HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Tulevaisuuden osaajat seuraavat hämäläisjohtajia päivän ajan

Tuhat nuorta johtajaa -kampanjaviikko starttaa Hämeessä tänään maanantaina, kun 64 opiskelijalla on mahdollisuus seurata hämäläisjohtajien työpäivää. ”Hämeen kauppakamari on toiminut kampanjan yhteistyökumppanina Forssan, Hämeenlinnan ja Lahden Nuorkauppakamarien sekä YES-verkoston kanssa. Haluamme antaa nuorille arvokkaan kokemuksen, millaisia johtajuuden taitoja työelämässä tarvitaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kuva Pixhill.com / dotshock

Kampanjassa nuori osallistuu johtajan työpäivään seuraamalla johtamisen arkea. Johtaja antaa osallistuvalle nuorelle esimerkin, millaisia johtajataitoja työelämässä tarvitaan. Nuorelle päivä on henkilökohtainen haaste ja mahdollisuus kokea, mitä johtajuus tarkoittaa käytännössä. Samalla nuori saa eväitä oman työuransa rakentamiseen.

“Päivä on nuorelle tilaisuus kokea, mitä johtajuus on tänä päivänä. Johtajat puolestaan saavat tilaisuuden pohtia omaa asemaansa ja kehittymistään johtajana”, Eerikäinen toteaa.

Hämeessä johtajat tarttuivat innolla haasteeseen ja johtaja-opiskelijakaksikkoja toteutuu Lahden seudulla 34, Forssan seudulla 18 ja Hämeenlinnan seudulla 12.

”Olen myös itse tarttunut haasteeseen ja torstaina 16.11. minulla on mahdollisuus haastaa itseni ja tarjota nuorelle mielenkiintoinen kokemus kauppakamarijohtajan työpäivästä”, kertoo Eerikäinen.

Valtakunnallisessa kampanjassa on tällä viikolla mukana noin 700 johtaja–opiskelijakaksikkoa. Mukana on johtajia yrityksistä ja julkisista organisaatioita ympäri Suomea ja eri toiminta-alueilta. Jo keväällä noin 150 kaksikkoa pilotoi kampanjaa eri paikkakunnilla.

Kampanjaan osallistuu muun muassa Isku, Kesko, Nordea ja UPM sekä useita kunnanjohtajia. Nuoret ovat johtamisesta kiinnostuneita noin 17–24-vuotiaita opiskelijoita lukioista, ammatillisista oppilaitoksista ja korkeakouluista eri opintoaloilta.

Kampanjan toteutusta voi seurata verkkosivuilla http://1000nuortajohtajaa.fi/ tai sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #1000nuortajohtajaa.

Forssan Seudun Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Hanna Hutka-Ojanen, p. 040 502 4417

Hämeenlinnan Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Pauliina Hirviniemi, p. 050 566 0920

Lahden Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Riikka Kojo, p. 040 518 4108

Kuva Pixhill.com / dotshock
Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela/Photodance Valmela)

Niemenkatu 73

Häme kasvussa – erityisesti teollisuudessa31.1.2018 10:04Tiedote

Hämeessä teollisuus- ja rakennusalan yritysten lähikuukausia koskevat suhdannenäkymät ovat parantuneet, selviää EK:n tammikuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat Hämeessä kohentuneet; lähikuukausien suhdanneodotuksien saldoluku oli tammikuussa +20, kun lokakuussa se oli -9 (*). Hämeessä teollisuus on valtakunnallisesti hyvässä kasvuvauhdissa. Myös kaupan ja palvelualan yrityksissä pessimismi on vähentynyt”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Ilmassa optimismia, mutta ammattitaitoisesta työvoimasta pulaa10.1.2018 08:00Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 60 % ilmoittaa liikevaihtonsa olleen vuonna 2017 suurempi kuin vuonna 2016, selviää kauppakamarin joulukuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten arviot liikevaihdon paranemisesta ovat pysyneet edelleen positiivisina. Saldoluku oli kesällä +49 ja nyt se on +50 (*). Lähes joka toinen vastanneista uskoo myös tilauskannan kasvavan seuraavan kuuden kuukauden aikana”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tiestön rapautuminen pysäytettävä kriittisillä väylillä8.12.2017 08:30Tiedote

Juuri laadittu liikenneselvitys paljastaa tieverkolla liikkuvat raaka-aine- ja tavaravirrat sekä keskeisten toimialojen eniten käyttämät väylät Suomessa. Tieverkko mahdollistaa miljardien vientitulot. Siksi korjausvelka on saatava kuriin kuljetuksille kriittisillä väylillä. ”Päättäjien on hyvä tietää, että korjausvelan kasvu toimialojen eniten tarvitsemilla väylillä iskee viennin lisäksi kotimarkkinoihin”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Pekka Vihma23.11.2017 18:05Tiedote

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Vanajanlinna Group Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihman. DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen valittiin jatkamaan varapuheenjohtajina. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski toimii puheenjohtajiston neuvonantajana.