Harri Koponen Kaslinkin hallituksen puheenjohtajaksi

Kouvolalainen elintarvikealan perheyritys, pienestä kastiketehtaasta Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi vajaassa 20 vuodessa kasvanut Kaslink muokkaa hallituksensa kokoonpanoa. Yhtiön hallitukseen valittiin keväällä uusina jäseninä kansainvälisen liiketoiminnan konkari Harri Koponen ja HK Scanin Suomen liiketoiminnasta vastaava Jyrki Karlsson. Lokakuun alussa perheyhtiön perustaja Raino Kukkonen siirtyy Kaslinkin hallituksen varapuheenjohtajaksi, kun Harri Koposesta tulee uusi puheenjohtaja.

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja), Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).

Kaslink on kuluvan vuoden aikana tuonut markkinoille monta uutta elintarvikealan innovaatiota. Yhtiön tuorein ja merkittävin innovaatio muuttaa kotimaisen kauran maidon kaltaiseksi raaka-aineeksi, tarjoten kuluttajille terveellisen ja aidon kotimaisen kasviperäisen vaihtoehdon maidolle. Koska kasviperäisten tuotteiden kysyntä on merkittävässä kasvussa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin, vahvistaa Kaslink johtoaan erityisesti kansainvälistymiskokemustaan ja kuluttajaymmärrystään kartuttamalla.

”Harri Koposella on vankkaa kokemusta kansainvälistymisestä ja hänen kontaktiverkostonsa ovat paitsi toimivat, myös aidon globaalit. Koposen osaaminen ja visiot yhdistettynä Jyrki Karlssonin ajankohtaiseen kokemukseen elintarvikealan kuluttajaliiketoiminnasta tuovat meille ainutlaatuista lisäarvoa kunnianhimoisten kansainvälistymissuunnitelmiemme toteuttamiseen”, kertoo perheyhtiö Kaslinkin osakas ja toimitusjohtaja Tuomas Kukkonen ja jatkaa: ”Kaslinkin vuonna 2001 perustanut isämme Raino jää hallituksen varapuheenjohtajana edelleen meidän veljesten sekä hallituksemme uusien jäsenten tueksi.”

Kaslink valmistautuu voimakkaaseen kansainvälistymiseen. Yhtiö vie Kouvolassa valmistamiaan ruoanlaittotuotteita, juomia ja välipaloja jo yli 15 maahan Euroopassa. Kaslinkin päämarkkina-alueita Suomen lisäksi ovat Belgia, Hollanti, Espanja, Iso-Britannia ja Ruotsi. Perheyhtiöllä on toimisto jo Hollannissa ja seuraavien avausten suhteen suunnitelmat ovat pitkällä.

”Suomesta viedään edelleen hämmästyttävän vähän jalostettuja elintarvikkeita maailmalle. Haluamme olla tekemässä tähän muutosta, sillä Kouvolasta löytyy maailmanluokan osaamista paitsi maidon, myös kasvipohjaisten elintarvikkeiden jalostamiseen. Euroopan markkinoiden lisäksi meidän tähtäimessämme on seuraavaksi Lähi-itä ja Aasia, joissa kasvipohjaisten elintarvikkeiden kysyntä on luonnostaankin suurempaa. Olen erittäin innoissani päästessäni mukaan Kaslinkin kelkkaan tässä vaiheessa kasvuyhtiön kehitystä”, kertoo Kaslinkin tuore hallituksen puheenjohtaja Harri Koponen.

Harri Koponen

Nortal Oy:n toimitusjohtaja Harri Koponen on toiminut yli 25 vuoden ajan kansainvälisten yritysten myynti-, markkinointi-, tuotanto- ja johtotehtävissä erikoistuen tietoliikenne- ja tietoteknologia-alaan sekä tietoturvaan tietoverkoissa. Hän on toiminut muun muassa TeliaSoneran, Rovion ja kuwaitilaisen teleoperaattorin Wataniyan johtotehtävissä. Kaslink on Koposen ensimmäinen hallituspaikka elintarvikealan yhtiössä.

Jyrki Karlsson

HKScanin Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Jyrki Karlsson, DI, (48), omaa pitkän työkokemuksen kansainvälisestä kulutustavaraliiketoiminnasta. Hän on toiminut Unilever Suomen ja Norjan Foodsolutions-liiketoimintojen toimitusjohtajana sekä Unilever Baltian toimitusjohtajana. Karlsson on myös toiminut Ruokakeskon tuoretuotteiden hankinnasta vastaavana johtajana ja Ruokakeskoon kuuluvan Kespro Oy:n hankinnasta ja tilaus-toimitusketjusta vastaavana johtajana.

Kaslink

Kouvolasta kotoisin oleva perheyhtiö Kaslink on yksi suurimmista kotimaisista jokapäiväisten ruoanlaittotuotteiden, juomien ja välipalojen valmistajista. Kukkosen veljeste omistaman yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 60 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen on perustanut nykyomistajien Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkosen isä Raino Kukkonen vuonna 2001 ja sen valmistamia elintarvikkeita myydään jo yli 15 maassa.

Juha-Petteri Kukkonen, Kaslink Foods Oy, Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 770 2319, petteri.kukkonen@kaslink.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy,
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja),
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen:
Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja),
Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).
Kaslink Foods Oy:n hallituksen kokoonpano 1.10.2017 alkaen: Jyrki Karlsson: hallituksen jäsen, Juha-Petteri Kukkonen: hallituksen jäsen (markkinointi- ja viestintäjohtaja), Raino Kukkonen: hallituksen varapuheenjohtaja, Harri Koponen: hallituksen puheenjohtaja, Matti Kukkonen: hallituksen jäsen (myyntijohtaja), Tuomas Kukkonen: hallituksen jäsen (toimitusjohtaja).

Ruokaboksipalvelu auttamaan arkiruokailussa23.10.2017 12:19Tiedote

Media-alan yrittäjä Vappu Pimiä, digitaaliseen päivittäistavarakauppaan erikoistunut Juhana Rintala ja elokuvatuottaja Jesse Fryckman luotsaavat uutta kotimaista Ruokaboksi -palvelua, joka lanseerataan vaiheittain marraskuun alusta alkaen. Ruokaboksi on kotitalouksille viikoittain selkeät reseptit ja huolellisesti valitut raaka-aineet toimittava palvelu, jonka tarkoitus on helpottaa arkiruokailun suunnittelua ja valmistamista.

Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina15.10.2017 09:00Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Kaslink teki Mustan Barbaarin kanssa legendaarisesta maitomainoksesta modernin kauraversion1.9.2017 08:55Tiedote

Suomen suurimmaksi yksityiseksi meijeriksi kasvanut Kaslink innovoi Suomen ensimmäiset tuoreet kaurajuomat. Kouvolalaisen perheyhtiön Kaslink Aito -tuotteet löytyvät syyskuun alkuun mennessä ruokakauppojen maitohyllyistä perinteisten maitojen viereltä. Uutuustuotteen löytämisen helpottamiseksi kutsui Kaslink kampanjansa tähdeksi James Nikanderin, eli taiteilijanimellä Musta Barbaari esiintyvän rap-artistin, kehonrakentajan ja some-persoonan. Hän muistuttaa räväkässä kampanjassa, että hyvästä fyysisestä kunnosta voi pitää huolta myös ilman maitoa.