Harri Jaskari johtajaksi Yrittäjiin

Suomen Yrittäjien johtajaksi on nimitetty hallintotieteen lisensiaatti Harri Jaskari. Hänen vastuulleen tulee Yrittäjissä elinkeinopolitiikka.

Harri Jaskari, 57, on toiminut aiemmin muun muassa kansanedustajana, kokoomuksen puoluesihteerinä, Tampereen Kauppakamarin toimitusjohtajana sekä Tampereen kaupunginvaltuuston jäsenenä sekä Pirkanmaan maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajana. Hänellä on myös yrittäjäkokemusta. Yrittäjien hallitus päätti nimityksestä keskiviikkona.

- Jaskari tuo Yrittäjiin vahvan ja monipuolisen yhteiskunnallisen kokemuksen ja näkemyksen. Hän hallitsee elinkeinopolitiikan kunnallisella, maakunnallisella ja valtakunnan tasolla. Hänellä on vahva järjestö- ja yrittäjäkokemus sekä laajat verkostot, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

- Olen todella innostunut tästä hienosta haasteesta ja yrittäjien antamasta suuresta luottamuksesta, Harri Jaskari sanoo.

- Yrittäjyys on asioiden tekemistä uudella tavalla ja ihmisten palvelemista. Se on kunnianhimoa ja halua tulla toimeen omillaan. Se on suuria tunteita, onnistumisia ja epäonnistumisia. Se on elämäntapa, jota on mukava puolustaa ja tukea, hän lisää.

Jaskari aloittaa Yrittäjissä elokuun puolivälissä. Nykyisin elinkeinopolitiikasta Yrittäjissä vastaava varatoimitusjohtaja Anssi Kujala siirtyy Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n toimitusjohtajaksi.

toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen, Suomen Yrittäjät, p. 040 504 1944
johtaja Harri Jaskari, Suomen Yrittäjät, p. 050 512 2874 (elokuun puolivälistä lähtien)

Luottamusvaltuutettu yhä suositumpi sopijaosapuoleksi, työpaikkasopimisen kannatus pysyy vahvana19.7.2021 10:17:29 EEST | Tiedote

Koko henkilöstöä edustavan luottamusvaltuutetun suosio sopijaosapuolena kasvaa ja ammattiliittoa edustavan luottamusmiehen laskee, uusi Työelämägallup kertoo. - Työpaikoilla halutaan laajalti työpaikkasopimista. Hallituksen pitää edistää asiaa, jotta yrityksemme voivat menestyä paremmin ja työllistää enemmän, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä sanoo.

Koulutussopimus suositumpi kuin oppisopimus - molempia voisi käyttää vielä enemmän12.7.2021 10:10:25 EEST | Tiedote

Reilu neljännes yrityksistä on kouluttanut työntekijöitä koulutussopimuksella. Osuus on kasvanut nopeasti. - Koulutussopimusta ja oppisopimusta kannattaa vielä lisätä, jotta ihmisille saadaan ammatti ja töitä sekä yrityksille työntekijöitä. Koulutuskorvaukset ovat tässä avainasemassa. Hallituksen kannattaa parantaa niitä, toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä sanoo.