Hämeen alueelle 23 uutta hallitusammattilaista

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintoon osallistui toukokuussa 521 henkilöä, joista 477 läpäisi kokeen. ”Koronan vuoksi Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin kolmatta kertaa etänä. Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista Päijät-Hämeestä on 15 ja Kanta-Hämeestä kahdeksan henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen valmistautuu HHJ-kurssin luentoon.

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Toimitusjohtaja Marko Ahtiainen, Hämeen Uusyrityskeskus ry co/Parkki Business Park, Hämeenlinna

Markkinointi- ja kehitysjohtaja Jenni Grandell, LSK Group Oy, Lahti

Asiakasvastuullinen johtaja Harri Grönroos, Nordea Päijät-Hämeen yrityspankki, Lahti

Konserniohjauksen asiantuntija Sanna Haarala, Lahden kaupunki, Lahti

Palvelupäällikkö Henna Hanka, Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus, Hämeenlinna

Myyntijohtaja Mauno Heikkilä, Jokioisten Maanrakennus Oy, Forssa

Hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja, seniorikonsultti Tony Kilponen, TOKIA Group Oy, Vääksy

Toimitusjohtaja Jari Koskinen, Rapidaile Oy, Hauho

Toimitusjohtaja Jarmo Laakkonen, Hämeenlinna

Toimitusjohtaja Jukka Manskinen, Suomen Erityisjäte Oy, Forssa

Liiketoimintakehittäjä Pekka Mantila, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Liiketoimintakehittäjä Pentti Meriläinen, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Kehitys- ja ICT-johtaja Juha-Pekka Moisio, Lahti Energia Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Anna-Kaisa Packalen, Helmi Säästöpankki Oy, Lahti

Rahoituspäällikkö Juha Paljakka, Nordea Bank Oyj, Lahti

Toimitusjohtaja Johanna Rusanen, Salpakierto Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Päivi Sieppi, Verkatehdas Oy, Hämeenlinna

Hallituksen jäsen Neea Similä, Lahti Energia Oy, Lahti

Talousjohtaja Anne Sointu, Polttimo Oy, Lahti

Avustava lakimies Tiina Tuominen, Asianajotoimisto Romo Oy, Hämeenlinna

Hallituksen puheenjohtaja Pekka Vihma, Hämeen kauppakamari, Hämeenlinna/Lahti

Head of Foresight Kai Virtanen, Lahti

Toimitusjohtaja Niko Wassholm, LABIO Oy, Lahti

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. ”Tutkinnon on Hämeen kauppakamarin alueella suorittanut 419 hallitusammattilaista. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava HHJ-kurssi. Seuraavat HHJ-kurssimme järjestetään ensi syksynä Hämeenlinnassa sekä Lahdessa”, Eerikäinen kertoo.

HHJ-kurssi ja sen teemakoulutukset ovat koronan vuoksi siirtyneet osittain verkkoon, ja kurssien samoin kuin HHJ-tutkinnon sähköisiä toteutuksia kehitetään aktiivisesti lähikoulutusten rinnalla.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kaksi kertaa vuodessa. Seuraava tutkinto järjestetään etänä 16.11.2021 ja ilmoittautuminen alkaa 2.6.2021.

Puh:040 739 9303

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Liikesivistysrahaston uusi Hämeen aluetoimikunta on perustettu10.6.2021 14:44:36 EEST | Tiedote

Liikesivistysrahaston Lahden ja Hämeenlinnan toiminta-alueet on Kannatusyhdistyksen hallituksen päätöksen mukaisesti yhdistetty uudeksi Hämeen aluetoimikunnaksi. Aluetoimikuntien yhdistämisellä tavoitellaan aiempaa suurempaa hyötyä Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopisto LUTin ja Hämeen ammattikorkeakoulun tarjoamasta tutkimus- ja kehittämispotentiaalista alueen elinkeinoelämälle sekä samalla Liikesivistysrahaston jäsen- ja varainhankinnalle.

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille5.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 5.6.2021 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä yritysten verojalanjälki oli yli 2,2 miljardia euroa1.6.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Kanta- ja Päijät-Hämeeseen rekisteröityneiden yritysten veronjalanjälki oli yhteensä yli 2,2 miljardia euroa vuonna 2019, selviää Keskuskauppakamarin julkaisemasta Suuresta Veroselvityksestä. ”Sekä päijäthämäläisten että kantahämäläisten yritysten kerryttämä verojalanjälki on kasvanut vuosina 2015-2019. Alueemme yritysten verojalanjälki on noussut yli 300 miljoonalla vuodesta 2017. Yritysten maksamat ja tilittämät verot olivat Päijät-Hämeessä 1,3 miljardia euroa ja Kanta-Hämeessä 962 miljoonaa euroa vuodelta 2019. Päijät-Hämeessä maksetun yhteisöveron määrä laski hieman, mutta Kanta-Hämeessä yhteisöveron määrä kasvoi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Nyt on kasvun paikka3.5.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueella yritysten tulevaisuudenodotuksissa on näkyvissä orastavaa kasvua koronapandemian vallitsevassa tilanteessa. Tieto selviää kauppakamareiden viimeisimmästä pikakyselystä, joka tehtiin ennen vappua. ”Konkurssiriski on laskenut, mutta vielä yrityksissä on varovaista henkilöstöpolitiikkaa. Hämeessä toimivien yritysten maksuvalmiustilanne on positiivinen uutinen, koska vain noin 10 prosenttia kertoo maksuvalmiuden olevan välttävä tai heikko. Nyt viimeistään yrityksillä pitäisi olla korona-exit-suunnitelma, jotta ne eivät menetä markkinaosuuksiaan”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kasvun odotetaan käynnistyvän kesällä27.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Epidemiatilanne luo edelleen epävarmuutta Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannenäkymiin. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeen vaisut tulevaisuuden näkymät yllättivät. Vaikka yritykset odottavat kasvun alkavan kesällä, niin työllisyystilanne on edelleen heikko ja työikäisten rokotukset ovat lähteneet hitaasti käyntiin erityisesti Päijät-Hämeessä. Toisin kuin muualla Suomessa, yleinen positiivisuus ei näy Hämeessä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.