Hämeestä 18 läpäisi HHJ-tutkinnon

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintoon osallistui marraskuussa 213 henkilöä, joista 191 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 18 henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Tutkinnon suoritti hyväksytysti Lahdesta 12, Asikkalasta kaksi sekä Hartolasta, Hattulasta, Heinolasta ja Hollolasta yksi henkilö.

Kuva Pixhill.com / dotshock

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Talouspäällikkö, KTM Mari Anttila, Lahti

Senior Advisor Mika Finska, Area Manager Häme, Finpro Oy

Hallituksen jäsen Pinja Halme, Järvi-Hämeen Osuuspankki, Asikkala

Sidosryhmäjohtaja Markku Herrala, UPM Plywood Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Meiju Honkavuori, YachtVault Oy, Hattula

Kehityspäällikkö Veli-Pekka Ignatius, Lahden kaupunki, Lahti

Hallituksen jäsen Petteri Jyrkinen, Työterveys Wellamo Oy, Lahti

Hallituksen puheenjohtaja Jussi Kammonen, 3PLogistiikka Group Oy, Lahti

Yhteiskuntatieteiden maisteri Vuokko Kautto, Lahti

Toimitusjohtaja Harri Koponen, Hartak Oy, Hollola

Varatoimitusjohtaja Esa Melkko, Teknoware Oy, Lahti

Kehitysjohtaja, hallituksen puheenjoht. Sari Mäyrä, Synkassa / Konttorikoneliike Sarin-Väisänen Oy, Lahti

Kehittämisjohtaja Riitta Nieminen, Päijät-Hämeen liitto, Lahti

Markkinointijohtaja Timo Nieminen, BE Group Oy Ab, Lahti

Kunnanjohtaja Merja Olenius, Hartolan kunta, Hartola

Energy Business Controller Anssi Sinkkonen, Lahti Energia Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Hannu Sireni, Järvi-Hämeen Osuuspankki, Asikkala

Marja-Helena Tonteri, Laatutilit Oy, Heinola

”Kunnan johtamisessa omistajaohjauksen merkitys kasvaa koko ajan”, toteaa HHJ-tutkinnon suorittanut Hartolan kunnanjohtaja Merja Olenius. ”HHJ-tutkinto antaa valmiuksia johtaa kuntaorganisaatiota ja toteuttaa omistajaohjausta riittävällä asiantuntemuksella. Olennaista on tehdä oikeita johtopäätöksiä kunnan omistamien yhtiöiden tilasta. Lisäksi pidän tärkeänä ymmärtää paremmin kunnan yhteistyökumppaneina olevien yksityisten yhtiöiden ja yritysten päätöksentekoa ja toimintaa”, Olenius kertoo.

Lisäksi Hämeen kauppakamarin HHJ-kurssin käyneistä tutkinnon suorittivat:
Sijoitusjohtaja Rami Hakola, Danske Bank, Helsinki
Toimitusjohtaja Mirja Heiskari, Oiva Akatemia, Helsingin kaupunki, Helsinki
Palvelujohtaja Päivi Laurila, SATO Oyj, Kirkkonummi
Viestintäkonsultti, muutosjohtamisen valmentaja Arja Lerssi-Lahdenvesi, Mediakollektiivi, Helsinki

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. Tutkinnon suorittaneita on Suomessa tällä hetkellä 3250. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava HHJ-kurssi. Hämeen kauppakamari järjestää seuraavat HHJ-kurssit 25.1.2018 alkaen Lahdessa ja 8.5.2018 alkaen Hämeenlinnassa.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kaksi kertaa vuodessa Tampereella. Seuraava tutkinto järjestetään 17.4.2018.

Hartolan kunnanjohtaja Merja Olenius, p. 044 743 2217

Kuva Pixhill.com / dotshock
Jussi Eerikäinen (Kuva Tarmo Valmela / Photodance Valmela)

Niemenkatu 73

Tiestön rapautuminen pysäytettävä kriittisillä väylillä8.12.2017 08:30Tiedote

Juuri laadittu liikenneselvitys paljastaa tieverkolla liikkuvat raaka-aine- ja tavaravirrat sekä keskeisten toimialojen eniten käyttämät väylät Suomessa. Tieverkko mahdollistaa miljardien vientitulot. Siksi korjausvelka on saatava kuriin kuljetuksille kriittisillä väylillä. ”Päättäjien on hyvä tietää, että korjausvelan kasvu toimialojen eniten tarvitsemilla väylillä iskee viennin lisäksi kotimarkkinoihin”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Pekka Vihma23.11.2017 18:05Tiedote

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Vanajanlinna Group Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihman. DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen valittiin jatkamaan varapuheenjohtajina. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski toimii puheenjohtajiston neuvonantajana.

Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille23.11.2017 15:01Tiedote

Hämeen kauppakamarin hallitus on päättänyt jakaa stipendejä seuraavien viiden vuoden ajan toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme päätti myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut aktiivista suuntautumista yritystoimintaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Tulevaisuuden osaajat seuraavat hämäläisjohtajia päivän ajan13.11.2017 09:07Tiedote

Tuhat nuorta johtajaa -kampanjaviikko starttaa Hämeessä tänään maanantaina, kun 64 opiskelijalla on mahdollisuus seurata hämäläisjohtajien työpäivää. ”Hämeen kauppakamari on toiminut kampanjan yhteistyökumppanina Forssan, Hämeenlinnan ja Lahden Nuorkauppakamarien sekä YES-verkoston kanssa. Haluamme antaa nuorille arvokkaan kokemuksen, millaisia johtajuuden taitoja työelämässä tarvitaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tulevien työnhakijoiden saatavuusharkinnasta luovuttava10.11.2017 09:45Tiedote

Hallituksen tulee päättää EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tulevien, Suomesta työlupaa hakevien saatavuusharkinnasta (*) luopumista osana valmisteilla olevaa maahanmuuttopoliittista ohjelmaa, vaativat kauppakamarit. ”Saatavuusharkinnasta luopuminen parantaisi työllisyyttä, edistäisi talouskasvua sekä auttaisi yrityksiä rekrytoimaan nopeammin ammattiosaajia, joista on pulaa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.