Hanasaaren suomalais-ruotsalainen kulttuurikeskus koki mullistavan peruskorjauksen

Hanasaaren suomalais-ruotsalainen kulttuurikeskus Espoossa koki mullistavan peruskorjauksen puolessatoista vuodessa. Assemblin toteutti kohteeseen sähkö- ja automaatioratkaisut.

Kuvat: Robert Lindström, Hanasaari – ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus

Hanasaaren kulttuurikeskus ja sen yhteydessä oleva hotelli, kokoustilat ja ravintola peruskorjattiin kokonaisuudessaan ja talotekniikka päivitettiin vastaamaan nykyajan standardeja. Rakennukseen tehtiin myös yksi täysin uusi lisäkerros toimistokäyttöä varten. Kaikissa korjaustöissä kunnioitettiin 1970-luvun henkeä.

Kulttuurikeskuksen talotekniikka oli tullut jo tiensä päähän, jonka vuoksi peruskorjaus kulttuurihistoriallisesti arvokkaalle rakennukselle oli täysin paikallaan. Assemblin toteutti kohteen sähkö- ja rakennusautomaatiourakan. Kohteen pääurakoitsijana toimi NCC Rakennus Oy.

- Hanasaaren kulttuurikeskuksessa tehtiin pääosin täysin uudet rakennusautomaatiojärjestelmät ja osittain myös saneerasimme vanhoja olemassa olevia järjestelmiä, kertoo projektissa mukana ollut Assemblinin automaation huoltopäällikkö Juha Kananen.

Uusilla energiatehokkailla valaistusratkaisuilla kulttuurikeskuksen kauniit tilat tulevat entistä paremmin esiin ja ne  tarjoavat käyttäjilleen upean elämyksen. Kulttuurikeskus sijaitsee Hanasaaressa merellisessä ympäristössä, ja tilat uusittiin pohjoismaisten suunnittelijoiden designilla ja taiteella.

Hanasaaren ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus edistää ja kehittää Suomen ja Ruotsin välistä vuorovaikutusta ja yhteistyötä kaikilla yhteiskunnan alueilla. Hanasaari myös suunnittelee ja toteuttaa erilaisia tapahtumia, kursseja, seminaareja ja projekteja sekä selvittää erilaisia yhteiskunnallisia kehittämistarpeita.

Sähköurakointi
Antti Pessa
antti.pessa@assemblin.fi

Rakennusautomaatiourakointi
Kari Kumpulainen
kari.kumpulainen@assemblin.fi

Kuvat: Robert Lindström, Hanasaari – ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?