Hämeen kauppakamarin kevätkokous valitsi Vaalivaliokunnan jäsenet

Hämeen kauppakamarin kevätkokous valitsi 15.5.2018 hallituksen ehdotuksen mukaisesti Vaalivaliokunnan puheenjohtajan ja jäsenet seuraavaan kevätkokoukseen 2019 asti:

Puheenjohtajaksi

Seppo Vikström, hallituksen puheenjohtaja, Isku-Yhtymä Oy

Jäseniksi

Eero Pekkola, teollisuusneuvos

Risto Salminen, pankinjohtaja, Etelä-Hämeen Osuuspankki (uusi)

Pekka Väre, talousneuvos, toimitusjohtaja, Puutyöliike Pekka Väre Ky

Vaalivaliokunnan sihteerinä toimii Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Vaalivaliokunta toimii seuraavaan kevätkokoukseen asti. Sen jäseneksi voidaan valita henkilö, jolla on laaja tuntemus Hämeen kauppakamarin toiminnasta ja toiminta-alueen elinkeinoelämästä.

Vaalivaliokunta valitsee Hämeen kauppakamarin luottamushenkilöt. Sen tehtävänä on tehdä ehdotus Hämeen kauppakamarin kokoukselle kauppakamarin puheenjohtajan, varapuheenjohtajien, hallituksen jäsenten sekä Keskuskauppakamarin valtuuskuntaan valittavista kauppakamarin edustajista.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtasivat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa22.2.2019 15:13:30Tiedote

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjesti yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa kaksipäiväisen rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.2. ”Tapahtuma järjestettiin tässä laajuudessa toista kertaa ja siihen osallistui 1500 varusmiestä sekä lähes kaksikymmentä yritystä ja oppilaitosta. Palaute on ollut hyvää ja yritykset tyytyväisiä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppakamarit vaativat työnverotuksen keventämistä ja kannustinloukkujen poistamista11.2.2019 08:00:00Tiedote

Kauppakamarit kehottavat seuraavaa hallitusta kannustinloukkujen poistamiseen. Ratkaisuja Suomelle -vaaliohjelmassaan ne esittelevät keinoja, joilla Suomen kilpailukyky ja työllisyysaste saadaan nousuun. ”Työn tekemisen ja teettämisen on oltava kannattavampaa niin työntekijöiden kuin työnantajien näkökulmasta. Työnverotuksen keventäminen on yksi näistä keinoista”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Oppisopimuksessa otettava käyttöön palkkaporrastus ja osaavan työvoiman saatavuus turvattava14.1.2019 07:30:00Tiedote

Kauppakamarit vaativat vaaliteeseissään oppisopimuskoulutuksen laajentamista ja osaavan työvoiman saatavuuden turvaamista. Pohjalla on oltava osaamiskeskeisyys, tutkintorakenteiden selkeys ja mahdollisuus elinikäiseen jatkuvaan ja joustavaan oppimiseen. ”Osaavan työvoiman saatavuuden turvaamiseksi meidän on myös pystyttävä houkuttelemaan Suomessa tutkintoon valmistuvia ulkomaalaisia opiskelijoita jäämään Suomeen. Haastammekin hämäläisyrityksiä kutsumaan kansainvälisen opiskelijan päiväksi tutustumaan toimintaansa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.