Hämeestä 23 läpäisi HHJ-tutkinnon

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui huhtikuussa 326 henkilöä, joista 298 läpäisi kokeen. ”Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 23 henkilöä, joista 15 on Lahdesta, neljä Hämeenlinnasta, kaksi Forssasta sekä yksi henkilö Hollolasta että Orimattilasta”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.”

Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen avaamassa kevään HHJ-kurssia. (Kuva: Paula Ahokanto)

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Talouspäällikkö Marco Björkskog, Linnan Kehitys Oy, Hämeenlinna

Toimitusjohtaja Raija Forsman, Lahden seutu – Lahti Region Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Kati Häkkinen, Ravintola Roux Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Ilkka Kaarna, Kiitosimeon Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Jarkko Kurvinen, Plutoni Oy, Hämeenlinna

Asiakasvastuullinen johtaja Mirja Lehtola, Nordea Bank Oyj, Lahti

Veroasiantuntija Pauli Liiri, KPMG Oy Ab, Lahti

Hallituksen jäsen Jami Lyyra, Lahden Työn Paikka Oy, Lahti

CEO Jari Mansikkaoja, Firecon Group Oy, Lahti

Hallituksen puheenjohtaja Heikki Moilanen, Päijät-Hämeen Jätehuolto Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Arja Nikkanen, Lahti Energia Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Esa Orava, Frame Consulting Oy, Orimattila

IT-konsultti, partneri ja hallituksen jäsen Leena Peuhu, ArtesCon Oy, Lahti

Talouspäällikkö Nina Pääkkönen, Peltisepänliike Pääkkönen Oy, Lahti

Hallituksen puheenjohtaja Pasi Saarinen, Sisä-Suomen Kuljetusyrittäjät ry, Hämeenlinna

Toimitusjohtaja Ari Savolainen, Labio Oy, Lahti

Toimitusjohtaja Juha Strandberg, Envor Group Oy, Forssa

Toimitusjohtaja Immo Sundholm, LHJ Group, Forssa

Hallituksen jäsen Ville Särmäkari, LSK Group Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Kristiina Vanhala-Selin, Päijät-Hämeen Jätehuolto Oy, Hollolan kunta

Toimitusjohtaja Tomi Veijalainen, MRB-Holding Oy, Lahti

Toimitusjohtaja, hallituksen jäsen Eero Vesanen, Lahden Team-Isännöinti Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Ville Vihriälä, Hämeenlinnan Seudun Vesi Oy, Hämeenlinna

HHJ-tutkinnon suorittanut LHJ Groupin toimitusjohtaja Immo Sundholm suosittelee lämpimästi HHJ-kurssia kaikille hallitustyöskentelyssä jo toimiville, siihen suuntaaville sekä yritysten ylimmälle johdolle.

”HHJ-kurssi oli erittäin hyvä katsaus ja kertaus moninaisiin asioihin, joista niin hallitusten jäsenten kuin toimitusjohtajienkin tulee olla perillä työskennellessään yhtiöiden hallituksissa tai johdossa. Niin velvollisuudet, vastuut kuin strategiset näkökulmatkin tulivat hyvin läpikäytyä kurssin aikana. Lisäksi kurssin aikana tutustui ja loi hyviä uusia kontakteja muiden kurssilaisten kanssa”, toteaa Sundholm.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. Tutkinnon suorittaneita on Suomessa tällä hetkellä 4075. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava HHJ-kurssi. Hämeen kauppakamari järjestää seuraavat HHJ-kurssit 22.8. alkaen Hämeenlinnassa ja 26.9. alkaen Lahdessa.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kaksi kertaa vuodessa Tampereella. Seuraava tutkinto järjestetään 4.11.2019 ja siihen ilmoittaudutaan 6.6. – 22.8.2019.

LHJ Groupin toimitusjohtaja Immo Sundholm, p. 050 553 0709

Yritysten tilanne heikentynyt kahdessa viikossa – nyt tarvitaan lisätukea31.3.2020 15:45:27 EESTTiedote

Lähes kaksi kolmasosaa kauppakamarien kyselyyn vastanneista liki 3400 yrityksestä aikoo lomauttaa tai irtisanoa työntekijöitään koko Suomessa. ”Hämeessä kyselyyn vastanneista yrityksistä 32 prosenttia kertoi, että konkurssin riski on kasvanut merkittävästi koronaviruksen aiheuttaman tilanteen takia. Hallituksen ensiarvoisena tehtävänä on turvata niiden yritysten rahoitus, jotka olivat taloudellisesti kunnossa jo ennen poikkeustilannetta”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä yritykset hieman maltillisempia kuin muualla maassa18.3.2020 12:47:43 EETTiedote

Hämeestä kauppakamarien kyselyyn vastanneista yrityksestä 26 prosenttia kokee, että konkurssin riski on kasvanut merkittävästi koronavirusepidemian takia. Toisin kuin koko maan tuloksissa, yli puolet hämäläisyrityksistä ei kuitenkaan odota lomauttavan tai irtisanovan henkilökuntaa seuraavan kahden kuukauden aikana. ”Tilanne on vakava, mutta keskimääräisesti Hämeessä ollaan piirun verran luottavaisempia kuin muualla Suomessa”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Palkkaporrastus saisi yritykset hyödyntämään enemmän oppisopimuskoulutusta24.2.2020 07:00:00 EETTiedote

Kauppakamareiden osaajakyselyyn koko Suomessa vastanneista yrityksistä noin 40 prosenttia hyödyntää oppisopimuskoulutusta henkilöstön osaamisen kehittämiseen. ”Hämeessä oppisopimuskoulutuksella ei koeta olevan tarpeeksi työllistämisvaikutusta, koska palkkausjärjestelmä on kohtuuttoman kallis työnantajan vastatessa itse koulutuksesta. Onneksi ammatillisten oppilaitosten tarjoamasta tutkintokoulutuksesta on tullut uusi vaihtoehto yrityksille”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kesätyöntekijän sosiaaliset taidot kiinnostavat nyt yrityksiä7.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Aikaisempien vuosien tapaan Hämeen kauppakamarin jäsenyrityksissä on ensi kesäksi tarjolla yli 2 000 kesätyöpaikkaa, selviää kauppakamarin tekemästä kyselystä. ”Ensi kesänä yritykset tarjoavat kesätöitä erityisesti ammatillisessa oppilaitoksessa opiskeleville ja ammattikorkeakouluopiskelijoille. Huomionarvoista on, että ammatillisessa oppilaitoksessa opiskelevat ovat nyt yritysten kiinnostuksen kärkenä. Lisäksi 40 prosenttia vastanneista on kiinnostunut palkkaamaan kesätyöntekijöiksi peruskoululaisia ja lukiolaisia”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat Panssariprikaatin rekrytointitapahtumassa4.2.2020 13:37:21 EETTiedote

Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman varusmiehille 11.-12.2.2020. Tapahtuma toteutetaan tässä laajuudessa jo neljättä kertaa. ”Tapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.