Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja), Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).

Kaslink on kuluvan vuoden aikana tuonut markkinoille monta uutta elintarvikealan innovaatiota. Yhtiön tuorein ja merkittävin innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi, tarjoten kuluttajille terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon maidolle. Koska kasviperäisten tuotteiden kysyntä on merkittävässä kasvussa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, vahvistaa Kaslink johtoaan erityisesti kansainvälistymiskokemustaan ja kuluttajaymmärrystään kartuttamalla.

”Harri Koposella on vankkaa kokemusta kansainvälistymisestä ja hänen kontaktiverkostonsa ovat paitsi toimivat, myös aidon globaalit. Koposen osaaminen ja visiot yhdistettynä Jyrki Karlssonin ajankohtaiseen kokemukseen elintarvikealan kuluttajaliiketoiminnasta tuovat meille ainutlaatuista lisäarvoa kunnianhimoisten kansainvälistymissuunnitelmiemme toteuttamiseen”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin osakas ja toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja jatkaa: ”Kaslinkin vuonna 2001 perustanut isämme Raino jää hallituksen varapuheenjohtajana edelleen meidän veljesten sekä hallituksemme uusien jäsenten tueksi.”

Kaslink valmistautuu voimakkaaseen kansainvälistymiseen. Yhtiö vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Kaslinkin päämarkkina-alueita Suomen lisäksi ovat Belgia, Hollanti, Espanja, Iso-Britannia ja Ruotsi. Perheyhtiöllä on toimisto jo Hollannissa ja seuraavien avausten suhteen suunnitelmat ovat pitkällä.

”Suomesta viedään edelleen hämmästyttävän vähän jalostettuja elintarvikkeita maailmalle. Haluamme olla tekemässä tähän muutosta, sillä Kouvolasta löytyy maailmanluokan osaamista paitsi maidon, myös kasvipohjaisten elintarvikkeiden jalostamiseen. Euroopan markkinoiden lisäksi meidän tähtäimessämme on seuraavaksi Lähi-itä ja Aasia, joissa kasvipohjaisten elintarvikkeiden kysyntä on luonnostaankin suurempaa. Olen erittäin innoissani päästessäni mukaan Kaslinkin kelkkaan tässä vaiheessa kasvuyhtiön kehitystä”, kertoo Kaslinkin tuore hallituksen puheenjohtaja Harri Koponen.

Harri Koponen

Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen on toiminut yli 25 vuoden ajan kansainvälisten yritysten myynti-, markkinointi-, tuotanto- ja johtotehtävissä erikoistuen tietoliikenne- ja tietoteknologia-alaan sekä tietoturvaan tietoverkoissa. Hän on toiminut muun muassa TeliaSoneran, Rovion ja kuwaitilaisen teleoperaattorin Wataniyan johtotehtävissä. Kaslink on Koposen ensimmäinen hallituspaikka elintarvikealan yhtiössä.

Jyrki Karlsson

HKScanin Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Jyrki Karlsson, DI, (48), omaa pitkän työkokemuksen kansainvälisestä kulutustavaraliiketoiminnasta. Hän on toiminut Unilever Suomen ja Norjan Foodsolutions-liiketoimintojen toimitusjohtajana sekä Unilever Baltian toimitusjohtajana. Karlsson on myös toiminut Ruokakeskon tuoretuotteiden hankinnasta vastaavana johtajana ja Ruokakeskoon kuuluvan Kespro Oy:n hankinnasta ja tilaus-toimitusketjusta vastaavana johtajana.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kukkosen veljeste omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen vuonna 2001 ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen:
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja),
Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja), Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho22.11.2017 10:14Tiedote

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).

Uusi opaskirja esittelee Tallinnaa suomalaisten silmin9.11.2017 11:30Tiedote

Tallinnan legendaarinen Viru-hotelli julkaisi 45. juhlavuotensa kunniaksi opaskirjan, joka esittelee Tallinnan mielenkiintoisimmat ja yllättävimmätkin nähtävyydet ja tekemiset suomalaisten Tallinnan-ystävien omien kokemusten kautta. Kirjassa jakavat suosituksensa muiden muassa presidentti Tarja Halonen, kirjailija Sofi Oksanen, F1-kuski Mika Salo, muusikko Ilkka Alanko, elokuvatuottaja Markus Selin, jääkiekkoilija Siim Liivik ja monet muut tutut suomalaiset.

Uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa arvuutellaan jälleen, kuinka konjakkia leikataan31.10.2017 15:00Tiedote

Alun perin jatkosodan aikana rintamamiesten rajoitettuun juhlallisuuskäyttöön luodut Puolustuslaitos Leikattua konjakkia ja Puolustuslaitos Viinaa ovat väkevässä roolissa paitsi Väinö Linnan Tuntematon sotilas -kirjassa, myös kaikissa kolmessa siihen perustuvassa elokuvaversiossa. Aku Louhimiehen ohjaamassa uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa leirinuotiolla arvuutellaan, kuinka konjakkia leikataan. Nykypäivän versiossa Puolustuslaitos Leikattua on aidon ranskalaisen konjakin ja kotimaisen vodkan sekoite ja se valmistetaan Kuopiossa Lignell & Piispasen toimesta.