Harri Ojala on nimitetty Teknikum-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtajaksi

Juha Martikainen ja yhtiön hallitus ovat sopineet, että Martikainen jättää yhtiön toimitusjohtajan tehtävät välittömästi. Hallituksen puheenjohtaja Mauri Palvi kiittää Juha Martikaista hänen panoksestaan yhtiön kehittämisessä lähes viiden vuoden ajan.

Teknikum-Yhtiöt Oy:n hallitus on nimittänyt 29.8.2016 Harri Ojalan, (DI, MBA) yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi.

Harri Ojala on toiminut Teknikum-Yhtiöt Oy:n hallituksen jäsenenä sekä osakkaana vuodesta 2013. Hän on tehnyt pitkän kansainvälisen uran johtotehtävissä useissa suomalaisissa sekä kulutus- että investointihyödykkeitä valmistavissa pörssiyhtiöissä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Hän jatkaa toistaiseksi Sirico Electronics Oy:n toimitusjohtajana pääomistajan roolissaan.

Mauri Palvi, Teknikum-Yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtaja, toteaa: Harri Ojala on erittäin kokenut operatiivinen johtaja, joka on työskennellyt monissa eri ympäristöissä ja useilla liiketoiminta-aloilla, kuten koneenrakennuksen, elektroniikan sekä ajoneuvojen osien valmistuksessa ja jakelussa. Hänellä on vahva osaaminen kansainvälisessä liiketoiminnassa ja toimitusketjujen hallinnassa sekä asiakkaiden että tuotteiden valmistajien näkökulmasta.

Harri Ojala kommentoi: Olen ollut mukana rakentamassa Teknikum Yhtiöiden strategiaa hallituksen jäsenenä ja olen erittäin innostunut aloittamaan työn konsernin henkilöstön, asiakkaiden ja kaikkien muiden sidosryhmien kanssa uutena toimitusjohtajana. Tärkeimpänä tehtävänäni koen yrityksen kilpailukyvyn varmistamisen osaavan henkilöstön avulla ja sitä kautta myynnin kasvattamisen myös uusilla markkina-alueilla ja asiakassegmenteissä.

Lisätietoja asiasta antavat:
hallituksen pj. Mauri Palvi +358 40 532 2023
ja toimitusjohtaja Harri Ojala +358 40 553 2280

Teknikum Yhtiöt Oy

Teknikum Yhtiöt on johtava pohjoismainen polymeeriteknologia-alan konserni, jonka ratkaisut auttavat asiakkaita ympäri maailmaa. Konsernin henkilöstömäärä vuonna 2015 oli 374 henkilöä ja liikevaihto 44 miljoonaa euroa. Teknikum konserniin kuuluvat tehtaat Vammalassa, Kiikassa, Keravalla ja Kiinassa sekä myyntiyhtiö Saksassa ja osakkuusyhtiö Unkarissa. www.teknikum.com