Härkistä myyty vuodessa kaksi miljoonaa pakkausta

Yksivuotias Härkis nappasi 2,5 prosenttia jauhelihamarkkinasta
Kotimaisesta härkäpavusta valmistettu Härkis sopii erinomaisesti arkisiin ruokiin, kuten lasagneen

Lentävän lähdön saanut kotimainen härkäpapuvalmiste Härkis täyttää nyt syyskuussa vuoden. Härkistä syödään joka päivä yli 5500 perheessä. Kaikkiaan sitä on myyty vuodessa huimat kaksi miljoonaa pakkausta. ”Voimme ylpeinä sanoa, että olemme päässeet osaksi tavallisten suomalaisten perheiden arkiruokaa. Jos myyntimäärää verrataan vaikkapa jauhelihamarkkinaan niin Härkiksen osuus siitä olisi jo 2,5 prosenttia”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää sanoo.

Verso Food on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 200 000 euroa, 2016 jo kaksi miljoonaa euroa. Seuraavaksi tavoitteena on saavuttaa 10 miljoonan euron liikevaihto. Kasvua odotetaan etenkin kansainvälisiltä markkinoilta. Tänä syksynä Verso Food aloitti tuotteidensa myynnin Ruotsiin.

Yksi Härkiksen menestyksen syy on sen helppous ja nopeus. ”Härkis sopii erinomaisesti arkiseen ruoanlaittoon, ihan tavallisiin kotiruokiin. Sillä voi korvata lihan esimerkiksi makaronilaatikossa, pastakastikkeessa tai tortilloissa”, Verso Foodin markkinointijohtaja Tarja Ollila sanoo.

Härkistä saa usealla eri maulla. Suosituin tuotteista on kuitenkin alkuperäinen Härkis Original. ”Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että se on ollut pisimpään markkinoilla ja sen voi maustaa mieleisekseen. Helmikuun alussa toimme viisi uutta tuotetta markkinoille. Niistä kaksi on maustettuja Härkis-tuotteita ja kolme Härkis-pihvejä, jotka ovat käteviä arkisessa ruoanlaitossa”, Ollila sanoo.

Härkiksen suosioon vaikuttavat nopeuden ja helppouden lisäksi myös maailmanlaajuiset trendit. Ihmiset haluavat syödä yhä enemmän terveellisempää, eettisempää ja ympäristöystävällisempää ruokaa. Kotimaisesta härkäpavusta valmistettu Härkis on juuri sitä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Santtu Parkkonen
santtu@mellakkahelsinki.fi

Kuvat

Suomalainen kasvuyritys Verso Food Oy kehittää suomalaisesta härkäpavusta uusia elintarvikkeita. Yrityksen liikeideana on tarjota kuluttajille ravitsemuksellisesti tasapainoisia, eettisesti ja ympäristöllisesti kestäviä kasviproteiinivalmisteita. Sen tuotevalikoimiin kuuluvat härkäpavusta valmistetut Härkis, granolat, härkäpapurouheseos, esikypsennetty luomu härkäpapumurska ja esikypsennetyt kokonaiset luomu härkäpavut. Lue lisää www.versofood.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Verso Food Oy

Verso Food gains growth power from new trust-backed owner Kavli5.3.2019 11:30:00 EET | Press release

Härkikselle kasvuvoimaa Kavlilta - Verso Foodille säätiöpohjainen omistaja5.3.2019 11:30:00 EET | Tiedote