Hämeen Laaturemontti ostaa Nesco-konsernin

Hämeen Laaturemontti ostaa Nesco-konsernin koko osakekannan 29.1.2016 allekirjoitetussa yrityskaupassa. Syntyvässä kokonaisuudessa yhdistyvät kaksi oman alansa markkinajohtajaa: Hämeen Laaturemontti on Suomen suurin kattoremonttiyritys, ja Nesco-konsernin Vesivek on Suomen johtava sadevesijärjestelmien ja kattoturvatuotteiden myynti- ja asennusorganisaatio.
Kimmo Riihimäki perusti Hämeen Laaturemontin 1993.

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtaja Kimmo Riihimäki kertoo yrityskaupan taustoista:

- Tällä järjestelyllä saimme kaksi vahvaa rakennusalan brändiä tukemaan toistensa kasvua. Vesivekillä on lähes tuplasti enemmän toimipisteitä kuin Laaturemontilla, mikä tuo meille uusia laajenemismahdollisuuksia. Laaturemontin toiminta Ruotsissa avaa myös Vesivek- tuotteille aivan uudet markkinat.

- Kaupan myötä laajentuvalla tuote- ja palveluvalikoimalla voimme palvella asiakkaitamme -- niin kuluttajia kuin taloyhtiöitäkin -- entistäkin paremmin.

Nesco-konsernin toimitusjohtaja Esa Mäki näkee yritysjärjestelyssä vahvoja etuja:

- Vesivek-ketjumme ja -konseptimme on kasvanut maanlaajuiseksi, mutta tähänastisella palveluvalikoimallamme kasvun rajat alkoivat lähestyä. Esimerkiksi hyvin käynnistyneen huoltotoimintamme lisäksi voimme nyt tarjota myös kattoremontteja konsernin sisältä. Tavoitamme aivan uusia asiakasryhmiä.

- Laaturemontin avulla tuotteemme ja palvelumme pääsevät aivan uusille markkina-alueille. Meillä on nyt entistä paremmat mahdollisuudet kehittää Vesivek-liiketoimintaa ja tarjota uusia palvelutuotteita asiakkaillemme.

Uusi kokonaisuus työllistää yli 500 kotimaista rakennusalan ammattilaista. Kaupan toteuttaminen vaatii vielä kilpailuviranomaisen hyväksynnän.

Lisätietoja:

Kimmo Riihimäki, toimitusjohtaja, Hämeen Laaturemontti Oy
kimmo.riihimaki@laaturemontti.fi

Esa Mäki, toimitusjohtaja, Nesco-konserni
esa.maki@vesivek.fi

Hämeen Laaturemontti Oy on kattoremontteihin erikoistunut yritys, joka teki 240 kotimaisen ammattilaisen voimin yli 3600 kattoremonttia vuonna 2015. Yrityksellä on 9 toimipistettä eri puolilla Suomea, ja on nyt laajentunut myös Ruotsiin. Yrityksen pääomistaja on kotimaisen sijoitusyhtiö Sentica Partnersin hallinnoima rahasto. Suomen Asiakastieto Oy valitsi Hämeen Laaturemontin vuonna 2015 Suomen vahvimmaksi yritykseksi.

Nesco on suomalainen kattoturva- ja sadevesiratkaisuihin erikoistunut konserni, johon kuuluvat maanlaajuinen Vesivek-verkosto sekä tytäryhtiöt Nesco Production Oy ja Tuusulan Peltikeskus Oy. Vesivek-asennusketjun lisäksi Nesco-konserni palvelee asiakkaitaan vahvojen tuotebrändiensä Tika, Rainman ja RP-Systems kautta yhteensä 15 toimipisteessä. Nesco-konserni on alansa johtava toimija ja työllistää noin 280 ammattilaista.

Kimmo Riihimäki perusti Hämeen Laaturemontin 1993.
Esa Mäki Nesco-konsernin toimitusjohtaja.