Hanna Kaskela appointed Director of Responsible Investment at Varma

Hanna Kaskela, MSc. Econ., has been appointed Director of Responsible Investment at Varma effective 1 September 2017. Kaskela will report to Varma’s CIO, Reima Rytsölä, and she will be a member of the Investment Operations’ Executive Group.

Hanna Kaskela, photo: Nico Backström

Hanna Kaskela has worked at Varma since 2003, and has been a portfolio manager for the past 10 years. In recent years, she has built Varma’s sustainable equity portfolio.

“Hanna Kaskela has successfully managed Varma’s award-winning sustainable equity portfolio and has shown a high level of energy in her work, as well as strong skills in leading and developing responsible business. Responsible investment is becoming increasingly important, and this appointment is a natural way of supporting that development,” says Rytsölä.

Varma Mutual Pension Insurance Company is the largest earnings-related pension insurer and private investor in Finland. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 878,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 45.0 billion at the end of June 2017.

Further information:

Reima Rytsölä, Deputy CEO, CIO; contact requests tel. +358 10 244 3180

Katri Viippola, SVP, HR, Communications and Corporate Social Responsibility, tel. +358 400 129 500 or firstname.lastname@varma.fi

Leena Rantasalo, Communications Manager, tel. +358 50 300 7980 or firstname.lastname@varma.fi

Hanna Kaskela, photo: Nico Backström

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk