Halti Oy

HALTI-HIILIKUITUAHKIO ISPO AWARD -palkinnon voittaja 2016 - Outdoor / Talviretkeilyvarusteet

Halti on vuodesta 1976 alkaen valmistanut innovatiivisia tuotteita, jotta kaikki ihmiset voisivat liikkua luonnossa entistä helpommin ja turvallisemmin. Viimeisten 40 vuoden aikana Halti-tuotteita on käytetty monissa maailman kauneimmissa ja unohtumattomimmissa paikoissa. Olemme yksi harvoista yrityksistä, jotka ovat varustaneet retkikuntia sekä pohjoisnavalle, etelänavalle että Mount Everestille. Haltin palkittu hiilikuituahkio jatkaa tätä samaa perinnettä.

Haltin uusi, erittäin kevyt ja kestävä hiilikuituahkio on suunniteltu talviretkeilyyn erittäin vaativissa olosuhteissa. Ahkion suunnittelussa tavoitteena on ollut luoda arktisille talvivaelluksille ja retkikuntakäyttöön kestävä, toiminnallinen ja kevyt ahkio, joka vaatii vain vähän huoltoa. Suunnitteluprosessin aikana ahkiota testattiin useaan otteeseen kenttäkäytössä yhteistyössä kokeneen naparetkeilijän ja eräkouluttajan Kari Vaiska Vainion kanssa.

• Suomessa suunniteltu ja valmistettu
  • Erittäin kevyt ja kestävä ahkio ja aisa
  • Erinomaisesti liukuvien materiaalien ansiosta helppo ja kevyt vetää
  • Helppokäyttöinen, vaatii vain vähän huoltoa, erittäin luotettava

Äärimmäinen keveys ja kestävyys perustuvat valittuihin teknisiin materiaaleihin. Pohja on valmistettu hiilikuidusta ja kevlarista, sekä aisa hiilikuidusta. Leveän ja tasaisen pohjarakenteen ansiosta tavarat on helppo lastata ja purkaa. Pohjassa on kaksi sintratusta polyeteenistä (UHMWPE) valmistettua jalasta. Materiaali on sama kuin maastohiihtosuksissa, tehden pohjasta hyvin liukuvan. Aisa on rakenteeltaan yksiosainen, eikä siinä ole rikkoutuvia liitoskohtia tai kiinnikkeitä, mikä lisää ahkion käytön huolettomuutta ja luotettavuutta.

Ahkion suunnitteluprojekti on osa Haltin 40-vuotisjuhlavuoden toimenpiteitä ja osaltaan kertoo paluustamme takaisin juurillemme arktisen seikkailun ja retkeilyn pariin. Tavoitteemme on jatkaa tätä perinnettä ja innostaa yhä useampia ihmisiä nauttimaan luonnon tarjoamista unohtumattomista kokemuksista.

Yhteystiedot lisätiedusteluja varten:

Mikko Peltomäki, Chief Marketing Officer, puh. +358 50 595 5117, mikko.peltomaki@halti.fi

Ronald Santala, Product Category Manager, puh. + 358 400 427 190, ronald.santala@halti.fi

Halti DataBank
Ensiluokkaista kuvamateriaalia saat ladattua kuvapankistamme www.halti.fi/databank
Rekisteröidy uutena käyttäjänä napsauttamalla rekisteröintilinkkiä ja ilmoittamalla pyydetyt tiedot. Lähetämme käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostissa rekisteröintipyynnön hyväksymisen jälkeen.

Halti Oy
Massbyntie 101
01151 Söderkulla

(09) 8520 81http://www.halti.fi
Halti on suomalainen outdoor-tuotteiden valmistaja. Olemme erikoistuneet urheilu- ja ulkoiluvaatteisiin sekä retkeilyvarusteisiin, joiden ylivoimainen toiminnallisuus sekä älykäs ja luonnon inspiroima suunnittelu auttavat retkeilijöitä kokemaan huippuhetkiä luonnossa. Valmistamme tuotteita uteliaille, aktiivisille ja vaativille outdoor-harrastajille, jotka arvostavat erinomaista toiminnallisuutta, parhaita teknisiä materiaaleja, täydellistä istuvuutta ja kauniin minimalistista pohjoismaista designia. Viimeisten 40 vuoden aikana Halti-tuotteita on käytetty eräissä maailman kauneimpiin ja unohtumattomimpiin kuuluvista paikoista. Olemme yksi harvoista toimialamme yrityksistä, jotka ovat varustaneet retkikuntia sekä pohjoisnavalle, etelänavalle että Mount Everestille. Meillä Haltilla jatkuu perinne innoittaa ihmisiä kokemaan luonto sellaisena kuin se on parhaimmillaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Halti Oy

Suomen monipuolisin luontoliikuntatapahtuma Halti Outdoor Weekend järjestetään jälleen syyskuussa Vuokatissa!19.3.2018 15:00:46 EET | Tiedote

7.–9. syyskuuta 2018 Vuokatin hienoissa vaaramaisemissa järjestettävä tapahtuma kokoaan yhteen polkujuoksijat, vaeltajat ja pyöräilijät. Tapahtuman juuret ovat vuodesta 1945 järjestetyssä Suomen vanhimmassa vaellustapahtumassa Vuokatin Vaelluksessa, jonka perinteitä vaalitaan edelleen. Vuonna 2017 Halti lähti mukaan kehittämään tapahtumaa, ja tavoitteena onkin tarjota upeita luontokokemuksia eri lajien parissa kaikenikäisille sekä eri intensiteetillä urheileville ja ulkoileville luontoliikkujille. Tulevana syksynä lajikirjo laajenee entisestään, ja ohjelmassa on myös melontaa, metsäjoogaa ja oma vaellus koiraystäville.