Hämeenmaan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 2020

Hämeenmaan hallintoneuvosto valitsi tiistaina 14.1.2020 pitämässään kokouksessa osuuskaupan hallituksen jäsenet ja hallintoneuvoston puheenjohtajat vuodelle 2020.

Hämeenmaan hallitukseen valittiin aluekehityspäällikkö Juha Hertsi Lahdesta, tehtaanjohtaja Jussi Maksimainen Hollolasta, toimitusjohtaja Minna Patosalmi Orimattilastaja agronomi Jussi Suomaa Parolasta.

Hallituksen puheenjohtajana toimii Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto.

Uudeksi hallintoneuvoston puheenjohtajaksi valittiin toimitusjohtaja Jarkko Rautaoja Heinolasta. Varapuheenjohtajana jatkaa varhaiskasvatuksen erityisopettaja Nina Sillanpää Riihimäeltä.

Osuuskaupan edustajisto valitsi 27.11.2019 pitämässään kokouksessa Hämeenmaan hallintoneuvoston erovuoroisten jäsenten tilalle kaksi uutta jäsentä: toimitusjohtaja, DI Jarkko Rautaojan Heinolasta ja diakoni, sosionomi (AMK) Jari Rissasen Lahdesta.

Hallintoneuvostossa jatkavat seuraavat jäsenet:

Ala-Hemmilä Pirjo, opinto-ohjaaja, Asikkala

Hyväkkä Sari, fysioterapeutti, Orimattila

Jormanainen Lauri, vanginvartija, Riihimäki

Jussila Sari, agrologi, Sysmä

Koskinen Outi, maaseutuyrittäjä, opettaja, Turenki

Kurki-Suonio Paula, asianajaja, Lahti

Lammi Mirja, sairaanhoitaja, Riihimäki

Lanki Tommi, liikuntatoimenjohtaja, Lahti

Lehtimäki Mikko, toimitusjohtaja, Nastola

Lepola Kaisa, sosiaalijohtaja, Forssa

Oksanen Anna-Reeta, luokanopettaja, Lahti

Paulamäki Risto, luokanopettaja, Lahti

Pura Veli-Matti, maaseutuyksikön päällikkö, mv, Tammela

Sieppi Päivi, ympäristöneuvontapäällikkö, Hämeenlinna

Soittila Seppo, viihdetaiteilija, Hauho

Tuomalainen Tuula, pääluottamusmies, Lahti (työntekijöiden edustaja)

Tuomi Juha, nuohoojamestari, Hämeenlinna

Vainio Marjo, liikennemyymäläpäällikkö, Lahti (esimiesten edustaja)

Valkonen Pasi, yrittäjä, Hartola

Vesala Jouko, rovasti, Lahti

Hämeenmaa – 165 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 950 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 165 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Lahden Seurahuone tarjoaa turvallisemman hotellivierailun8.7.2020 13:47:23 EESTTiedote

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone investoi uusien hotellihuoneiden lisäksi myös uudenlaiseen puhtauteen ja turvalliseen hotelliasiointiin. Virusten ja bakteerien leviämistä kosketuspinnoilta ehkäistään huolellisen siivouksen ja muiden toimenpiteiden lisäksi nyt myös nanoteknologiaan perustuvalla uudella suomalaisella innovaatiolla, katalyysipinnoituksella. Pintahygieniaratkaisuja tarjoavan Nanoksi Finland Oy:n pintojen katalyysikäsittely onkin ensimmäinen laatuaan, joka toteutetaan suomalaisessa hotellissa.

Hämeenmaa työllistää kesällä yli 200 nuorta – tarvetta arvioidaan jatkuvasti kesäkauden edetessä18.5.2020 14:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa on työllistänyt vuosittain noin tuhat nuorta kesätyöntekijää. COVID-19-koronaviruspandemiasta johtuva työskentelyolosuhteiden poikkeuksellisuus vaikuttaa merkittävästi osuuskaupan mahdollisuuksiin työllistää nuoria tulevana kesänä. Kauden kynnyksellä näyttää kuitenkin siltä, että kesäpesti pystytään tarjoamaan jopa yli 200 nuorelle.