Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastoluonnosta voi kommentoida blogissa ja asukastilaisuuksissa

HSL on julkaissut Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosta luonnoksen blogissa, ja lisäksi luonnosta esitellään marraskuun lopussa kolmessa asukastilaisuudessa. Tilaisuudet ovat Myyrmäessä, Ylästössä ja Kalajärvellä.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia joukkoliikenteen muutoksia Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueille olisi tulossa vuonna 2022. Luonnoksessa esitetään, että alueiden linjasto pohjautuisi jatkossa kahteen uuteen runkolinjaan ja näitä täydentävään tiheään liityntäliikenteeseen.

Kyseessä on siis luonnos eli suunnittelualueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja vaikuttaa lopulliseen linjastoon. Luonnosta voi kommentoida sunnuntaihin 9.12.2018 asti. HSL toivoo kommentit ensisijaisesti blogiin. Vaihtoehtoisesti mielipiteensä voi kertoa joko lähettämällä palautetta, soittamalla HSL:n asiakaspalveluun tai käymällä HSL:n palvelupisteessä.

HSL järjestää myös kolme asukastilaisuutta, joissa esitellään luonnosta. Tilaisuudet pidetään 21.11. Myyrmäessä, 22.11. Ylästössä ja 29.11. Kalajärvellä.

Kommentointiajan päättymisen jälkeen HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja tekevät mahdollisia muutoksia linjastoluonnokseen.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on parantaa alueen joukkoliikennepalvelua sekä kehittää liikennöinnin täsmällisyyttä ja luotettavuutta. Lisäksi tavoitteena on mahdollistaa sujuvat vaihtoyhteydet ja helpottaa joukkoliikenteen päivittäistä käyttöä.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote

Kirkkonummen suunnan linjoilla tapahtuu aikataulu- sekä reittimuutoksia 4.3. HSL on suunnitellut linjastomuutokset tiiviissä yhteistyössä Kirkkonummen kunnan ja asukkaiden kanssa. Muutosten tärkein tavoite on nopeuttaa matkustamista Kirkkonummen ja Matinkylän välillä. Ruuhka-aikojen matkat Kantvikista ja Kolsarista Gesterbyhyn nopeutuvat, samoin matkustaminen Kantvikista Matinkylään. Ruuhka-aikojen ulkopuolella matka-aika Matinkylään lyhenee Kantvikin ja Upinniemen suunnalta noin 20 minuuttia. Myös linjojen palvelutaso paranee arkisin ja viikonloppuisin päiväsaikaan sekä arki-iltoina Kantvikistä, keskustasta, Heikkilästä ja Tolsasta Matinkylään. Tolsassa on jatkossa palvelua myös hiljaiseen aikaan linjan 173Z laajentuneen tarjonnan ansiosta. Matkat Kantvikista ja Kolsarista Ravalsiin ja Lindaliin muuttuvat muutosten myötä sen sijaan vaihdollisiksi. Muutokset vaikuttavat linjoihin 171, 172, 172V, 173, 173Z, 174Z, 902 sekä 902K ja 903. Linjojen 173K ja 173N sekä Siuntioon Kirkkonummelta

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote