Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja), Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).

Kaslink on kuluvan vuoden aikana tuonut markkinoille monta uutta elintarvikealan innovaatiota. Yhtiön tuorein ja merkittävin innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi, tarjoten kuluttajille terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon maidolle. Koska kasviperäisten tuotteiden kysyntä on merkittävässä kasvussa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, vahvistaa Kaslink johtoaan erityisesti kansainvälistymiskokemustaan ja kuluttajaymmärrystään kartuttamalla.

”Harri Koposella on vankkaa kokemusta kansainvälistymisestä ja hänen kontaktiverkostonsa ovat paitsi toimivat, myös aidon globaalit. Koposen osaaminen ja visiot yhdistettynä Jyrki Karlssonin ajankohtaiseen kokemukseen elintarvikealan kuluttajaliiketoiminnasta tuovat meille ainutlaatuista lisäarvoa kunnianhimoisten kansainvälistymissuunnitelmiemme toteuttamiseen”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin osakas ja toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja jatkaa: ”Kaslinkin vuonna 2001 perustanut isämme Raino jää hallituksen varapuheenjohtajana edelleen meidän veljesten sekä hallituksemme uusien jäsenten tueksi.”

Kaslink valmistautuu voimakkaaseen kansainvälistymiseen. Yhtiö vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Kaslinkin päämarkkina-alueita Suomen lisäksi ovat Belgia, Hollanti, Espanja, Iso-Britannia ja Ruotsi. Perheyhtiöllä on toimisto jo Hollannissa ja seuraavien avausten suhteen suunnitelmat ovat pitkällä.

”Suomesta viedään edelleen hämmästyttävän vähän jalostettuja elintarvikkeita maailmalle. Haluamme olla tekemässä tähän muutosta, sillä Kouvolasta löytyy maailmanluokan osaamista paitsi maidon, myös kasvipohjaisten elintarvikkeiden jalostamiseen. Euroopan markkinoiden lisäksi meidän tähtäimessämme on seuraavaksi Lähi-itä ja Aasia, joissa kasvipohjaisten elintarvikkeiden kysyntä on luonnostaankin suurempaa. Olen erittäin innoissani päästessäni mukaan Kaslinkin kelkkaan tässä vaiheessa kasvuyhtiön kehitystä”, kertoo Kaslinkin tuore hallituksen puheenjohtaja Harri Koponen.

Harri Koponen

Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen on toiminut yli 25 vuoden ajan kansainvälisten yritysten myynti-, markkinointi-, tuotanto- ja johtotehtävissä erikoistuen tietoliikenne- ja tietoteknologia-alaan sekä tietoturvaan tietoverkoissa. Hän on toiminut muun muassa TeliaSoneran, Rovion ja kuwaitilaisen teleoperaattorin Wataniyan johtotehtävissä. Kaslink on Koposen ensimmäinen hallituspaikka elintarvikealan yhtiössä.

Jyrki Karlsson

HKScanin Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Jyrki Karlsson, DI, (48), omaa pitkän työkokemuksen kansainvälisestä kulutustavaraliiketoiminnasta. Hän on toiminut Unilever Suomen ja Norjan Foodsolutions-liiketoimintojen toimitusjohtajana sekä Unilever Baltian toimitusjohtajana. Karlsson on myös toiminut Ruokakeskon tuoretuotteiden hankinnasta vastaavana johtajana ja Ruokakeskoon kuuluvan Kespro Oy:n hankinnasta ja tilaus-toimitusketjusta vastaavana johtajana.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kukkosen veljeste omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen vuonna 2001 ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen:
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja),
Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja), Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.