Hämeen kauppakamarin kevätkokous valitsi Vaalivaliokunnan jäsenet

Hämeen kauppakamarin kevätkokous valitsi 15.5.2018 hallituksen ehdotuksen mukaisesti Vaalivaliokunnan puheenjohtajan ja jäsenet seuraavaan kevätkokoukseen 2019 asti:

Puheenjohtajaksi

Seppo Vikström, hallituksen puheenjohtaja, Isku-Yhtymä Oy

Jäseniksi

Eero Pekkola, teollisuusneuvos

Risto Salminen, pankinjohtaja, Etelä-Hämeen Osuuspankki (uusi)

Pekka Väre, talousneuvos, toimitusjohtaja, Puutyöliike Pekka Väre Ky

Vaalivaliokunnan sihteerinä toimii Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Vaalivaliokunta toimii seuraavaan kevätkokoukseen asti. Sen jäseneksi voidaan valita henkilö, jolla on laaja tuntemus Hämeen kauppakamarin toiminnasta ja toiminta-alueen elinkeinoelämästä.

Vaalivaliokunta valitsee Hämeen kauppakamarin luottamushenkilöt. Sen tehtävänä on tehdä ehdotus Hämeen kauppakamarin kokoukselle kauppakamarin puheenjohtajan, varapuheenjohtajien, hallituksen jäsenten sekä Keskuskauppakamarin valtuuskuntaan valittavista kauppakamarin edustajista.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Hämeessä suhdannetilanne vaihtelee yrityksissä31.10.2018 10:35Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne on keskimäärin normaali, selviää EK:n lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritysten suhdannenäkymät ovat tasaiset, kun muualla maassa odotukset ovat selvästi heikentyneet lukuun ottamatta Uuttamaata. Brexit, USA:n tullit ja myös Keski-Euroopan talouden häiriötekijät vaikuttavat kuitenkin yritysten odotuksiin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Kuluttajansuojan osaaminen on yrityksen kilpailuvaltti29.10.2018 10:18Tiedote

Yritysten on tärkeä tuntea kuluttajansuojasäännösten perusasioita, jotta säännösten noudattamatta jättäminen ei aiheuttaisi ikäviä yllätyksiä. ”Kuluttajansuojan osaaminen säästää yritykseltä aikaa ja rahaa, kun mahdolliset ongelmatilanteet pystytään ratkomaan nopeasti ja ilman tarpeetonta epäselvyyttä osapuolten oikeuksien sisällöstä”, toteaa Keskuskauppakamarin lakimies Raisa Harju.

Hämeen tärkeimmät liikennehankkeet listattu27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat vt 12 välillä Uusikylä-Tillola, vt 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen, vt 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella ja Helsinki-Riihimäki-Tampere -radan kapasiteetin lisääminen. Esille on noussut myös vt 10 kehittäminen välillä Tuulonen-Hämeenlinna”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.