Messukeskus

Habitare vei yritysten juurille

Jaa

Suomen johtava huonekalu-, design- ja sisustustapahtuma Habitare tarjosi elämyksiä sisustamisesta ja muotoilusta. Viiden päivän aikana Habitaressa, Antiikki-tapahtumassa, Hifissä ja ammattilaisten Habitare Prossa vieraili alustavien tietojen mukaan 59 200 kävijää, joista ammattilaisia oli noin 13 000. Habitare järjestetään seuraavan kerran Messukeskuksessa Helsingissä 11.–15.9.2019

Innoluxin osasto sai sisustustoimittajien parhaan osaston kunniamaininnan. Kuva: Maija Astikainen/Messukeskus
Innoluxin osasto sai sisustustoimittajien parhaan osaston kunniamaininnan. Kuva: Maija Astikainen/Messukeskus

Habitaren kävijöille tehdyn tutkimuksen mukaan 90 % kävijöistä tulee Habitareen hakemaan vinkkejä ja inspiraatiota tuleviin hankintoihin.

Suomalainen huonekaluvalmistaja Interface lanseerasi Habitaressa neljän suunnittelijan uudet tuotesarjat.

- Tuotelanseerauksemme ovat sujuneet aivan loistavasti. Olemme saaneet valtavasti huomiota Habitaressa kävijöiltä mutta myös kotimaisten ja kansainvälisten toimittajien ja bloggaajien kautta. Yhden maailman suosituimman sisustusblogin Decor8:n bloggaaja valitsi Bug-tuolimme messujen kiinnostavammaksi tuotteeksi, iloitsee Interfacen myynnistä ja markkinoinnista vastaava Niina Sinkkonen.

- Jälleenmyyjäketjumme on valmiina. Pyörä on heti lähtenyt pyörimään, mikä on tietysti messuilla toteutettujen lanseerausten tarkoitus. Enempää ei voi toivoa, Niina Sinkkonen jatkaa.

Habitaren teema Roots - pintaa syvemmälle nosti esiin tuotteiden alkuperää ja yritysten identiteettiä. Alkuperä on Habitaren kävijöille tärkeä kriteeri kodin sisustamisessa. 39 % kävijöistä sanoo, että kotimaisuus näkyy oman kodin sisustamisessa seuraavien vuosien aikana.

- Olen positiivisesti yllättynyt, miten paljon Habitaren kävijät ovat kiinnostuneita tuotteen ja tuotantomme alkuperästä. Kerroimme siitä osastollamme mutta yllättävän moni tiesikin jo, että teemme keramiikkaa Suomessa. Erityisesti nuoret ovat selvästi valveutuneita ja arvostavat kotimaisuutta, sanoo Porvoossa keramiikkaa tekevän VAJA Finlandin toimitusjohtaja Henna Lamberg.

Kiinnostavimmat tuotteet ja ilmiöt suomalaisessa muotoilussa

Habitaren Kansainvälinen Ystävä, Cooper Hewitt Smithsonian Designmuseon pääkuraattori Cara McCarty valitsi Habitaresta kiinnostavimmat sisällöt. Paras osasto McCartyn mielestä oli Asun-lehden osasto, kiinnostavin tuote Hanna Lanton Piilo-jakkara Habitaren Protoshop-näyttelyssä, konsepti LUO-Startup-yrityksen bambusta valmistettu led-valaisin, materiaali Durat ja ilmiö Habi Kids -lastenalue. Harvian infrapunasaunan McCarty nimesi parhaimmaksi osoitukseksi teemasta Next.

Habitaren kansainväliset bloggaajat valitsivat parhaimmiksi osastoiksi Marimekon, Asun-lehden ja Annon osastot ja kiinnostavimmiksi tuotteiksi Tapio Anttilan Day & Night vuodesohvan, Matrin Lempi-sängynpäädyn ja Interfacen Bug-nojatuolin.

Habitare-suunnittelukilpailun voittajaksi päätuomari Petra Blaisse valitsi Ariane Relanderin sekä kaksikon Janne Pärssinen ja Tony Yau. Luminord-valaisinsuunnittelukilpailun voitto meni Antti Keskiselle ja Juho Pasilalle ja Design Your Pitch - Pitch Your Design -kilpailun Saara Kanteleelle. Kilpailujen palkinnot lahjoitti Suomen Messusäätiö.


Lisätietoja:
tiedottaja Johanna Suni p. 040 5154 216, johanna.suni@messukeskus.com
Palkintotiedotteet Habitaren uutishuoneessa >> https://habitare.messukeskus.com/medialle/
Tutkimustulokset: Habitare kävijätutkimus, TNS Kantar 2018, n=200

Suomen suurin huonekalu-, design- ja sisustustapahtuma Habitare järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä seuraavan kerran 11.9.–15.9.2019. Habitare tarjoaa elämyksiä ja ideoita sisustamisesta sekä kodin ja tilojen toiminnallisuudesta ja visuaalisuudesta. Habitare tuo esiin uuden suunnittelijapolven ajatuksia ja töitä sekä herättää keskustelua. Samaan aikaan Habitaren kanssa järjestetään ammattilaisten Habitare Pro | www.habitare.fi | @HabitareFair | www.facebook.com/habitare |

Kuvat

Innoluxin osasto sai sisustustoimittajien parhaan osaston kunniamaininnan. Kuva: Maija Astikainen/Messukeskus
Innoluxin osasto sai sisustustoimittajien parhaan osaston kunniamaininnan. Kuva: Maija Astikainen/Messukeskus
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Musiikkia, vanhemmuusvinkkejä ja maaseudun eläimiä – Lapsimessut kokoaa perheet Messukeskukseen huhtikuussa15.2.2019 09:53:26Tiedote

Perheen pienimmille, vanhemmille ja perheen perustamista suunnitteleville on luvassa tietoa, hauskaa tekemistä ja paljon ohjelmaa Lapsimessuilla 12.–14.4. Helsingin Messukeskuksessa. Mukana kokonaisuudessa on tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös maaseudun eläimiä ja kädentaitoja esittelevä ELMA. Lapsimessujen ensimmäiset ohjelmanumerot ovat vahvistuneet, ja ohjelma kokonaisuudessaan julkaistaan maaliskuun alussa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme