Hanna Kalliomäki Uusi puu -hankkeen puheenjohtajaksi

Uusi puu -hankkeen puheenjohtajaksi on valittu Hanna Kalliomäki Metsä Groupista.

Hanna Kalliomäki: Vien ilolla  sanomaa suomalaisen biotalouden edistämiseksi hankkeen uutena puheenjohtajana.
Hanna Kalliomäki: Vien ilolla sanomaa suomalaisen biotalouden edistämiseksi hankkeen uutena puheenjohtajana.

Uusi puu -hankkeen uudeksi puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle on valittu Hanna Kalliomäki Metsä Groupista. Kalliomäki on toiminut Metsä Groupissa erilaisissa viestinnän ja kestävän kehityksen tehtävissä.

”Uusi puu on erittäin ajankohtainen hanke, sillä suomalainen, vastuullinen metsäala kehittyy kovaa vauhtia ja tarjoaa laajasti ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillintään. Fossiilisia raaka-aineita korvaavia biotuotteita tulee markkinoille koko ajan lisää ja ne tarjoavat globaalisti ratkaisuja pakkaamisesta pukeutumiseen. Metsäalalla kehitystä seurataan luonnollisesti tiiviisti - Uusi puu -hankkeen tehtävänä on saattaa uudet kaupalliset tuotteet tutuiksi myös päättäjille ja medialle. Vien ilolla tätä sanomaa suomalaisen biotalouden edistämiseksi hankkeen uutena puheenjohtajana”, Kalliomäki summaa.

Johtoryhmä ja projektipäällikkö kiittävät aiempaa puheenjohtajaa Sari Hassia Tetra Pakilta. ”Hassin puheenjohtajakaudella uusien biotuotteiden tunnettuus kasvoi hienosti. Tästä on hyvä jatkaa”, Kalliomäki toteaa.

Uusi puu -hankkeen johtoryhmän kokoonpano:

- Hanna Kalliomäki, Metsä Group (puheenjohtaja)
- Eija Jokela, Suomen Aaltopahviyhdistys / Suomen Kuitukierrätys (varapuheenjohtaja)
- Anne Aaltonen, Pyroll
- Johanna Lahti, Tampereen yliopisto
- Liisa Mäkijärvi, Suomen Metsäsäätiö
- Kristiina Veitola, Stora Enso

Hankkeen projektipäällikkönä toimii Susanna Winqvist.

Lisätietoja Uusi puu -hankkeesta: www.uusipuu.fi

044 560 0006http://www.uusipuu.fi

Mediakutsu: Puupohjainen biotalous - ratkaisuja lokaaleihin ja globaaleihin haasteisiin -seminaari Imatralla 10.10.3.10.2018 10:13:31 EESTKutsu

Puusta saadaan ekologisia pakkauksia ja tekstiileitä. Puu taipuu muovin korvaajaksi, lääkkeeksi ja moneksi muuksi. Globaalit megatrendit tukevat puupohjaisten tuotteiden kysynnän kasvua - uusia ideoita puun hyödyntämiseksi syntyy jatkuvasti. Mitä vaaditaan, että ideat myös synnyttävät uutta liiketoimintaa? Mitä biotalous merkitsee alueellisesti ja globaalisti? Miten kuluttajat suhtautuvat biopohjaisiin ratkaisuihin?