Hans Välimäki ja Eero Vottonen isännöivät Palacen maatilamarkkinoita 17.10.

Legendaarisen ravintola Palacen 22. marraskuuta avaavat keittiömestarit Hans Välimäki ja Eero Vottonen ovat kutsuneet laadukkaat suomalaiset ruokatuottajat esittäytymään Palacen maaatilamarkkinoille Helsingin Vanhalle Ylioppilastalolle tiistaina 17.10. Yleisölle avoimen tapahtuman tarkoituksena on saattaa yhteen Suomen parhaat raaka-aineet ja niiden tuottajat sekä laadukkaimpia raaka-aineita käyttävät ravintolat ja muut kotimaisen ruoan ystävät.

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Eero Vottonen ovat kutsuneet kotimaisia tilatuottajia Helsinkiin esittelemään osaamistaan. Kaikilla ravintola-alan ammattilaisilla ja ruokaharrastajilla on mahdollisuus tutustua tilatuottajiin Palacen Markkinoilla Vanhalla Ylioppilastalolla tiistaina 17.10. kello 11 alkaen. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Jotta Palace saisi vastattua sille asetettuihin odotuksiin, tulee Suomen uusimman fine dining -ravintolan keittiö varustaa Suomen parhailla raaka-aineilla. Keittiömestarit Välimäki ja Vottonen hakevatkin keittiönsä toimittajiksi vain parhaita raaka-aineita tuottavia erikoismestareita, joihin he rakentavat henkilökohtaiset yhteydet.

”Monta laadukasta tuottajaa on meille luonnollisesti tullut jo tutuksi, mutta koska Suomi on laaja maa, josta löytyy valtavasti piilotettua osaamista, haluamme avoimesti tutustua myös meille uusiin toimijoihin”, kertoo Palacen Chef de Cuisine Hans Välimäki ideasta kutsua eri kokoluokkien tuottajia rohkeasti esittäytymään heille ja jatkaa: ”On upeaa päästä näkemään, mitä kaikkea hyvää Suomessa nykyään tuotetaan. Jo yli 30 pien- ja suurtilatuottajaa on ilmoittautunut mukaan tilaisuuteen.  Vanhalle Ylioppilastalolle onkin ensi tiistaina tulossa laaja kirjo raaka-aineita kotimaisista kasviksista, marjoista, viljoista ja juureksista mitä erilaisempiin lihoihin ja kaloihin.”

Ensiluokkaisten raaka-aineiden lisäksi keittiömestarit ovat kiinnostuneita niiden tuotantotavoista, kasvuolosuhteista ja kasvattajien työtään kohtaan osoittamasta intohimosta. Ravintola Palacen omien tarpeiden täyttämisen lisäksi Välimäki ja Vottonen tarjoavat myös muille ravintoloitsijoille ja hyvän ruoan ystäville mahdollisuuden tutustua kotimaisiin tuottajiin.

”Haluamme paitsi itse tutustua uusiin tuottajiin ja tuotantotapoihin, antaa myös muille ravintoloille ja ruoasta kiinnostuneille kuluttajille mahdollisuuden löytää uusia huippulaadukkaita herkkuja. Mitä enemmän Suomessa syödään laadukkaista kotimaisista raaka-aineista valmistettua ruokaa, sitä paremmat kehitysmahdollisuudet suomalaisella alkutuotannolla on”, visioi Välimäki.

Palacen maatilamarkkinat järjestetään tiistaina 17.10. Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla (Mannerheimintie 3) kello 11.00 alkaen. Ruoka-alan ammattilaisille ja harrastajille vapaa pääsy.

Palacen markkinoille on ilmoittautunut yli 30 tuottajaa, jotka tuovat Vanhalle Ylioppilastalolle mukanaan mm. luomuviljoja ja viljatuotteita, toffeeta ja makeisia vuohenmaidosta, voimapapuja, villiyrttisuolaa, maustettuja sokereita ja marjajauheita, erilaisia juustoja, luomuvihanneksia, maustehunajaa, viiriäisenmunia, kotimaisia ruokaöljyjä, kasviksia, kotimaista pastaa, lampaanmaitojugurttia, järvikalaa ja -jalosteita, leipää ja rieskoja sekä useita erilaisia lihoja ja luomulihatuotteita, kuten savulihoja ja itse tehtyjä makkaroita, lampaan-, vuohen- ja kaninlihaa sekä magalitza-possua, kyyttöä, ylämaan karjaa ja Herefordia.

Lehdistökuvat http://palacerestaurant.fi/press.zip

Lisätietoa tapahtumasta
Kalle Lindroth, Ravintola Palace
050 4936215, palace@royalravintolat.com

Välimäen ja Vottosen haastattelupyynnöt:
Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Royal Ravintolat Oy on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluu 46 yksilöllistä ravintolaa sekä 20 Hanko Sushi- ja 6 Pizzarium-ravintolaa eri puolilla Suomea. Nämä yhdessä työllistävät yli 1000 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on yli 100 miljoonaa euroa.

Royal Ravintolat laajentaa Tapahtumakeskus Telakalle - ravintolabrändien avulla tarjontaan uudenlaisia tapahtumaelämyksiä22.11.2017 09:00Tiedote

Royal Ravintolat mukaan viinimarkkinoille - ostaa osuuden Viinitiestä21.11.2017 10:00Tiedote

Royal Ravintolat ostaa vähemmistöosuuden Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluvasta Viinitie Oy:stä. Viinitie on erikoistunut artesaaniviinien saattamiseen yhä useampien kuluttajien ulottuville, sillä yhtiön omissa ja sen edustamissa laatuviineissä pyritään parhaaseen hinta-laatusuhteeseen. Royal Ravintolat uskoo osallisuuden pienten viinitalojen tuotteiden maahantuontiin paitsi antavan ravintoloille paremman mahdollisuuden erottautua viinilistoillaan, myös osaltaan tukevan suomalaisen viinikulttuurin yleistä kehitystä.