Hannele Fremer Akavaan johtavaksi asiantuntijaksi

Oikeustieteen maisteri Hannele Fremer on valittu johtavaksi asiantuntijaksi Akavaan. Hän aloittaa Akavassa marraskuun alussa. Fremer osallistuu työelämää koskevan lainsäädännön kehittämiseen ja valmisteluun. Hän toimii Akavan edustajana työryhmissä yhdessä Akavan muiden asiantuntijoiden kanssa.

– Odotan innostuneena työtä yhdessä Akavan liittojen ja akavalaisten kanssa. Muuttuvassa työelämässä vaikuttamistyö korostuu ja on tärkeää kehittää työlainsäädäntöä muun muassa työhyvinvoinnin turvaamiseksi, toteaa johtava asiantuntija Hannele Fremer.

Fremerillä on usean vuoden kokemus työsuhdejuristin tehtävistä. Hän on työskennellyt aikaisemmin muun muassa lakimiehenä ja HR-päällikkönä Sodexo Oy:ssä. Fremer siirtyy Akavaan STTK:n palveluksesta.

– Hannele Fremerin osaaminen vahvistaa vaikuttamistyötämme työelämälainsäädännön kehittämiseen. Hänen laaja kokemuksensa työoikeudesta, työsuhderiidoista, yritystoiminnan muutostilanteista ja vaikuttamistyöstä tukee jatkossa sekä Akavan liittoja että akavalaisia, sanoo johtaja Pekka Piispanen.

Johtava asiantuntija Hannele Fremer, puh. 050 526 3340

Johtaja Pekka Piispanen, puh. 040 544 0302

Akava: Budjettiriihen päätökset auttavat kansalaisia selviytymään pahimman yli1.9.2022 14:00:20 EEST | Tiedote

Akava katsoo, että hallituksen viimeisen budjettiriihen päätös kompensoida kansalaisille kohonneita sähkön kustannuksia oli välttämätön. Inflaation kiihtyminen syö poikkeuksellisen paljon kotitalouksien ostovoimaa ja uhkaa hyvää työllisyyskehitystä. Palkansaajien ostovoiman edistämistä tuloverotuksen kevennyksillä olisi myös kaivattu. Akava pitää myönteisenä, että kehysriihen päätökset tutkimuksesta, tieteestä, vihreästä siirtymästä ja turvallisuudesta vahvistettiin budjettiriihessä.