Harley-Davidson mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla

H-D Connect service yhdistää ajajan ja H-D LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

SAN FRANCISCO, IBM Think - 14.2.2019: Ikoninen moottoripyörävalmistaja Harley-Davidson esitteli tänä vuonna ensimmäisen täyssähköisen moottoripyöränsä ja nyt yhtiö kertoo, miten se aikoo mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla.

Harley-Davidsonin mukaan uuden sukupolven kuljettajat vaativat moottoripyörältään henkilökohtaista ja mukaansatempaavaa kokemusta. IBM:n pilvialusta ja IoT-ratkaisut mahdollistavat H-D:lle täysin uusien ja asiakkaiden odotuksia vastaavien palveluiden kehittämisen sen täyssähköiseen LiveWire-moottoripyörään.

Kuljettaja pystyy mobiilisovelluksestaan tarkistamaan esimerkiksi moottoripyöränsä akun kunnon ja varaustilan sekä vielä ajettavissa olevan matkan. Sovellus näyttää kartalla lähimmät latauspisteet ja pyörän sijainnin. Kuljettaja saa halutessaan tiedon puhelimeensa huollon tarpeesta tai esimerkiksi takaisinkutsukampanjoista. Pyörän järjestelmä lähettää kuljettajalleen myös ilmoituksen mikäli pyörään kosketaan tai sitä yritetään siirtää. H-D Connect service yhdistää ajajan ja LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

IBM esittelee 127-kubittisen kvanttisuorittimen ja uuden sukupolven kvanttijärjestelmän16.11.2021 14:01:53 EET | Tiedote

ARMONK, N.Y., – 16.11.2021: Vain reilu vuosi 65-kubittisen Hummingbird-suorittimen jälkeen IBM esitteli ensimmäinen yli 100 kubitin kvanttisuorittimensa IBM Quantum Summit 2021 -tapahtumassa. 127-kubittisessa Eagle-suorittimessa hyödynnetään edeltäjistä Falconista ja Hummingbirdistä saatuja oppeja, kuten virheitä vähentävää kubittijärjestelyä ja arkkitehtuuria, jolla voidaan minimoida tarvittavien komponenttien määrä. Suorittimen kehittyessä täytyy myös järjestelmien kehittyä. IBM Quantum System Two on suunniteltu toimimaan tulevien 433- ja 1 121-kubittisten suorittimien kanssa. Eagle-suorittimen myötä olemme siirtyneet kehitysvaiheeseen, jossa kvanttipiirejä ei enää voi luotettavasti simuloida perinteisillä järjestelmillä. Suorittimessa hyödynnettävät uudet tekniikat mahdollistavat ohjausjohtimien sijoittamisen sirulla eri fyysiseen kerrokseen kuin missä kubitit sijaitsevat. Tämä toteutus mahdollistaa kubittien määrän merkittävän lisäämisen laskennan laadun kärsimättä. Kasvanut kubitt