Harley-Davidson mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla

H-D Connect service yhdistää ajajan ja H-D LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

SAN FRANCISCO, IBM Think - 14.2.2019: Ikoninen moottoripyörävalmistaja Harley-Davidson esitteli tänä vuonna ensimmäisen täyssähköisen moottoripyöränsä ja nyt yhtiö kertoo, miten se aikoo mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla.

Harley-Davidsonin mukaan uuden sukupolven kuljettajat vaativat moottoripyörältään henkilökohtaista ja mukaansatempaavaa kokemusta. IBM:n pilvialusta ja IoT-ratkaisut mahdollistavat H-D:lle täysin uusien ja asiakkaiden odotuksia vastaavien palveluiden kehittämisen sen täyssähköiseen LiveWire-moottoripyörään.

Kuljettaja pystyy mobiilisovelluksestaan tarkistamaan esimerkiksi moottoripyöränsä akun kunnon ja varaustilan sekä vielä ajettavissa olevan matkan. Sovellus näyttää kartalla lähimmät latauspisteet ja pyörän sijainnin. Kuljettaja saa halutessaan tiedon puhelimeensa huollon tarpeesta tai esimerkiksi takaisinkutsukampanjoista. Pyörän järjestelmä lähettää kuljettajalleen myös ilmoituksen mikäli pyörään kosketaan tai sitä yritetään siirtää. H-D Connect service yhdistää ajajan ja LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.