Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille

Hämeen kauppakamarin hallitus on päättänyt jakaa stipendejä seuraavien viiden vuoden ajan toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme päätti myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut aktiivista suuntautumista yritystoimintaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kuva Pixhill.com / dotshock

Kauppakamari haluaa stipendeillä kannustaa nuoria yritysmyönteiseen asenteeseen ja luoda positiivista kuvaa yritystoiminnan mahdollisuuksista nuoren uravalintana. Stipendien myötä tuodaan esille myös kauppakamarin toimintaa yritysten toimintaedellytysten edistäjänä ja alueellisena vaikuttajana.

Stipendiohjelma on voimassa vuosina 2018-2022 ja stipendit jaetaan vuosittain oppilaitosten kevään valmistujaisjuhlissa. Stipendin arvo on 250 euroa / opiskelija.

”Lukion ja toisen asteen ammatillisia oppilaitoksia on alueellamme 24 ja oppilaitoksille annetaan oikeus valita oman opinahjonsa stipendin saaja, joka täyttää myöntämisedellytykset”, Eerikäinen kertoo.

Kuva Pixhill.com / dotshock
Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela / Photodance Valmela)

Niemenkatu 73

Hämeen tärkeimmät liikennehankkeet listattu27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat vt 12 välillä Uusikylä-Tillola, vt 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen, vt 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella ja Helsinki-Riihimäki-Tampere -radan kapasiteetin lisääminen. Esille on noussut myös vt 10 kehittäminen välillä Tuulonen-Hämeenlinna”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten suhdanneodotukset lähes ennallaan1.8.2018 10:07Tiedote

Hämeessä yritysten lähikuukausia koskevat suhdanneodotukset ovat varovaisemmat kuin keväällä, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritykset arvioivat suhdanteiden pysyvän lähikuukausina lähes ennallaan; suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +1, kun huhtikuussa se oli +25 (*). Huolimatta varovaisuudesta yritysten suhdannetilanne on Hämeessä vahva”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Vienti vahvistaa Hämeen kasvua28.6.2018 11:30Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 49 % ilmoittaa liikevaihtonsa olevan vuonna 2018 suurempi verrattuna vuoteen 2017, selviää kauppakamarin kesäkuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten vientinäkymät ovat suotuisat ja 36 % vastanneista arvioi viennin kasvavan seuraavien kuuden kuukauden aikana. Viennin saldoluku on +32 (*), kun vastaava luku joulukuussa oli +17”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.