Hakaniemen ja Kaisaniemen Cumulukset katoavat tänään Helsingin ydinkeskustasta

Hakaniemen ja Kaisaniemen Cumulukset Helsingin ydinkeskustassa sekä Koskipuiston Cumulus Tampereen ydinkeskustassa muuttuvat tänään Scandiceiksi.
Scandic Hakaniemi, aamiaishuone

Hakaniemen torin yllä komeileva Cumulus- kyltti ja Rautatientorin kupeessa Kaisaniemenkatu 7:n kohdalla silmiinpistävät Cumulus-kyltit vaihtuvat tänään Scandic-kylteiksi.

”Molempien hotellien kyltitykset ovat näkyvästi esillä ja kyltinvaihdoksen tulevat taatusti
huomaamaan niin jalankulkijat, ohi ajavat autoilijat kuin busseilla ja ratikoilla ohi matkustavat”, sanoo Hakaniemen ja Kaisaniemen hotellinjohtaja Heidi Lehtinen.

Hotellit ovat nimeltään Scandic Hakaniemi ja Scandic Kaisaniemi tänään klo 14 alkaen.
Hakaniemen Cumulus on avattu vuonna 2010 ja Kaisaniemen Cumulus vuonna 1991.
Hakaniemessä on 152 hotellihuonetta ja 22 työntekijää, Kaisaniemessä on 123 hotellihuonetta ja 18 työntekijää.

Koskipuiston Cumulus-kyltti vaihtuu lähes 40 vuoden jälkeen

Myös Tampereen vielä jäljellä oleva Cumulus-hotelli vaihtaa kylttiinsä tänään. Lähes 40 vuotta Cumulus City Koskikadun katolla ollut Cumulus-kyltti vaihtuu Scandic-kyltiksi. Lokakuussa 1979 perustetun ison kokoushotellin nimeksi tulee Scandic Tampere Koskipuisto.

”Koskipuiston hotelli sijaitsee upeissa maisemissa kosken partaalla. Täältä on mahtavat näkymät keskellä kaupungin sykettä ja hyvät pysäköintimahdollisuudet”, summaa hotellinjohtaja Outi Ahola.

Scandic Tampere Koskipuistossa on 284 huonetta, 11 kokoustilaa 10 hengen ryhmätyötiloista aina 200 hengen kokoustiloihin. Scandicilla on jo entuudestaan neljä hotellia Tampereella; Scandic Tampere Station, Scandic Tampere City ja Scandic Rosendahl sekä viikko sitten Cumuluksesta Scandiciksi vaihtunut Scandic Tampere Hämeenpuisto.

Pohjoismainen hotellialan edelläkävijä Scandic osti Restelin koko hotelliliiketoiminnan joulukuun lopussa ja nousi kaupan myötä Suomen suurimmaksi hotelliyritykseksi. Ensimmäinen Cumulushotelli muutettiin Scandiciksi Helsingin Meilahdessa kolme viikkoa sitten. Viikko sitten vuorossa oli Scandic Tampere Hämeenpuisto.

Lisätietoa:

Heidi Lehtinen, hotellinjohtaja, Scandic Hakaniemi ja Kaisaniemi,
Scandic Hotels Oy
heidi.lehtinen@restelhotels.fi | heidi.lehtinen@scandichotels.com
+358 44 534 9744

Outi Ahola, hotellinjohtaja, Scandic Tampere Koskipuisto ja Hämeenpuisto, aluepäällikkö Scandic Hotels Oy
outi.ahola@scandichotels.com +358 40 037 5087

+358 400 965 171

Scandic Hakaniemi, aamiaishuone
Scandic Hotels

• Scandicilla on nyt 70 hotellia ja 13 000 hotellihuonetta 31 paikkakunnalla. Työntekijöitä on runsaat 2 300.

About Scandic Hotels Group
Scandic is the largest hotel company in the Nordic region with 16,000 team members and a network of around 280 hotels in operation and under development. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel sector. Corporate responsibility has always been a part of Scandic’s DNA and Scandic has been a pioneer when it comes to integrating
sustainability in all of its operations. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com