SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Harri Ojanperä sai MaRa ry:n kunniakrouvarin arvonimen

Jaa

SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtajalle Harri Ojanperälle on myönnetty kunniakrouvarin arvonimi. Arvonimi on tunnustus hänen suurista ansioistaan matkailu- ja ravintola-alan hyväksi. Kunniakrouvarin arvonimi on korkein tunnustus, minkä matkailu- ja ravintola-alalla toimiva henkilö voi saada. Ojanperä vastaanotti arvonimen 4.11. MaRan liittokokouksessa Kuopiossa.

Harri Ojanperä on pitkän linjan matkailu- ja ravintolatoiminnan ammattilainen. Hänellä on kokemusta paitsi johtotehtävistä Suomen suurimmissa matkailu- ja ravintola-alan yrityksissä myös yrittäjänä toimimisesta. Ojanperän ura on kulkenut Sokoterian, Next Hotels Finlandin, Scandic Hotelsin, Lifestyle Hotelsin ja Klaus K-hotellin kautta SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtajaksi.

Ojanperä on MaRan hallituksen jäsen ja on toiminut lisäksi MaRan varapuheenjohtajana 2012–14 ja puheenjohtajana 2014–17. S-ryhmän organisaatiossa ja muissa organisaatioissa Ojanperällä on lukuisia hallituksen jäsenyyksiä.

Ojanperä on visionäärinen matkailu- ja ravintola-alan ammattilainen. Hänet tunnetaan vaativana, mutta tasapuolisena johtajana, joka on aina läsnä ja tavoitettavissa.

Ojanperän lisäksi kunniakrouvarin arvonimen saivat kuopiolaisen Hotelli IsoValkeisen yrittäjät Kirsi ja Mika Moisander.

Kunniakrouvarien veljeskunta on perustettu vuonna 1953. Tähän mennessä arvonimi on myönnetty 172 henkilölle. Kunniakrouvarin arvonimi on korkein tunnustus, minkä matkailu- ja ravintola-alalla toimiva henkilö voi saada. Kunniakrouvarin arvonimi voidaan myöntää matkailu- ja ravintola-alaa merkittävästi edistäneelle tai toimialalla tärkeää työtä tehneelle henkilölle. Arvonimeä myönnettäessä katsotaan eduksi, jos arvonimen saaja on toiminut matkailu- ja ravintola-alan luottamustehtävissä. Arvonimen myöntää MaRa ry:n työvaliokunta.

Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry on matkailu- ja ravintola-alan elinkeino- ja työmarkkinajärjestö. MaRa edustaa hotelleja, kylpylöitä, leirintäalueita, kongresseja, messuja ja tapahtuma-alan yrityksiä, ravintoloita, catering-yrityksiä, kahviloita, pubeja, yökerhoja, liikenneasemia, huvi-, teema- ja elämyspuistoja, keilahalleja, festivaaleja ja konserttitapahtumia, ohjelmapalveluyrityksiä, hiihtokeskuksia sekä matkailun markkinointi- ja välityspalveluja tarjoavia yrityksiä. MaRassa on 2 800 jäsentä, joilla on noin 7 700 toimipaikkaa. MaRan jäsenyritykset työllistävät noin 70 000 henkilöä.

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi
​S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​
 
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. ​
 
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​
 
#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Valmisruoat lisäävät osuuttaan suomalaisten joulupöydässä30.11.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Suomalaiset viettävät jälleen joulua hyvinkin perinteisin ruokamenoin, ja joulupöydissä korostuvat vuosi toisensa jälkeen tutut joulun herkut. Muun muassa kinkun paistaminen itse on monille tärkeä osa joulun viettoa. Kaikki S-ryhmän myymät joulukinkut ovat kotimaisia. Kauppojen myymät valmiit vaihtoehdot ovat kuitenkin ottaneet jalansijaa ruoan itse valmistamiselta. Esimerkiksi vaihtoehdot perinteisille joululaatikoille ovat tehneet tuloaan jo useamman vuoden ajan, ja nyt niitä löytyy jo monesta joulupöydästä.

Broileri ohittaa ensimmäistä kertaa possun, kasvisvalmisruuissa huikea kasvu – S-ryhmän tilastot paljastavat 10 ruokakaupan ilmiötä, jotka näkyvät nyt suomalaisten ruokakoreissa18.11.2021 10:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmän ruokakauppojen kattavan tilastokatsauksen mukaan tällä hetkellä valtakunnallisesti isoina trendeinä korostuvat ruoan elämyksellisyys ja kotona syöminen, kasvis- ja kalaruokailmiö, ruoan ostamisen helppous ja yksilöllisyys sekä hyvinvoiva elämäntapa. Tuore katsaus nostaa esiin 10 ajankohtaista ruokailmiötä, jotka havainnollistavat vallitsevia ruokakaupan trendejä sekä suomalaisten tämän hetken ruokamieltymyksiä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme