Hanna Kaskela ny direktör för ansvarsfull placering på Varma

Ekon. mag. Hanna Kaskela har utnämnts till direktör för ansvarsfull placering på Varma från och med 1.9.2017. Kaskela rapporterar till vice verkställande direktör Reima Rytsölä som ansvarar för Varmas placeringar.

Hanna Kaskela, foto: Nico Backström

Hanna Kaskela har arbetat på Varma sedan 2003, de tio senaste åren som portföljförvaltare. På senare år han hon arbetat med att bygga upp Varmas aktieportfölj för hållbar utveckling.

– Hanna Kaskela har gjort ett utomordentligt jobb med Varmas prisbelönta aktieportfölj för hållbar utveckling, har stark drivkraft och förmåga att leda och utveckla ansvarsfull affärsverksamhet. Ansvarsfulla placeringar kommer att få en allt större betydelse i framtiden och denna utnämning bidrar till vår utveckling på området, säger Reima Rytsölä.

Ömsesidiga arbetspensionsförsäkringsbolaget Varma är Finlands största arbetspensionsförsäkrare och privata placerare. Bolaget sköter arbetspensionsskyddet för cirka 878 000 personer inom den privata sektorn. År 2016 uppgick Varmas premieinkomst till 4,7 miljarder euro och pensioner utbetalades för 5,3 miljarder euro. Värdet på Varmas placeringar var 45,0 miljarder euro i slutet av juni 2017.

Mer information:

Reima Rytsölä, vice verkställande direktör, placeringar, kontaktförfrågningar tfn 010 244 3180

Katri Viippola, direktör, HR, kommunikation och samhällsansvar, tfn 0400 129 500 eller fornamn.efternamn@varma.fi

Leena Rantasalo, kommunikationschef, tfn 050 300 7980 eller fornamn.efternamn@varma.fi

Hanna Kaskela, foto: Nico Backström

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk