Hansel Oy:n hallituksen jäseniksi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina ja Laitilan kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen

Kuntaliiton hallitus valitsi kokouksessaan 30.8.2018 uudistuvan yhteishankintayhtiö Hansel Oy:n hallituksen jäseniksi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reinan ja Laitilan kaupungin kaupunginjohtaja Johanna Luukkosen. Tavoitteena on, että uusi hallitus aloittaa työskentelynsä 1.1.2019.

Suomen Kuntaliitto ry:n valtuuskunta päätti toukokuussa, että KL-Kuntahankinnat Oy yhdistyy Hansel Oy:hyn. Yhdistymisen jälkeen yhtiön omistajat ovat valtio (65 %) ja Suomen Kuntaliitto ry (35%). Järjestelyn toteutuminen edellyttää Hansel-lain muutosta sekä eduskunnan suostumusta. Lakimuutoksen ja eduskuntakäsittelyn aikataulu vaikuttaa keskeisesti sulautumisen kokonaisaikatauluun.

Yhdistymisen jälkeen Hansel Oy:n hallituksessa on viisi paikkaa, joista Kuntaliitto täyttää 35 prosentin omistuksen pohjalta kaksi.

Timo Leivo
hallituksen puheenjohtaja
KL-Kuntahankinnat Oy
timo.leivo@kuntaliitto.fi