Reaktor

Hae vaikka kaikkiin Suomen IT-alan kärkifirmoihin kerralla - Reaktor julkaisi palvelun nostaakseen kissan pöydälle

Reaktorin uudella PeaceMaker-palvelulla ohjelmistoalan osaajat voivat ottaa yhteyttä alan kärkifirmoihin muutamalla klikkauksella. Palvelun ajatuksena on auttaa osaajia tarkoituksenmukaisten työsuhteiden löytämisessä sekä herättää keskustelua rekrytointimarkkinoiden ylikuumentumisesta.

Reaktor julkaisi tänään PeaceMaker-nimisen palvelun, jolla ohjelmisto-osaajat voivat ottaa yhteyttä haluamiinsa alan kärkifirmoihin muutamalla klikkauksella. Käytännössä tekijä voi helposti selvittää, mikä yritys pystyy tarjoamaan hänelle parasta työpaikkaa ja tarkoituksenmukaisinta työtä.

PeaceMakerin on tarkoitus herättää keskustelua rekrytointimarkkinoiden ylikuumentumisesta. Alan parhaat osaajat saavat lähes viikoittain yhteydenottoja ja työtarjouksia, joissa ei ole ymmärretty työntekijän teknistä erityisosaamista oikein tai niissä keskitytään epäolennaisuuksiin, kuten limujen määrään jääkaapissa.

“Tämä on selkeä ilmentymä markkinoiden ylikuumentumisesta. Uusien tekijöiden kouluttaminen sekä tarkoituksenmukaiset työsuhteet ovat avainasemassa sen korjaamisessa - ne tuovat rauhaa kohinan keskelle. Tilanteesta on syytä puhua, koska teknologia-alalla on myös kriittinen rooli muiden alojen kasvun kannalta”, sanoo Reaktorin Director, Technology and Growth, Mikael Kopteff.

”Ihmisten tapaaminen ja rauhassa kasvotusten oikeista asioista puhuminen on ainoa keino selvittää totuus lupauksien takana. Halusimme tehdä keskustelun avaamisesta mahdollisimman helppoa ja siksi teimme myös PeaceMakerin. Koska kyse on meitä isommasta asiasta, meille oli tärkeää myös nostaa palvelun avulla esiin sellaisia kilpailijoitamme, joiden uskomme tarjoavan tekijöille merkityksellisiä työsuhteita ja projekteja.”

Tekijöiden löytäminen suurin kasvun este - koulutus apuun?

Suomalainen teknologiaosaaminen käy kaupaksi maailmalla. IT-firmat ovatkin viime vuosina perustaneet runsaasti uusia maakonttoreita muun muassa Eurooppaan, Yhdysvaltoihin sekä Aasiaan.

”Suurin kasvun este on oikeiden tekijöiden löytäminen. Ihmisiä, joilla on kokemusta nykyaikaisesta ohjelmistojen ja digitaalisten palvelujen kehittämisestä, on yksinkertaisesti tällä hetkellä liian vähän tuleviin tarpeisiin. Tulevina vuosina tämä kysyntäkuilu tulee syvenemään entisestään ja pahimmillaan tämä tarkoittaa sitä, että Suomessa tehdyt, kansainvälisillä markkinoilla toimivat digitaaliset palvelut jäävät kokonaan tekemättä. Olisi erittäin tärkeää, että tilanne saataisiin kestävälle pohjalle.”

“Meillä on nyt mahdollisuus vaikuttaa siihen, että Suomi tunnetaan jatkossakin teknologiaosaamisesta. Tällä hetkellä teknologia on yksi viennin lippulaivoista. Vaarana on, että osaamisesta tulee jatkossa tuontituote.”

Palvelun löytää osoitteesta peacemakerbeta.fi

Yhteyshenkilöt

Mikael Kopteff Director, Technology and Growth, +358 405451645, mikael.kopteff@reaktor.com

Reaktor
Mannerheimintie 2

09 4152 0200, info@reaktor.fihttp://reaktor.fi

Reaktor on luovan teknologian yritys, joka rakentaa poikkeuksellisen hyvin toimivia verkkopalveluita. Parhaimman mahdollisen laadun saavuttamiseksi pidämme designin ja tuotannon tiukasti yhdessä. Paitsi, että Reaktorin luomia digitaalisia palveluja on miellyttävä käyttää, ne ovat myös erityisen kaunista katseltavaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Reaktor