Hansel Oy:n hallituksen jäseniksi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina ja Laitilan kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen

Kuntaliiton hallitus valitsi kokouksessaan 30.8.2018 uudistuvan yhteishankintayhtiö Hansel Oy:n hallituksen jäseniksi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reinan ja Laitilan kaupungin kaupunginjohtaja Johanna Luukkosen. Tavoitteena on, että uusi hallitus aloittaa työskentelynsä 1.1.2019.

Suomen Kuntaliitto ry:n valtuuskunta päätti toukokuussa, että KL-Kuntahankinnat Oy yhdistyy Hansel Oy:hyn. Yhdistymisen jälkeen yhtiön omistajat ovat valtio (65 %) ja Suomen Kuntaliitto ry (35%). Järjestelyn toteutuminen edellyttää Hansel-lain muutosta sekä eduskunnan suostumusta. Lakimuutoksen ja eduskuntakäsittelyn aikataulu vaikuttaa keskeisesti sulautumisen kokonaisaikatauluun.

Yhdistymisen jälkeen Hansel Oy:n hallituksessa on viisi paikkaa, joista Kuntaliitto täyttää 35 prosentin omistuksen pohjalta kaksi.

Timo Leivo
hallituksen puheenjohtaja
KL-Kuntahankinnat Oy
timo.leivo@kuntaliitto.fi

Kommunförbundet och stora städer: Kommunal infartsparkering ska vara till för dem som använder den lokala kollektivtrafiken11.1.2019 15:38Tiedote

Under beredningen av lagen om transportservice har Kommunikationsministeriet i sista stund lagt till ett moment som medför en skyldighet att tillhandahålla infartsparkering på samma villkor för alla användare av mobilitets- eller kombinationstjänster. I praktiken innebär detta att också de som inte fortsätter sin resa med den lokala kollektivtrafiken, skulle ha rätt att använda infartsparkeringen.

Kuntaliitto ja suuret kaupungit: Kuntien toteuttama liityntäpysäköinti pidettävä paikallisen joukkoliikenteen asiakkaiden käytössä11.1.2019 11:53Tiedote

Liikenne- ja viestintäministeriö on lisännyt valmisteilla olevaan liikennepalvelulakiin viime hetkellä momentin, joka toteutuessaan velvoittaisi tarjoamaan liikenteen liityntäpysäköintiä samoin ehdoin kaikkien erilaisten liikkumis- ja yhdistämispalvelujen käyttäjille. Käytännössä tämä tarkoittaisi, että nekin, jotka eivät jatka matkaansa paikallisella joukkoliikenteellä, saisivat oikeuden käyttää liityntäpysäköintiä.

Kommunernas marknadsföringsundersökning 2018: Marknadsföringen till stöd för kommunens livskraft ökar9.1.2019 13:22Tiedote

Kommunernas marknadsföring har blivit mer systematisk och den har fått mer resurser visar Kommunförbundets marknadsföringsundersökning bland kommunerna. Kommunerna önskar öka livskraften och invånar- och företagsunderlaget i kommunen med hjälp av marknadsföringsmetoder. Nästan hälften av de som ansvarar för marknadsföringen i de kommuner som deltog i enkäten tror att satsningarna på marknadsföring kommer att öka de närmaste åren.