Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja), Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).

Kaslink on kuluvan vuoden aikana tuonut markkinoille monta uutta elintarvikealan innovaatiota. Yhtiön tuorein ja merkittävin innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi, tarjoten kuluttajille terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon maidolle. Koska kasviperäisten tuotteiden kysyntä on merkittävässä kasvussa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, vahvistaa Kaslink johtoaan erityisesti kansainvälistymiskokemustaan ja kuluttajaymmärrystään kartuttamalla.

”Harri Koposella on vankkaa kokemusta kansainvälistymisestä ja hänen kontaktiverkostonsa ovat paitsi toimivat, myös aidon globaalit. Koposen osaaminen ja visiot yhdistettynä Jyrki Karlssonin ajankohtaiseen kokemukseen elintarvikealan kuluttajaliiketoiminnasta tuovat meille ainutlaatuista lisäarvoa kunnianhimoisten kansainvälistymissuunnitelmiemme toteuttamiseen”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin osakas ja toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja jatkaa: ”Kaslinkin vuonna 2001 perustanut isämme Raino jää hallituksen varapuheenjohtajana edelleen meidän veljesten sekä hallituksemme uusien jäsenten tueksi.”

Kaslink valmistautuu voimakkaaseen kansainvälistymiseen. Yhtiö vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Kaslinkin päämarkkina-alueita Suomen lisäksi ovat Belgia, Hollanti, Espanja, Iso-Britannia ja Ruotsi. Perheyhtiöllä on toimisto jo Hollannissa ja seuraavien avausten suhteen suunnitelmat ovat pitkällä.

”Suomesta viedään edelleen hämmästyttävän vähän jalostettuja elintarvikkeita maailmalle. Haluamme olla tekemässä tähän muutosta, sillä Kouvolasta löytyy maailmanluokan osaamista paitsi maidon, myös kasvipohjaisten elintarvikkeiden jalostamiseen. Euroopan markkinoiden lisäksi meidän tähtäimessämme on seuraavaksi Lähi-itä ja Aasia, joissa kasvipohjaisten elintarvikkeiden kysyntä on luonnostaankin suurempaa. Olen erittäin innoissani päästessäni mukaan Kaslinkin kelkkaan tässä vaiheessa kasvuyhtiön kehitystä”, kertoo Kaslinkin tuore hallituksen puheenjohtaja Harri Koponen.

Harri Koponen

Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen on toiminut yli 25 vuoden ajan kansainvälisten yritysten myynti-, markkinointi-, tuotanto- ja johtotehtävissä erikoistuen tietoliikenne- ja tietoteknologia-alaan sekä tietoturvaan tietoverkoissa. Hän on toiminut muun muassa TeliaSoneran, Rovion ja kuwaitilaisen teleoperaattorin Wataniyan johtotehtävissä. Kaslink on Koposen ensimmäinen hallituspaikka elintarvikealan yhtiössä.

Jyrki Karlsson

HKScanin Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Jyrki Karlsson, DI, (48), omaa pitkän työkokemuksen kansainvälisestä kulutustavaraliiketoiminnasta. Hän on toiminut Unilever Suomen ja Norjan Foodsolutions-liiketoimintojen toimitusjohtajana sekä Unilever Baltian toimitusjohtajana. Karlsson on myös toiminut Ruokakeskon tuoretuotteiden hankinnasta vastaavana johtajana ja Ruokakeskoon kuuluvan Kespro Oy:n hankinnasta ja tilaus-toimitusketjusta vastaavana johtajana.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kukkosen veljeste omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen vuonna 2001 ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen:
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja),
Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja), Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).

Universal Music vahvisti asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä19.4.2018 10:30Tiedote

Universal Music on vankistanut asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä lähes 33 % markkinaosuudella kokonaismarkkinasta ja 35 % osuudella digitaalisesta markkinasta. Samalla kun fyysisten tallenteiden myynti jatkoi laskuaan neljänneksellä ja myös musiikin download, eli lataukset harvenivat 3 prosenttiin kokonaismarkkinan arvosta, kasvoi äänitemusiikin kokonaiskulutus vuonna 2017 ennätykselliset 8 %. Digitaalisten palveluiden kautta saatava musiikkialan tulo kasvoi yli 20 % ja suoratoisto muodostaakin jo 80 % koko suomalaisen äänitealan arvosta. Universal Music ennustaa suoratoiston vauhdittavan musiikin kulutusta kiihtyvällä tahdilla ja musiikin kulta-aikojen olevan vasta edessä.

MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi17.4.2018 09:59Tiedote

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

Vuoden Keittiöteko taas haussa28.3.2018 09:30Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko -kilpailu käynnistyi kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joilla tuotetaan niin ruoan tekijöille, kuin aterian nauttijoillekin uudenlaista, ennakkoluulotontakin lisäarvoa. Suomalaisen foodtech-yhtiö Fredmanin jakama Vuoden Keittiöteko -palkinnon tarkoitus on kannustaa ravintola- ja suurkeittiöalan toimijoita uudistamaan vanhoja, toimimattomiksi havaittuja toimintamallejaan ja tehostamaan niin ravintolan kuin koko Suomen yhteisten varojen käyttöä mausta ja laadusta tinkimättä.

Virolainen muotitalo Baltika tuo suosikkimerkkinsä Montonin Suomeen28.3.2018 07:44Tiedote

Baltian suurin muotitalo, virolainen Baltika Group aloittaa asiakaskuntansa palvelun myös Suomessa. Ensimmäisenä askeleena ovat Monton-brändimyymälät, joissa esitellään selkeästä suunnittelustaan ja korkeasta laadustaan tunnetun Viron suosituimman, erityisesti naisten muotiin erikoistuneen sarjan valikoimia. Monton Iso-Omena avattiin helmikuussa Espoossa ja seuraava myymälä avautuu Helsingin keskustaan. Lisäksi Baltikan kaikki muotibrändit käsittävä andmorefashion.com-verkkokauppa on laajennettu palvelemaan myös suomalaisia asiakkaita.

Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi21.3.2018 08:44Tiedote

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Burgerimies Herlevi laajentaa Naughty BRGR -ravintolaketjunsa Jyväskylään1.3.2018 13:56Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Subin uuden Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi laajentaa Naughty BRGR-hampurilaisravintoketjunsa Jyväskylään. Burgereihin viime vuosina erikoistunut Herlevi haluaa tarjota Jyväskylän kävelykeskustan keskeisimmälle liikepaikalle avautuvassa ravintolassaan perinteikkään opiskelijakaupungin hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Kolmikulmaan avautuva Naughty BRGR Jyväskylä tulee käsittämään myös kaupungin suurimman, täysin anniskeluoikeuksin varustetun aurinkoterassin ruokailumahdollisuuksineen.