.

Luonnokseen voi tutustua blogissa. HSL toivoo, että myös mielipiteet suunnitelmasta kerrotaan ensisijaisesti juuri blogissa. Suunnitelmaa voi kommentoida myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta.

Suunnitelmaa kommentoidakseen ei tarvitse olla Haagan asukas. Myös sellaisten, jotka muuten liikkuvat alueella säännöllisesti, kannattaa kertoa mielipiteensä.

Kun kommentointiaika on päättynyt, HSL:n suunnittelijat käyvät palautteen läpi ja viimeistelevät suunnitelman vuoden loppuun mennessä. Tavoitteena on se, että uusi linjasto tulisi käyttöön elokuussa 2021.

Runkolinjan on tarkoitus korvata nykyisiä linjoja

Luonnos koskee Haagan ja Kannelmäen bussilinjoja 33, 37, 40, 41, 42, 43, 52 ja 431. Keskeisin muutosehdotus nykyiseen linjastoon on se, että linjat 40, 41 ja 43 korvattaisiin yhdellä runkolinjalla, jonka on tarkoitus liikennöidä tiheästi keskustasta Etelä- ja Pohjois-Haagan kautta Kannelmäkeen.

Kun HSL laati luonnosta, se käytti apunaan muun muassa Haagan liikkumiskyselyä ja blogiin tulleita kommentteja sekä aiempia asiakaspalautteita.

Suunnitelman tavoitteena on selkeä linjasto, joka tarjoaa entistä parempia liityntäyhteyksiä ja jota matkustajien on helppo käyttää.

Asukastilaisuus suunnitelmasta Pohjois-Haagassa 24.10.

HSL järjestää linjastosuunnitelmasta asukastilaisuuden torstaina 24.10. kello 18–19:30 Valkean talon auditoriossa. Osoite on Ilkantie 4, Helsinki

Tilaisuus alkaa HSL:n esityksellä. Sen jälkeen on aikaa keskustelulle ja kysymyksille.

Joukkoliikennesuunnittelija Miska Peura, HSL, puh. 09 4766 4363
Joukkoliikennesuunnittelija Harri Vuorinen, HSL, puh. 09 4766 4242

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk