Hämeen kauppakamarin valiokuntavideot käynnistyivät

Hämeen kauppakamari on käynnistänyt valiokuntien Ajankohtaista tänään -ohjelmasarjan ja ensimmäisenä nauhoitettiin Teollisuusvaliokunnan video. ”Meillä on seitsemän valiokuntaa, joissa on mukana alueemme elinkeinoelämän edustajia. Toteutamme jokaisen valiokunnan toimesta keskusteluohjelmia ajankohtaisista asioista mielenkiintoisten asiantuntijoiden kera. Videoita voidaan hyödyntää myös yritys- ja oppilaitosyhteistyössä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

(Kuva: Pixhill.com / Teuvo Salmenjoki)

Hämeen kauppakamarin Teollisuusvaliokunta aloitti ohjelmasarjan, jossa studiovieraat keskustelevat muovin tulevaisuudesta, hyödyntämisestä ja kierrättämisestä vastuullisesti. Ohjelmassa keskustelevat Muoviteollisuus ry:n toimitusjohtaja Vesa Kärhä, Fazer Leipomot Oy:n pakkauskehityspäällikkö Piia Soininen-Tengvall ja Wiitta Oy:n toimitusjohtaja Wille Viittanen, joka on myös Teollisuusvaliokunnan puheenjohtaja.

Ohjelma on katsottavissa Hämeen kauppakamarin YouTube-kanavalla sekä myöhemmin Hämeen kauppakamarin kotisivuilla. Ajankohtaista tänään -ohjelmasarjan isäntänä toimii Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

”Syksyn aikana pyrimme nauhoittamaan ajankohtaiset videot myös kuuden muun valiokuntamme eli Aluesuunnittelu- ja logistiikka-, Digi-, Laki- ja finanssi-, Kaupan ja palvelualan, Osaamis- sekä Matkailuvaliokunnan toimesta. Koronan myötä olemme kehittäneet toimintatapojamme ja tämä on yksi osoitus siitä, miten digitaalisuutta voidaan hyödyntää toiminnassamme”, Eerikäinen toteaa.

Katso Teollisuusvaliokunnan video Hämeen kauppakamarin YouTube-kanavalta

Puh:040 739 9303

(Kuva: Pixhill.com / Teuvo Salmenjoki)

Hämeen kauppakamari lahjoitti kirjoja lapsipotilaille17.12.2020 10:27:46 EETTiedote

Hämeen kauppakamari hankki 80 lastenkirjaa lapsipotilaita varten pieneltä paikalliselta kustantamolta. ”Halusimme 80-vuotisjuhlavuotemme kunniaksi muistaa Kanta-Hämeen keskussairaalan ja Päijät-Hämeen keskussairaalan lapsipotilaita, ja päätimme lahjoittaa molemmille sairaaloille 40 lastenkirjaa luettavaksi lasten kanssa hoitojakson aikana. Hoitaja voi myös luovuttaa kirjan lapselle kotiutumispäivän iloksi”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeeseen 18 uutta hallitusammattilaista8.12.2020 10:34:15 EETTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintoon osallistui marraskuussa 284 henkilöä, joista 258 läpäisi kokeen. ”Koronan vuoksi Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin toista kertaa etänä. Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 18 henkilöä, joista Päijät-Hämeestä on 12 ja Kanta-Hämeestä kuusi henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

Hämeen alueelle uusi HTT-tavarantarkastaja4.12.2020 14:04:26 EETTiedote

Keskuskauppakamarin vuosittain järjestämästä hyväksyttyjen tavarantarkastajien (HTT) kokeesta saatiin Hämeen alueelle uusi HTT-tarkastaja. Yhteensä Suomeen hyväksyttiin 17 uutta tavarantarkastajaa. Koetilaisuus toteutettiin tiukoin koronajärjestelyin lokakuussa. ”HTT-kokeen läpäisi alueeltamme OP Koti Päijät-Häme Oy LKV:n kiinteistönvälittäjänä toimiva Mika Nyman, joka on myös meidän Aluesuunnittelu- ja logistiikkavaliokunnan jäsen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tulevaisuus huolestuttaa Hämeessä3.12.2020 08:49:30 EETTiedote

Hämeen kauppakamarin alueella yritysten tulevaisuudennäkymät ovat edelleen huolestuneita koronaepidemian vaikutuksesta. Tieto selviää kauppakamareiden pikakyselystä, joka tehtiin tiistaina 1.12. ”Viimeaikaiset konkurssiuutiset kuvaavat tilanteen synkkyyttä siitä huolimatta, että hallitus muutti konkurssilakia väliaikaisesti niin, että velallisen asettamista konkurssiin velkojan hakemuksesta rajoitettiin. Myös yritysten liikevaihtoennusteet ovat laskussa ja henkilöstötilanne heikkenee”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppakamarin ansioristit myönnettiin ansioituneille elinkeinoelämän vaikuttajille26.11.2020 18:00:00 EETTiedote

Keskuskauppakamari on myöntänyt viisi arvostettua Kauppakamarin ansioristiä 26.11.2020 järjestetyssä Hämeen kauppakamarin 80-vuotisjuhlakokouksessa Lahdessa. Ansioristit myönnettiin maan elinkeinoelämän tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta Hämeen kauppakamarin toiminta-alueen ja koko Suomen elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä. Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi syyskokous järjestettiin striimattuna Hämeen kauppakamarin studiosta.

Suhdannearviot edelleen laskusuunnassa Hämeessä27.10.2020 08:00:00 EETTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannenäkymät toipuivat hieman kesällä, mutta syksyllä odotukset heikkenivät uudelleen. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten lähikuukausien suhdannenäkymät ovat notkahtaneet syksyn aikana ja suhdannearviot kääntyivät laskuun voimistuneen koronan myötä. Toisaalta Hämeen yritysten arviot vastaavat hyvin koko maan keskiarvoa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.