Hanna Kaskela Varman vastuullisen sijoittamisen johtajaksi

Hanna Kaskela (KTM) on nimitetty Varman vastuullisen sijoittamisen johtajaksi 1.9.2017 alkaen. Kaskela raportoi sijoituksista vastaavalle varatoimitusjohtaja Reima Rytsölälle, ja hän kuuluu sijoitustoiminnon johtoryhmään.

Hanna Kaskela, kuva: Nico Backström

Hanna Kaskela on työskennellyt Varmassa vuodesta 2003 lähtien ja toiminut salkunhoitajana viimeiset 10 vuotta. Viime vuosina hän on rakentanut Varman kestävän kehityksen osakesalkkua.

– Hanna Kaskela on hoitanut menestyksekkäästi Varman palkittua kestävän kehityksen osakesalkkua ja osoittanut työssään energisyyttä sekä taitoa johtaa ja kehittää vastuullista liiketoimintaa. Vastuullisen sijoittamisen merkitys korostuu jatkossa entisestään, mitä tämä nimitys tukee luontevalla tavalla, sanoo Reima Rytsölä.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2017 lopussa 45,0 miljardia euroa.

Lisätietoja:
Reima Rytsölä, varatoimitusjohtaja, sijoitukset, yhteydenottopyynnöt p. 010 244 3180
Katri Viippola, johtaja, HR, viestintä ja vastuullisuus, puh. 0400 129 500 tai etunimi.sukunimi@varma.fi
Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö, puh. 050 300 7980 tai etunimi.sukunimi@varma.fi

Hanna Kaskela, kuva: Nico Backström

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Den starka ekonomin avspeglade sig i avkastningarna – Varmas placeringar avkastade 6,2 %26.10.2017 13:40Tiedote

Marknadsvärdet på Varmas placeringar steg under januari–september till 45,4 (42,4) miljarder euro. Placeringsportföljens avkastning var 6,2 (3,1) procent, dvs. 2,7 miljarder euro. Bolagets solvens förbättrades till 11,4 (10,1 ) miljarder euro. Varma hade stor framgång i den omgång av försäkringsöverföringar mellan arbetspensionsbolagen som avslutades i september. Enligt Arbetspensionsförsäkrarna TELA rf:s statistik uppgår de försäkringsavgifter som förs över till Varma till 48 miljoner euro. ‒ Varmas ekonomiska läge har förbättrats ytterligare under detta år. Vår solvens och våra placeringstillgångar ligger på rekordartat höga nivåer. Den framgångsrika överföringsomgången stärkte premieinkomstutvecklingen. Under de senaste fem åren har överföringarna gett Varma hela 200 miljoner euro i ytterligare premieinkomst. Tacket för det går till våra kunder och hela vår personal, säger verkställande direktör Risto Murto. Utsikterna i den internationella ekonomin är mer balanserade än någonsin un

Strong economy reflected in returns – Varma’s return on investments stood at 6.2 per cent26.10.2017 13:37Tiedote

The market value of Varma’s investments rose to EUR 45.4 (42.4) billion in January–September. The investment portfolio generated a return of 6.2 (3.1) per cent or EUR 2.7 billion, and the company’s solvency strengthened to EUR 11.4 (10.1) billion. Varma did well in the account transfer rounds between earnings-related pension companies which were concluded at the end of September. According to the statistics of the Finnish Pension Alliance TELA, the contributions to be transferred to Varma total EUR 48 million. “Varma’s financial situation has further improved this year. Our solvency and investment assets are at a record high level. The successful transfer round supported the increase in premium income. The premium income transferred to Varma over the past five years amounts to EUR 200 million. I would like to thank our customers and employees for this,” says Risto Murto, Varma’s President & CEO. “The outlook for the global economy is more balanced now than it has been for the past nine