Hanna Mithikusta Helsingin yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja

Helsingin seurakuntien päättäjät valitsivat keskuudestaan puheenjohtajaksi Hanna Mithikun Haagan seurakunnasta. Helsingin seurakuntien uusi yhteinen kirkkovaltuusto kokoontui torstaina 31.1. Mithiku johtaa yhteisen kirkkovaltuuston puhetta seuraavat kaksi vuotta. Valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin yksimielsiesti Christoffer Perret Petrus församlingista.

Mithiku toimii projektipäällikkönä Nuorten Akatemiassa, koulutukseltaan hän on teologian maisteri. Mithiku valittiin puheenjohtajaksi kolmesta ehdokkasta äänin 38, Anna Munsterhjelm Töölön seurakunnasta sai 32 ääntä ja Jukka Leppilampi Tuomiokirkkoseurakunnasta 18 ääntä.

Myös yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet valittiin

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Helsingin tuomiokapitulin nimittämänä Vartiokylän seurakunnan kirkkoherra Jukka Pakarinen. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin psykoterapeutti Riitta Asikanius Kallion seurakunnasta ja hänen varajäsenekseen keskustakirjaston johtaja Anna-Maria Soininvaara Tuomiokirkkoseurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston muiksi jäseniksi valittiin:

Helsingfors prosterista: Lotta Keskinen, (Johannes församling) ja Rolf Steffansson (Matteus församling)

Huopalahden rovastikunnasta: Risto Harju (Munkkiniemi),Salla Ranta (Haaga) ja Anni Järvilehto (Kannelmäki)

Malmin rovastikunnasta: Esa Ahonen (Malmi), Pertti Sundberg (Oulunkylä) ja Tuula Pontela (Malmi)

Tuomiorovastikunnasta: Otto Lehtipuu (Paavali), Riitta Asikanius (Kallio) ja Kristiina Kartano (Lauttasaari)

Vartiokylän rovastikunnasta: Rakel Hiltunen (Herttoniemi), Ami Lainela (Mikael), Wiking Vuori (Roihuvuori)

Lisätietoja: Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Hanna Mithiku, p. 040 724 1274