Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastoluonnosta voi kommentoida blogissa ja asukastilaisuuksissa

HSL on julkaissut Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosta luonnoksen blogissa, ja lisäksi luonnosta esitellään marraskuun lopussa kolmessa asukastilaisuudessa. Tilaisuudet ovat Myyrmäessä, Ylästössä ja Kalajärvellä.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia joukkoliikenteen muutoksia Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueille olisi tulossa vuonna 2022. Luonnoksessa esitetään, että alueiden linjasto pohjautuisi jatkossa kahteen uuteen runkolinjaan ja näitä täydentävään tiheään liityntäliikenteeseen.

Kyseessä on siis luonnos eli suunnittelualueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja vaikuttaa lopulliseen linjastoon. Luonnosta voi kommentoida sunnuntaihin 9.12.2018 asti. HSL toivoo kommentit ensisijaisesti blogiin. Vaihtoehtoisesti mielipiteensä voi kertoa joko lähettämällä palautetta, soittamalla HSL:n asiakaspalveluun tai käymällä HSL:n palvelupisteessä.

HSL järjestää myös kolme asukastilaisuutta, joissa esitellään luonnosta. Tilaisuudet pidetään 21.11. Myyrmäessä, 22.11. Ylästössä ja 29.11. Kalajärvellä.

Kommentointiajan päättymisen jälkeen HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja tekevät mahdollisia muutoksia linjastoluonnokseen.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on parantaa alueen joukkoliikennepalvelua sekä kehittää liikennöinnin täsmällisyyttä ja luotettavuutta. Lisäksi tavoitteena on mahdollistaa sujuvat vaihtoyhteydet ja helpottaa joukkoliikenteen päivittäistä käyttöä.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun