Hanasaaren suomalais-ruotsalainen kulttuurikeskus koki mullistavan peruskorjauksen

Hanasaaren suomalais-ruotsalainen kulttuurikeskus Espoossa koki mullistavan peruskorjauksen puolessatoista vuodessa. Assemblin toteutti kohteeseen sähkö- ja automaatioratkaisut.

Kuvat: Robert Lindström, Hanasaari – ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus

Hanasaaren kulttuurikeskus ja sen yhteydessä oleva hotelli, kokoustilat ja ravintola peruskorjattiin kokonaisuudessaan ja talotekniikka päivitettiin vastaamaan nykyajan standardeja. Rakennukseen tehtiin myös yksi täysin uusi lisäkerros toimistokäyttöä varten. Kaikissa korjaustöissä kunnioitettiin 1970-luvun henkeä.

Kulttuurikeskuksen talotekniikka oli tullut jo tiensä päähän, jonka vuoksi peruskorjaus kulttuurihistoriallisesti arvokkaalle rakennukselle oli täysin paikallaan. Assemblin toteutti kohteen sähkö- ja rakennusautomaatiourakan. Kohteen pääurakoitsijana toimi NCC Rakennus Oy.

- Hanasaaren kulttuurikeskuksessa tehtiin pääosin täysin uudet rakennusautomaatiojärjestelmät ja osittain myös saneerasimme vanhoja olemassa olevia järjestelmiä, kertoo projektissa mukana ollut Assemblinin automaation huoltopäällikkö Juha Kananen.

Uusilla energiatehokkailla valaistusratkaisuilla kulttuurikeskuksen kauniit tilat tulevat entistä paremmin esiin ja ne  tarjoavat käyttäjilleen upean elämyksen. Kulttuurikeskus sijaitsee Hanasaaressa merellisessä ympäristössä, ja tilat uusittiin pohjoismaisten suunnittelijoiden designilla ja taiteella.

Hanasaaren ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus edistää ja kehittää Suomen ja Ruotsin välistä vuorovaikutusta ja yhteistyötä kaikilla yhteiskunnan alueilla. Hanasaari myös suunnittelee ja toteuttaa erilaisia tapahtumia, kursseja, seminaareja ja projekteja sekä selvittää erilaisia yhteiskunnallisia kehittämistarpeita.

Sähköurakointi
Antti Pessa
antti.pessa@assemblin.fi

Rakennusautomaatiourakointi
Kari Kumpulainen
kari.kumpulainen@assemblin.fi

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.

Ansatie 3:ssa panostetaan kiinteistön olosuhteisiin ja energiatehokkuuteen21.5.2018 08:32Tiedote

KOy Ansatie 3 on vuonna 1980 rakennettu teollisuus- ja toimistokäytössä oleva kiinteistö Kehä 3 varrella Vantaalla. Kiinteistöön toteutetaan mittavaa energiatehokkuushanketta, jossa modernisoidaan kohteen taloteknisiä järjestelmiä kuten kiinteistöautomaatiojärjestelmää, ilmanvaihtojärjestelmää sekä valaistusta. Assemblin on kohteeseen toteutettavan palvelupaketin päätoteuttaja. Nyt sinä pääset tutustumaan, miten työmaamme etenee ja mitä kaikkea energiatehokkuushanke pitää sisällään.