Hämeen kauppakamari siirtyy Hämeenlinnan ydinkeskustaan

Hämeen kauppakamarin Hämeenlinnan toimisto muuttaa syyskuun lopussa Hämeenlinnan ydinkeskustaan. ”Muuttamalla aivan keskustan ytimeen haluamme parantaa kauppakamarin näkyvyyttä ja helpottaa yritysten asiointia kanssamme”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin Hämeenlinnan toimisto muuttaa Hämeenlinnan ydinkeskustaan.

Kauppakamarin Hämeenlinnan toimisto on toiminut Visamäessä yli neljän vuoden ajan. Muuton aikana perjantaina 28.9. kauppakamarin Lahden toimisto palvelee asiakkaita normaalisti.

Yritysten ulkomaankaupassa tarvitsemat e-vientiasiakirjat vahvistetaan Lahden toimistosta käsin muuttopäivänä.

Hämeenlinnan toimisto palvelee 1.10.2018 alkaen osoitteessa Raatihuoneenkatu 17, 4. krs, 13100 Hämeenlinna.

Myös kauppakamarin vaihteennumero on muuttunut ja uusi numero on p. 040 455 5610.

Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta, p. 044 329 6654

Hämeen kauppakamarin Hämeenlinnan toimisto muuttaa Hämeenlinnan ydinkeskustaan.

Vieraskielisen ammatillisen koulutuksen järjestäminen on vapautettava11.4.2019 08:10:00 EESTTiedote

Kauppakamarit ja ammatillisen koulutuksen järjestäjät vaativat vieraskielisen ammatillisen koulutuksen järjestämisen vapauttamista lupamenettelystä. ”Hämeeseen ei ole saatu lupaa vieraskieliseen koulutukseen, vaikka olemme aktiivisesti olleet vaikuttamassa asiaan ja pyrkineet saamaan muutosta tilanteeseen. Opetus- ja kulttuuriministeriön perusteet vieraskielisen koulutuksen järjestämisluvalle alueellemme ovat olleet vähintäänkin erikoiset”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä tarvetta hallitustyöskentelyn terävöittämiseen20.3.2019 07:00:00 EETTiedote

Hämeessä PK-yritykset eivät panosta tarpeeksi hallitustyöskentelyyn, selviää kauppakamarien helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten tulee hallitustyöskentelyssään selkeästi panostaa enemmän osaamiseen. Häme on lähes kaikissa mittareissa valtakunnallisen keskiarvon alapuolella. Ainoastaan sitoutuminen kokousten välillä on alueellamme keskimääräistä parempaa ja ymmärretään, että hallitusten jäsenten tulisi olla käytettävissä muutoinkin kuin kokouksissa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari kannustaa naisosaajia PK-yritysten hallitusjäseniksi8.3.2019 05:50:00 EETTiedote

Neljännes Suomessa toimivien PK-yritysten hallitusten jäsenistä on naisia, selviää kauppakamareiden helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. Luku on lähes sama kuin pienillä pörssiyhtiöillä, joissa naisia on 26 prosenttia. ”Alueellamme vastanneiden PK-yritysten hallitusjäsenistä 19 prosenttia on naisia. Valtakunnallisesti keskimääräistä alhaisempi tulos osoittaa, että meidän pitää kannustaa alueellamme osaavia naisia hallitusammattilaisiksi sekä tarjottava heille myös mahdollisuutta osallistua yritysten hallitustyöskentelyyn”, painottaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.