Harley-Davidson mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla

H-D Connect service yhdistää ajajan ja H-D LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

SAN FRANCISCO, IBM Think - 14.2.2019: Ikoninen moottoripyörävalmistaja Harley-Davidson esitteli tänä vuonna ensimmäisen täyssähköisen moottoripyöränsä ja nyt yhtiö kertoo, miten se aikoo mullistaa ajokokemuksen IBM:n teknologioilla.

Harley-Davidsonin mukaan uuden sukupolven kuljettajat vaativat moottoripyörältään henkilökohtaista ja mukaansatempaavaa kokemusta. IBM:n pilvialusta ja IoT-ratkaisut mahdollistavat H-D:lle täysin uusien ja asiakkaiden odotuksia vastaavien palveluiden kehittämisen sen täyssähköiseen LiveWire-moottoripyörään.

Kuljettaja pystyy mobiilisovelluksestaan tarkistamaan esimerkiksi moottoripyöränsä akun kunnon ja varaustilan sekä vielä ajettavissa olevan matkan. Sovellus näyttää kartalla lähimmät latauspisteet ja pyörän sijainnin. Kuljettaja saa halutessaan tiedon puhelimeensa huollon tarpeesta tai esimerkiksi takaisinkutsukampanjoista. Pyörän järjestelmä lähettää kuljettajalleen myös ilmoituksen mikäli pyörään kosketaan tai sitä yritetään siirtää. H-D Connect service yhdistää ajajan ja LiveWiren toisiinsa hyödyntäen IBM:n analytiikka-, tekoäly- ja IoT-ratkaisuja.

IBM muuntaa ohjelmistonsa toimimaan kaikissa pilvipalveluissa yhdessä Red Hatin kanssa5.8.2019 15:11:13 EESTTiedote

ARMONK, N.Y., 5.8.2019 – IBM (NYSE: IBM) julkisti, että se on muuntanut ohjelmistoportfolionsa pilvinatiiviksi sekä optimoinut sen toiminnan Red Hat OpenShiftillä. Yritykset pystyvät nyt rakentamaan tehtäväkriittisiä sovelluksia kertaalleen ja käyttämään niitä kaikissa julkisissa ja yksityisissä pilvipalveluissa, mukaan lukien AWS, Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Alibaba ja IBM Cloud. Uudet pilvinatiivi-kyvykkyydet tullaan tarjoamaan esi-integroiduilla ratkaisuilla, IBM Cloud Pakseilla. IBM-sertifioitu ja kontitettu ohjelmisto tulee tarjoamaan sekä yleisen toiminnallisen mallin että yleissarjan palveluita, kuten identiteettijohtamisen, turvallisuuden, valvonnan ja kirjautumisen palvelut. Ohjelmisto tarjoaa myös parannetun näkyvyyden ja hallinnan eri pilvipalveluihin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että IBM ohjelmistotuotteet ovat nyt natiivisti pilvessä julkisille ja yksityisille pilvipalveluille; tämä vähentää kehittämisaikaa 84 prosenttiin saakka sekä toiminnallisia kustan

IBM Weather Signals käyttää tekoälyä ennakoimaan sään vaikutukset liiketoimintaan6.6.2019 08:00:00 EESTTiedote

ARMONK, N.Y.- 6.6.2019: Hyvä sää ja sitä seuraava ostajien ryntäys esimerkiksi jäätelön ostoon voi päästä yllättämään kokeneenkin myyjän. Sateisen sään sattuessa kaikki ponnistelu ja valmistautuminen on ollut taas turhaa. IBM Weather Signals valjastaa tekoälyn ja Weather Companyn tuottaman säädätän yritysten avuksi, jotta ne voisivat hienosäätää koneistonsa vastaamaan sään vaikutuksesta muuttuvaa kysyntää. Esimerkiksi jäätelön valmistajat voivat virittää tuotantokoneistonsa ja täyttää varastojaan vastaamaan helteiden aiheuttamaa kysyntää. Jäätelökojuilla on tarjolla jäätelöä juuri oikeaan aikaan ja henkilökuntaa on riittävästi palvelemaan ostajia. Turisteista elantonsa saavat kohteet voivat ennakoida, miten sääolosuhteet vaikuttavat kävijöihin halukkuuteen jonottaa, ja näin mukauttaa henkilöstön tarvetta ja hinnoitteluaan vastaamaan kysyntää. Perinteisesti yritykset katsovat menneisiin vuosiin ja yrittävät kokemukseen luottaen arvioida tulevan kauden näkymiä, niin tuotannon tarvetta ku