Haluatko lisää rahaa? Bloggaaja Marianne Lehikoinen neuvoo Sivubisnes-uutuuskirjassaan, kuinka sinäkin voit ryhtyä ansaitsemaan lisätuloja

Kuka tahansa voi valjastaa oman intohimonsa tai osaamisalueensa säännöllisiksi lisätuloiksi. Career girl -yhteisön perustaja, 24-vuotias yrittäjä Marianne Lehikoinen neuvoo uutuuskirjassaan Sivubisnes, kuinka se onnistuu. Sivubisnes on osa Otavan digital first –kustannusohjelmaa, ja teos ilmestyy ensisijaisesti ääni- ja sähkökirjana.

Lisätulojen ansaitseminen houkuttelee monia, mutta yrittäjyys saattaa pelottaa. Onneksi lisätuloja on mahdollista hankkia myös ilman, että tarvitsee hypätä tyhjän päälle. Sivubisnes on helppo aloittaa palkkatöiden, opiskelujen tai vaikka perhevapaiden yhteydessä, ja samalla pääsee turvallisesti testaamaan liikeideansa toimivuutta.

Sivubisnes –kirjan avulla opit tavoittamaan kohdeyleisösi, erottumaan kilpailijoista ja luomaan juuri sinulle sopivan unelmien bisneksen.

Ja jos oma bisnesidea vielä puuttuu, voi sivutoimista yrittäjyyttä lähteä kokeilemaan jollakin Lehikoisen listaamalla, 25 valmiilla liikeidealla. Kirjan lukujen välissä on käytännön harjoituksia ja esimerkiksi valmis pohja, jolle voit jo suunnitella oman exitisi palkkatöistä.

Tie unelmaelämään ei ollut itsestään selvä

2019 vuoden verotietojen tipahtaessa postiluukusta halusin ottaa kuvan tuloistani, jotka olivat hieman yli 50 000€. Minä tein sen!”, iloitsee Marianne Lehikoinen.

Myös nuorella iällä ostettu ensiasunto ilahduttaa pienen tyttövauvan äitiä. Lehikoinen korostaa, kuinka hänellä ei ole koskaan ollut etumatkaa vaan käytössään ainoastaan samoja resursseja, jotka ovat kaikkien muidenkin ulottuvilla. Lehikoinen on syntynyt kongolaisen isän ja suomalaisen äidin esikoislapseksi, ja sittemmin kaksilapsisessa oululaisessa yksinhuoltajaperheessä rahat olivat välillä tiukalla. Lehikoinen on elävä esimerkki siitä, mitä voi saavuttaa, kun tekee lujasti töitä tavoitteidensa eteen.

Nyt Career girl -yhteisön perustaja Marianne Lehikoinen on opastanut jo satoja nuoria naisia löytämään oman juttunsa työelämässä tai yrittäjyyden kautta. Hän haluaa auttaa aloittelevia yrittäjiä pääsemään nopeammin eteenpäin kohti unelmiaan ja menestystä.

Arvostelukappaleet ja tekijän haastattelupyynnöt:  adele.couavoux@otava.fi

Sivubisnes on osa Otavan digital first –kustannusohjelmaa, ja teos ilmestyy ensisijaisesti ääni- ja sähkökirjana.

Marianne Lehikoinen. Kuva: Jussi Lehikoinen

Muumit ensimmäistä kertaa listaykkösenä sitten Tove Janssonin ajan – Paula Nivukosken Onnelliset aakkoset maaliskuun myydyin lastenkirja16.4.2021 13:50:42 EEST | Tiedote

Uudenlainen muumi-aakkoskirja Onnelliset aakkoset nousi maaliskuun myydyimmäksi lastenkirjaksi Mitä Suomi lukee -tilastossa, joka perustuu kirjakauppojen, verkkokauppojen sekä Lehtipisteen myyntiin. Onnelliset aakkoset on osa täysin uutta muumi-kirjasarjaa, jossa kirjailija Paula Nivukosken rikas kieli yhdistyy Tove Janssonin alkuperäiskuvituksiin.

Värikkäät käsityöt kutsuvat kevääseen – keveitä kesäneuleita, vallatonta virkkausta ja raikkaat retkilaukut22.3.2021 15:07:50 EET | Uutinen

Moreenin kesäiset käsityötkirjat kutkuttavat harrastajan mieltä ja inspiroivat kokeilemaan raikkaita malleja. Virpi Siiran viides omA KOPPA -kirja inspiroi muuntelemaan malleja. Lumi Karmitsan toivottu teos esittelee taas iloisen joukon leikkimielisiä neuleita. Villasukkiin ihastuneen ei tarvitse jäädä kesätauolle, sillä eteeriset pitsisukat toimivat myös lämpimämmillä säillä. Itse tehdyt laukut ja itse värjätyt langat ovat kesän inspiroivimpia projekteja.