Halti Oy

HALTI TARKISTAA STRATEGIAANSA JA ORGANISAATIOTA - KASVUA HAETAAN UUSISTA TUOTEALUEISTA

Halti Oy tarkistaa strategiaansa ja organisaatiota. Yhtiö hakee kasvua erityisesti vapaa-ajan sekä multisport-tuotekategorioista. Perinteiset outdoor-, retkeily- ja alppihiihtokategoriat jatkavat mutta tiivistetyllä mallistolla. Myös jalkineet kuuluvat vahvemmin yhtiön fokukseen. RaiSki-tuotemerkkiin Halti-konsernin osana panostetaan lisää. Yhtiö investoi myös asiakassuhteiden hoitoon Suomessa ja Keski-Euroopassa. Kannattamattomista markkina-alueista luovutaan ja uusia liiketoimintamahdollisuuksia etsitään erityisesti Pohjoismaista ja itäisestä Euroopasta.

Haltista neljän vuodenajan brändi

”Halti on Suomessa tunnetuin ja harkituin brändi ulkoiluvaatekategoriassa. Missiomme on valmistaa tuotteita, jotta ihmiset voisivat nauttia ulkona liikkumisesta sekä näyttää ja tuntua hyvältä kaikissa sääolosuhteissa. Suomalaiselle ulkoiluvaateosaamiselle on kysyntää. Meidät tunnetaan erottuvasta designista, laadusta ja haastavista sääolosuhteista. Halti on onnistunut viime vuosina skiwear- ja perinteisessä retkeilykategoriassa. Tuo tie ei enää riitä. Tarvitaan muutosta ja Haltista voidaan tehdä myös vahva neljän vuodenajan brändi”, sanoo Haltin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Outdoor-kategoriaan tuomme tuotteita, joissa on tekninen toimivuus, ajaton design sekä monipuoliset käyttömahdollisuudet. Multisport-kategoria on tarkoitettu ihmisille jotka haluavat liikkua monipuolisesti. Tuotteiden teknisyys sekä soveltuminen monenlaisiin harrastuksiin ja lajeihin on etu jota kuluttaja arvostaa. Active lifestyle puolestaan on vapaa-ajan sekä rennon pukeutumisen mallisto, josta kuluttaja löytää ajattomia sekä klassisia tuotteita käytettäväksi jokapäiväisessä elämässä”, jatkaa Vuori.

”Markkinatilanne on tunnetusti erittäin haastava. Kuluttajien odotukset urheilu- ja ulkoiluvaatteita kohtaan muuttuvat nopeasti. He haluavat enemmän vastinetta rahalle, monikäyttöisyyttä ja hyvää designia. Meidän on vastattava noihin tarpeisiin. Käytännössä se tarkoittaa hinnoittelun ja designin, uudistamista sekä uusien mallistojen rakentamista. Myös RaiSki on jatkossa portfoliossamme vahva merkki. Kenkäliiketoiminnaltamme edellytämme vahvaa kasvua”, kertoo Vuori.

Ville Rönkkö kaupalliseksi johtajaksi, Mikko Peltomäki markkinointijohtajaksi

Strategiamuutoksen yhteydessä yhtiön organisaatiota tarkistetaan. Haltin kaupallisena johtajana aloittaa 29.9. KTM Ville Rönkkö, joka siirtyy Crocs Nordic Groupin toimitusjohtajan tehtävästä. Hänen päävastuualueenaan on myynnin strategia ja tulos sekä vienti. Hän vastaa myös Haltin retail- ja online-jakelukanavan kehittämisestä. Haltin kotimaan myynnistä vastaa edelleen Ari Viljama, joka raportoi Ville Rönkölle.

Haltin uutena markkinointijohtajana aloittaa 1.9. KTM Mikko Peltomäki, joka siirtyy Haltille Toinen-PHD:n varatoimitusjohtajan tehtävästä.

”Ville Rönkkö ja Mikko Peltomäki tuovat Halti-tiimiin uutta draivia ja sitä osaamista mitä yhtiö nyt tarvitsee ottaessaan seuraavaa askelta ja tavoitellessaan välttämätöntä käännettä”, toteaa Vuori.

Design uudistuu

Haltin designtoiminto rakennetaan uudestaan suunnittelu- ja tuotejohtaja Katja Rasinkankaan johdolla. Uusista ratkaisuista päätetään syksyn aikana.

Haltin johtoryhmän muodostavat jatkossa Jukka-Pekka Vuori, Tina Ingman (talous ja rahoitus), Mikko Peltomäki (markkinointi), Ville Rönkkö (kaupalliset toiminnot), Ari Virtanen (tuotteet ja tuotanto) sekä hänelle raportoivat Katja Rasinkangas (tuotteet) ja Kristiina Öhrnberg (tuotanto).

Lisätietoja: toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori, 050 5987 064

Halti on suomalainen urheilu- ja ulkoiluvaatetukseen sekä retkeilyvarusteisiin erikoistunut yritys. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Sörderkullassa. Vuodesta 1976 vetovoimaisena pysynyt Halti -tuotemerkki on yksi arvostetuimmista urheiluvaatebrändeistä Suomessa. Yksilöllinen ja erottuva tuotesuunnittelu on muotoutunut vuosien saatossa Haltin tavaramerkiksi. Suunnittelu saa innoituksensa toiminnallisuudesta sekä teknisistä innovaatioista ja materiaaleista yhdistettynä viimeisimpään muotiin. Halti toimii Kansainvälisen Hiihtoliiton sekä Suomen ja Slovenian alppihiihtomaajoukkueen vaatettajana.

Halti

Halti Oy
Massbyntie 101
01151 Söderkulla

(09) 8520 81http://www.halti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Halti Oy

Suomen monipuolisin luontoliikuntatapahtuma Halti Outdoor Weekend järjestetään jälleen syyskuussa Vuokatissa!19.3.2018 15:00:46 EET | Tiedote

7.–9. syyskuuta 2018 Vuokatin hienoissa vaaramaisemissa järjestettävä tapahtuma kokoaan yhteen polkujuoksijat, vaeltajat ja pyöräilijät. Tapahtuman juuret ovat vuodesta 1945 järjestetyssä Suomen vanhimmassa vaellustapahtumassa Vuokatin Vaelluksessa, jonka perinteitä vaalitaan edelleen. Vuonna 2017 Halti lähti mukaan kehittämään tapahtumaa, ja tavoitteena onkin tarjota upeita luontokokemuksia eri lajien parissa kaikenikäisille sekä eri intensiteetillä urheileville ja ulkoileville luontoliikkujille. Tulevana syksynä lajikirjo laajenee entisestään, ja ohjelmassa on myös melontaa, metsäjoogaa ja oma vaellus koiraystäville.