HALIn työehtosopimusneuvottelut: Järjestöjen TES:sta neuvottelutulos

Hyvinvointiala HALI ry ja Toimihenkilöliitto ERTO ry ovat saavuttaneet yleisen linjan mukaisen neuvottelutuloksen sosiaalialan järjestöjä koskevasta työehtosopimuksesta 30.4.2020 klo 16.27.

Neuvottelutuloksen mukaisesti työehtosopimus uudistettaisiin 1.5.2020 alkaen. Neuvottelutuloksen sisältö tulee julkiseksi vasta sen jälkeen, kun molempien osapuolten hallinnot ovat tahoillaan vahvistaneet neuvottelutuloksen toukokuun ensimmäisellä viikolla.

Anna Kallaskari
johtava lakimies
09 1728 5504 / anna.kallaskari@hyvinvointiala.fi

Hyvinvointiala HALI ry edistää yksityisten sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatuksen palveluja tuottavien yritysten ja järjestöjen toimintaedellytyksiä ja neuvottelee alan yleissitovat työehtosopimukset. HALI neuvottelee sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen. HALIn noin 300 järjestöjäsentä työllistävät noin 4 500 järjestötoimihenkilöä. Järjestöjen työehtosopimus on yleissitova. Sen sopimuskausi päättyy 30.4.2020.

Hyvinvointiala HALI ry edistää yksityisten sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatuksen palveluja tuottavien yritysten ja järjestöjen toimintaedellytyksiä ja neuvottelee alan yleissitovat työehtosopimukset. HALI valvoo jäsentensä yhteisiä etuja ja neuvoo työoikeudellisissa ja elinkeinopolitiikan kysymyksissä. Sen 1560 jäsentä työllistävät 100 000 sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatuksen ammattilaista. HALI on Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n jäsen. HALIn jäsenet tuottavat mm. vanhuspalveluita, lasten ja nuorten palveluita, lääkäripalveluita, kuntoutusta, suun terveydenhuoltoa, päihde- ja mielenterveyspalveluita sekä toimivat alan järjestötyössä. www.hyvinvointiala.fi