Haluatko maailman huipulle? Maailman johtava konsulttitalo McKinsey tarjoaa huikean nousukiidon MPIDEA-kilpailun voittajalle

MPIDEA-ideakilpailun palkinnon tarjoavan McKinsey & Companyn partneri Lari Hämäläinen (oik.) kannustaa osallistumaan kilpailuun. Kuvassa myös Jussi Seppälä strategiatoimisto Hopiasepistä. Kuva: Henna Hopia, Hopiasepät Oy

Lehdistötiedote 28.1.2019

Suomen kasvu ja sitä kautta syntyvät työpaikat ja hyvinvointi perustuvat innovaatioihin. Valmistava teollisuus on luonut Suomen hyvinvoinnille pohjan, jota maailman arvostetuin konsulttitalo McKinsey & Company haluaa sekä tukea että laajentaa.

”Haluamme antaa MPIDEA-kisan tukemiseen merkittävän panoksen, koska tällainen suuri kilpailu on kansallisesti tärkeä. Uudistuminen on tärkeää, monin tavoin. Omassa työssämme tuemme ja parannamme niiden yritysten kilpailukykyä, jotka ovat olleet rakentamassa hyvinvointia Suomeen. Toisaalta tarvitsemme Suomeen myös uusia yrityksiä, ja MPIDEA-kilpailu on siihen mainio kanava”, perustelee McKinseyn partneri Lari Hämäläinen.

Suomen ei kannata tyytyä vähään vaan tähdätä huipulle, sama koskee MPIDEA:n osallistujia.

”Autamme parhaamme mukaan siinä, että Suomeen syntyy globaalisti johtavia yrityksiä”, painottaa Hämäläinen.

Voittajalle luvassa 5 kk:n kasvukiihdyttämö

Nyt jos koskaan kannattaa panostaa kilpailuehdotuksen tekemiseen, sillä MPIDEA-kilpailu on avoin kaikille. Mikä tahansa Suomeen uutta työtä luova idea, innovaatio, tuote tai palvelu hyväksytään mukaan. Voittajalla on tie auki taivaisiin, McKinseyn voittajalle tarjoamia palveluita käyttävät niin Suomen kuin koko maailman johtavat yritykset.

”Tarjoamme voittajatiimille yli viisi kuukautta kestävän Growth Accelerator -kasvukiihdyttämön. Sen ensimmäisessä elementissä liiketoimintaeksperttimme kehittävät voittajan liiketoimintaideaa. Sparraamme vahvasti voittajan go-to-market -suunnitelmaa eli pääsyä markkinoille”, kuvaa Hämäläinen voittajalle avautuvaa mahdollisuutta nousukiitoon.

”Palkinnon toinen elementti on tarjoamamme valmennus, annamme uutta vauhtia voittajatiimin työskentelylle. Johtamiskoulutus on tärkeä osa pakettia”, kertoo Hämäläinen, joka odottaa jo kisan ratkeamista ja pääsyä liikkeelle.

”Tämä on tärkeää Suomelle ja hieno asia meille. Olemme innoissamme, että pääsemme tekemään töitä kanssanne!”, lähettää Hämäläinen jo terveiset tulevalle voittajalle.

Teollisuus kutsuu kaikki innovoimaan!

MPIDEA-kisa huipentuu Suomen suurimmassa teollisuustapahtumassa MPD:ssä kesäkuun alussa. Voittaja selviää kisan finaalissa Tampereen Tähtiareenalla 5.6.2019.

”Olemme todella tyytyväisiä siihen, miltä pohjalta finaalia kohti edetään. Meillä on aivan huikea pääpalkinto, koska McKinsey kykenee tarjoamaan voittajalle eväät vaikka koko maailman huipulle. Lisäksi meillä on valtavan hyvä tuomaristo Juho Romakkaniemen johdolla. Ennusmerkit voittajalle ovat hyvät! Vuoden 2017 MPIDEA-voittaja, SFTecin teollinen kuivuri ModHeat on valittu voittonsa jälkeen jo mm. valtion kärkihankkeeksi”, iloitsee Harri Kulmala, DIMECC Oy:n toimitusjohtaja.

Suomen teollisuuden tärkein innovaatioalusta DIMECC organisoi MPIDEA-kilpailua teollisuuden puolesta, yhdessä MPD-kumppanien kuten McKinsey kanssa.

MPIDEA-kilpailun sivusto: http://mpdays.com/MPIDEA ja kilpailun ilmoittautumislomake.

Lisätiedot:

Manufacturing Performance Days (MPD) on kansainvälinen huipputason B2B-tapahtuma, joka kokoaa yhteen liki tuhat digitaalisen ja valmistavan teollisuuden vaikuttajaa Suomesta ja ulkomailta. MPD 2019 järjestetään 4.-6.6.2019 Tähtiareenalla Tampereella.

‘Pain, passion…’ – Finland’s largest industry event MPD defined four routes to success and announced that a new MPIDEA competition will be held in 20217.6.2019 14:23:26 EEST | Press release

Top industry leaders and economists pondered and outlined the different routes companies can take to achieve change and success. KONE’s Jussi Herlin, Etla’s Aki Kangasharju, Ponsse’s Juho Nummela, Siemens’s Michael May as well as Orgalim’s Tomas Hedenborg found four essential factors: Pain, passion, healthy paranoia and policies which encourage risk-taking.

”Tuska, intohimo…” - Suomen suurin teollisuustapahtuma MPD määritti neljä reittiä menestykseen ja julkisti uuden MPIDEA-kilpailun 20217.6.2019 08:30:16 EEST | Tiedote

Teollisuuden ja talouden huippujohtajat pohtivat ja määrittivät yritysten reittejä muutokseen ja menestykseen. KONEen Jussi Herlin, Etlan Aki Kangasharju, Ponssen Juho Nummela, Siemensin Michael May sekä Orgalimin Tomas Hedenborg löysivät neljä keskeistä tekijää: Tuska, intohimo, terve paranoia ja riskinottoon kannustava politiikka.

”Euroopan on oltava yhtenäinen, Saksakaan ei pärjää yksin” – Globaali taistelu teknologiaherruudesta nostaa teollisuuspolitiikan EU-politiikan keskiöön6.6.2019 13:14:44 EEST | Tiedote

Euroopan tärkein teollisuus ajaa voimakkaasti yhtenäistä Eurooppa. ”Teollisuuspolitiikka on tullut takaisin. Kansainvälinen valtataistelu Yhdysvaltain ja Kiinan välillä on asettanut Euroopan asemaan, jossa toimivat vain vahvat yhtenäiset ratkaisut. Tämä nostaa teollisuuspolitiikan EU:n ytimeen ja tehtävää on paljon”, painottaa Malte Logan, EU:n teknologiateollisuuden eurooppalaisen kattojärjestön Orgalimin pääsihteeri. Lohan puhui tänään Suomen tärkeimmässä teollisuustapahtumassa MPD:ssä Tampereella.

‘Europe needs to be united, even Germany can’t cope alone’ – The global struggle for technology supremacy lifts industrial policy to the core of the EU6.6.2019 13:11:41 EEST | Press release

Europe’s most important industry strongly pursues a united Europe. ‘Industrial policy is back. The international power struggle by the US and China has put also Europe in a position, where only strong united answers can work. This lifts also industrial policy to the core of the EU and there’s much to be done’, states Malte Lohan, Director General of Orgalim, the representative of Europe’s technology industries at EU level. Lohan spoke today at MPD, the largest and most important industry event in Finland, held in Tampere.