Häiriöt metroliikenteessä mahdollisia työtaistelun vuoksi 1.10. alkaen

Metroliikenteessä saattaa ilmetä häiriöitä maanantaista 1.10. alkaen työtaistelun vuoksi.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on asettanut jäsenilleen ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, minkä vuoksi metrossa saattaa jäädä ajamatta joitain prosentteja aikataulunmukaisista lähdöistä. Ajamattomia lähtöjä saattaa ilmetä myös raitioliikenteessä.

Metro- ja raitioliikennettä liikennöi HKL, jonka kuljettajista valtaosa on JHL:n jäseniä.

Ajamatta jäävien lähtöjen määrä vaihtelee päivittäin kuljettajatilanteen mukaan. Ajamatta jäävät esimerkiksi ne lähdöt, joiden kuljettaja sairastuu ja joihin ei riitä varakuljettajaa. Lisäksi pois liikenteestä jäävät vaunut on siirrettävä varikolle ennen kuljettajan puuttumista ja haettava takaisin varikolta, kun vaunuun taas riittää kuljettaja. Vuoronvaihtokiellon vuoksi HKL:n mahdollisuudet vaikuttaa siihen, mitkä lähdöt jäävät ajamatta, ovat rajalliset.

HSL tiedottaa ajamatta jäävistä lähdöistä ja muista liikenteen häiriöistä verkkosivuillaan ja Poikkeusinfo-palvelun kautta.

Lisätietoa aiheesta on HKL:n verkkosivuilla.

HSL:n hallituksen päätöksiä 16.4.201916.4.2019 14:24:58 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita tarjousten perusteella seuraavat liikennöitsijät: Kohteen 257 (linja 55 Rautatientori – Koskela) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 258 (linjat 71 Rautatientori – Malmi, 77N Rautatientori – Jakomäki, 78 Rautatientori – Latokartano, 78N Rautatientori – Latokartano) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 259 (linjat 63 Kamppi – Paloheinä, 69 Kamppi – Jakomäki, 70 Kamppi – Malmi) uusi liikennöitsijä on Helsingin Bussiliikenne Oy Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-2 Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma Hallitus päätti hyväksyä Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-3 HSL:n lausunto Vantaan yleiskaava 2020 –l