Hanna Kaskela Varman vastuullisen sijoittamisen johtajaksi

Hanna Kaskela (KTM) on nimitetty Varman vastuullisen sijoittamisen johtajaksi 1.9.2017 alkaen. Kaskela raportoi sijoituksista vastaavalle varatoimitusjohtaja Reima Rytsölälle, ja hän kuuluu sijoitustoiminnon johtoryhmään.

Hanna Kaskela, kuva: Nico Backström

Hanna Kaskela on työskennellyt Varmassa vuodesta 2003 lähtien ja toiminut salkunhoitajana viimeiset 10 vuotta. Viime vuosina hän on rakentanut Varman kestävän kehityksen osakesalkkua.

– Hanna Kaskela on hoitanut menestyksekkäästi Varman palkittua kestävän kehityksen osakesalkkua ja osoittanut työssään energisyyttä sekä taitoa johtaa ja kehittää vastuullista liiketoimintaa. Vastuullisen sijoittamisen merkitys korostuu jatkossa entisestään, mitä tämä nimitys tukee luontevalla tavalla, sanoo Reima Rytsölä.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2017 lopussa 45,0 miljardia euroa.

Lisätietoja:
Reima Rytsölä, varatoimitusjohtaja, sijoitukset, yhteydenottopyynnöt p. 010 244 3180
Katri Viippola, johtaja, HR, viestintä ja vastuullisuus, puh. 0400 129 500 tai etunimi.sukunimi@varma.fi
Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö, puh. 050 300 7980 tai etunimi.sukunimi@varma.fi

Hanna Kaskela, kuva: Nico Backström

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Varma ja Alma Media solmivat jatkovuokrasopimuksen Finlaysonin alueelle22.2.2018 12:17Tiedote

Varma ja Alma Media solmivat uuden jatkovuokrasopimuksen Tampereen Finlaysonin alueella sijaitsevien toimitilojen vuokraamisesta. Alma Media on toiminut Finlaysonin alueella vuodesta 2001 lähtien. Alma Median liiketoiminnoista tiloissa toimii mm. Aamulehti, Alma Mediapartners, Alma Talent Tietopalvelut sekä konsernin tukitoimintoja. Alma Median käytössä olevia tiloja nykyaikaistetaan vuokrasopimuksen myötä. Osana uutta vuokrasopimusta tiloihin tehdään mittava remontti kesän 2018 aikana. Samalla tilatarve on määritelty uudelleen vastaamaan nykyisiä tarpeita. – Alma Media on yksi Finlaysonin alueen keskeisimmistä vuokralaisista ja tamperelaisille tunnettu erityisesti Aamulehden ja Etuovi.com toiminnoista. On hienoa, että pitkäaikainen ja hyvä yhteistyömme saa jatkoa. Uudistuvat tilat vastaavat muuttuviin työnteon tarpeisiin, ja remontin myötä Alma Median työntekijöille valmistuvat viihtyisät ja toimivat työtilat pitkälle tulevaisuuteen, kertoo Varman kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki. –

Ett mycket starkt år för Varma: Placeringarna avkastade 7,8 %, dvs. 3,3 miljarder euro16.2.2018 09:50Tiedote

Varmas placeringar avkastade 2017 7,8 (4,7 ) %, dvs. 3,3 miljarder euro. Placeringarnas värde steg till 45,4 (42,9) miljarder euro. Solvensen stärktes med 1,3 miljarder euro och uppgick vid årets slut till 11,5 (10,2 ) miljarder. Bolagets kostnadseffektivitet utvecklades i en fortsatt positiv riktning: Varma använde 67 (72) % av de försäkringsavgifter som var avsedda för driftskostnader.