Hampurilaismestarit kesäkuussa koolle Helsinkiin

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Yleisölle avoimen koko perheen ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä Suomen ensimmäistä hampurilaisfestivaalia Helsingin Kamppiin 14.-16.6.2019. Kuva: Timo Korhonen / Seiska

Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali tarjoaa yleisölle mahdollisuuden päästä kerralla maistelemaan maamme arvostetuimpien hampurilaisravintoloiden annoksia. Festivaalin järjestää Burger Lovers Finland -yhteisön perustaneet aktiivit, jotka ovat valinneet mukaan 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoamaan annoksiaan maistelukoossa ja -hintaan.

”Hampurilaiset ovat vuosikymmeniä olleet pikaruokaravintoloiden luoman maineen varassa, mutta nyt Suomessa eletään varsinaista laatuhampurilaisbuumia useine erikoisravintoloineen. Myös kotikokit ovat laadukkaampien raaka-aineiden saatavuuden parantumisen myötä ottaneet itse tehdyt hampurilaiset arki- ja pyhäruoakseen. Suomessa on jo kansainvälisestikin erittäin kovatasoisia hampurilaisiin erikoistuneita ravintoloita ja on upeaa saada heidät yhteen esittämään näkemyksiään parhaasta burgerista”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä ja jatkaa: ”Tunnetuimpien ravintoloiden taidonnäytteiden lisäksi tapahtumassa pääsee maistamaan myös useita erikoisuuksia. Perinteisten naudanlihaburgerien lisäksi tarjolla on myös paljon kasvis- ja vegaanivaihtoehtoja, gluteenittomia burgereita sekä myös laadukkaita hodareita lapsille. Ohjelmassa on myös burgerkoulu, jossa yleisö pääsee itse oppimaan hampurilaisten valmistamista keittiömestarin opastuksella.”

Tapahtuman järjestävä Burger Lovers Finland -yhteisö on hampurilaisille pyhitetty Facebook-ryhmä. Sen yli 5000 jäsentä jakavat toisilleen aktiivisesti tietoa, innostuksen aiheita, reseptiikkaa ja burgereihin liittyviä näkemyksiä sekä mielipiteitään ja arvioitaan ravintoloissa ja kotona nautituista hampurilaisista.

”Hampurilaiset ovat todellista intohimoruokaa. Yhtenä maailman tunnetuimmista ruoista sellainen on mahdollista tilata lähes jokaisessa maailmankolkassa, joten kaikkien on helppo muodostaa siitä rakentava mielipide. Festivaaliin osallistuvat ravintolat ovat lunastaneet asemansa laaturavintoloina, mutta jokaisella on myös oma, persoonallinen näkemyksensä hyvästä burgerista. Haluammekin nyt ensimmäistä kertaa tarjota suomalaisille kulinaristeille ja tavallisille hyvän ruoan ystäville mahdollisuuden tutustua laajaan kattaukseen maamme parhaita ja laadukkaimpia burgereita. Mestarien taidonnäytteistä saa inspiraatiota myös  kesälomakokkailuihin”, täydentää festivaalin järjestäjiin kuuluva hampurilaisharrastaja Mikko Väisänen.

Burger Lovers Festival -katuruokatapahtumaan osallistuvat ravintolat:

• Bites (Helsinki)
  • Bowl D1ner (Kuopio)
  • Bun2Bun (Helsinki)
  • Deluxe Burger (Vantaa)
  • Friends & Brgrs (Turku, Vaasa, Pietarsaari, Helsinki, Tampere, Hampuri, Kööpenhamina, Oulu)
  • JJ’s BBQ (Salo)
  • Kusmiku Street Food & Bar (Heinola)
  • Naughty BRGR (Helsinki, Tampere, Turku, Jyväskylä, Espoo)
  • Roslund (Helsinki)
  • RUOK Burger (Ruka)
  • Social Burger Joint (Helsinki, Kerava)
  • TreffiPub & Bistro (Helsinki)

Burger Lovers Festival pähkinänkuoressa

Burger Lovers Festival järjestetään Helsingin Kampin Narinkkatorilla 14.-16. kesäkuuta. Tapahtumaan osallistuvat 12 hampurilaisiin erikoistunutta ravintolaa tarjoilevat festivaalivieraille edulliseen maisteluhintaan puolikkaita burgereita sekä pieniä slider-burgereita. Pöytävarausmahdollisuus kolme erilaista burgeria sisältävän maistelumenun nauttimiseksi. Festivaalilla on myös valvottu lapsiparkki, jossa Vaasanin hot dog -baari. Tapahtuman pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan ja Coca-Cola. Burger Lover Festivalia tukevat myös burgerkoulun järjestävä Hellmann’s sekä Tabasco ja Tamminen. Suomen ensimmäiseen hampurilaisfestivaaliin odotetaan yli 10 000 kävijää. Tapahtuma-alueelle on ilmainen sisäänpääsy. Festivaalin kotisivu www.burgerlovers.fi

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi
Median edustajien akkreditointipyynnöt perjantaina 14.6. järjestettävälle festivaalin esittelylounaalle sähköpostilla osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.