HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Tulevaisuuden osaajat seuraavat hämäläisjohtajia päivän ajan

Tuhat nuorta johtajaa -kampanjaviikko starttaa Hämeessä tänään maanantaina, kun 64 opiskelijalla on mahdollisuus seurata hämäläisjohtajien työpäivää. ”Hämeen kauppakamari on toiminut kampanjan yhteistyökumppanina Forssan, Hämeenlinnan ja Lahden Nuorkauppakamarien sekä YES-verkoston kanssa. Haluamme antaa nuorille arvokkaan kokemuksen, millaisia johtajuuden taitoja työelämässä tarvitaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kuva Pixhill.com / dotshock

Kampanjassa nuori osallistuu johtajan työpäivään seuraamalla johtamisen arkea. Johtaja antaa osallistuvalle nuorelle esimerkin, millaisia johtajataitoja työelämässä tarvitaan. Nuorelle päivä on henkilökohtainen haaste ja mahdollisuus kokea, mitä johtajuus tarkoittaa käytännössä. Samalla nuori saa eväitä oman työuransa rakentamiseen.

“Päivä on nuorelle tilaisuus kokea, mitä johtajuus on tänä päivänä. Johtajat puolestaan saavat tilaisuuden pohtia omaa asemaansa ja kehittymistään johtajana”, Eerikäinen toteaa.

Hämeessä johtajat tarttuivat innolla haasteeseen ja johtaja-opiskelijakaksikkoja toteutuu Lahden seudulla 34, Forssan seudulla 18 ja Hämeenlinnan seudulla 12.

”Olen myös itse tarttunut haasteeseen ja torstaina 16.11. minulla on mahdollisuus haastaa itseni ja tarjota nuorelle mielenkiintoinen kokemus kauppakamarijohtajan työpäivästä”, kertoo Eerikäinen.

Valtakunnallisessa kampanjassa on tällä viikolla mukana noin 700 johtaja–opiskelijakaksikkoa. Mukana on johtajia yrityksistä ja julkisista organisaatioita ympäri Suomea ja eri toiminta-alueilta. Jo keväällä noin 150 kaksikkoa pilotoi kampanjaa eri paikkakunnilla.

Kampanjaan osallistuu muun muassa Isku, Kesko, Nordea ja UPM sekä useita kunnanjohtajia. Nuoret ovat johtamisesta kiinnostuneita noin 17–24-vuotiaita opiskelijoita lukioista, ammatillisista oppilaitoksista ja korkeakouluista eri opintoaloilta.

Kampanjan toteutusta voi seurata verkkosivuilla http://1000nuortajohtajaa.fi/ tai sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #1000nuortajohtajaa.

Forssan Seudun Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Hanna Hutka-Ojanen, p. 040 502 4417

Hämeenlinnan Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Pauliina Hirviniemi, p. 050 566 0920

Lahden Nuorkauppakamarin projektipäällikkö Riikka Kojo, p. 040 518 4108

Kuva Pixhill.com / dotshock
Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela/Photodance Valmela)

Niemenkatu 73

Kauppakamarit valitsivat vuoden kouluttajaksi Matti Jaakolan9.5.2018 15:31Tiedote

Perinteeksi muodostuneen kauppakamareiden vuoden kouluttaja -palkinto luovutettiin 9.5.2018 CapWell Oy:n yritysjohdon konsultti Matti Jaakolalle. Hän on toiminut kauppakamarien järjestämillä HHJ-kursseilla asiantuntijana ympäri Suomen. Vuoden kouluttaja -palkinto myönnetään asiantuntijalle, joka saa osallistujilta hyvää palautetta ja toimii ammattimaisesti sekä tehokkaasti koulutusten järjestäjien kanssa.

Hämeessä yritysten kehitys jatkuu positiivisena2.5.2018 10:06Tiedote

Hämeessä yritysten lähikuukausia koskevat suhdannenäkymät ovat varsin myönteiset, selviää EK:n huhtikuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Yritysten suhdannetilanne sekä -näkymät ovat Hämeessä edelleen kohentuneet; suhdanneodotuksien saldoluku oli huhtikuussa +25, kun tammikuussa se oli +18 (*). Hämeessä teollisuudessa näkyy selkeää kasvua. Kehitys on ollut pitkään positiivinen ja jatkuu edelleen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.