Harley-Davidson mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla

H-D Connect service yhdistää ajajan ja H-D LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

SAN FRANCISCO, IBM Think - 14.2.2019: Ikoninen moottoripyörävalmistaja Harley-Davidson esitteli tänä vuonna ensimmäisen täyssähköisen moottoripyöränsä ja nyt yhtiö kertoo, miten se aikoo mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla.

Harley-Davidsonin mukaan uuden sukupolven kuljettajat vaativat moottoripyörältään henkilökohtaista ja mukaansatempaavaa kokemusta. IBM:n pilvialusta ja IoT-ratkaisut mahdollistavat H-D:lle täysin uusien ja asiakkaiden odotuksia vastaavien palveluiden kehittämisen sen täyssähköiseen LiveWire-moottoripyörään.

Kuljettaja pystyy mobiilisovelluksestaan tarkistamaan esimerkiksi moottoripyöränsä akun kunnon ja varaustilan sekä vielä ajettavissa olevan matkan. Sovellus näyttää kartalla lähimmät latauspisteet ja pyörän sijainnin. Kuljettaja saa halutessaan tiedon puhelimeensa huollon tarpeesta tai esimerkiksi takaisinkutsukampanjoista. Pyörän järjestelmä lähettää kuljettajalleen myös ilmoituksen mikäli pyörään kosketaan tai sitä yritetään siirtää. H-D Connect service yhdistää ajajan ja LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

IBM julkisti vuoden 2018 viimeisen vuosineljänneksen ja koko vuoden tulokset22.1.2019 23:53:49Tiedote

Highlights Fourth Quarter: • GAAP EPS from continuing operations of $2.15 -- Includes charge of $1.9 billion related to the U.S. Tax Cuts and Jobs Act of 2017 • Operating (non-GAAP) EPS of $4.87 • Revenue of $21.8 billion, down 3 percent (down 1 percent adjusting for currency) -- Global Business Services and Cognitive Solutions revenue grew year to year • Gross profit margin up 10 basis points year to year; pre-tax income margin up more than 50 basis points year to year -- Continued strong services gross profit margin expansion year to year Full Year: • GAAP EPS from continuing operations of $9.51 -- Includes charge of $2.0 billion related to the U.S. Tax Cuts and Jobs Act of 2017 • Operating (non-GAAP) EPS of $13.81 • Revenue of $79.6 billion, up 1 percent (flat year to year adjusting for currency) • Strategic imperatives revenue of $39.8 billion, up 9 percent • Cloud revenue of $19.2 billion, up 12 percent -- As-a-service annual exit run rate for cloud revenue of $12.2 billion in the

Tutkimusravintola TestEat avattiin Munkkiniemessä25.10.2018 15:01:00Tiedote

IBM:n tiloissa Helsingin Munkkiniemessä on avattu uudenlainen tutkimus- ja pilottiravintola TestEat. Fazerin, VTT:n ja IBM:n käynnistämä crEATe-innovaatioekosysteemi tutkii ja auttaa kehittämään tulevaisuuden ruokailuun ja ruoantuotantoon liittyviä ratkaisuja oikeassa ravintolaympäristössä muun muassa tekoälyn avulla. Asiakkaille ravintola TestEat tarjoaa arkisin viihtyisän kahvilan sekä herkullista ja terveellistä lounasta.