Harri Päiväniemi kiittää - ja summaa juhlavuoden

"STARK 150 juhlavuosi kääntymässä uudeksi. Sopiva hetki katsoa taaksepäin ja kiittää - katse kuitenkin jo tukevasti tulevassa. "

"Juhlavuosi toi yhteen henkilökunnan, asiakkaat ja yhteistyökumppanit lukuisissa tapahtumissa ja tekemisissä. Merkkipaaluja olivat mm. valtakunnallinen syntymäpäiväkiertue ja huippupuhujien inspiroima STARKSummit18 - seminaari alan ammattilaisille, jonka koin innostavana uutena avauksena rakennusalalla. Paljon pieniä ja suuria tapahtumia, vuoden huipentuessa henkilöstöjuhlaan Finlandia-talolla. Tapahtumarikas ja vahva vuosi, näin uskallan sanoa.

Ilahduttava vuosi myös kaupallisesti. Strategiamme mukaiset toimenpiteet tuottivat tulosta, myynti ja kannattavuus paranivat. Investoimme kahden viime vuoden aikana enemmän kuin edeltävänä 10 vuonna. Helsingin Suutarilassa avattiin uudistettu yksikkö, ammattiasiakasta entistä paremmin palvelevan konseptimme lippulaiva. Turun Artukaisiin nousi jakelukeskus palvelemaan seudun rakentajia ja työmaita, ja Skanssissa palvelee nyt rautakaupan yhteydessä STARK Rent -konevuokraamo, joka pian etenee muihin kasvukeskuksiin. Olemme panostaneet sähköisten palveluiden parantamiseen, hankinnan ja logistiikan kehittämiseen sekä henkilöstön kouluttamiseen. Investointeja toimintoihin ja palveluihin, joita uskomme asiakkaidemme jatkossa tarvitsevan.

Vaikka rakentamisen tahdin ennustetaan rauhoittuvan, hankkeita on vielä tulossa ja valmistuvien asuntojen määrän arvioidaan nousevan. Hyvä viesti toimialalle. Samalla on ilmiselvää, että ala on murroksessa. Kaupungit tiivistyvät, väestörakenne muuttuu ja muovaa asiakastarpeita. Digitalisaatio, tekniikan ja teknologian kehitys, huoli ilmastosta ja ympäristöstä sekä näihin liittyvä osaamisen ja koulutuksen uudistaminen muuttavat osaamistarpeita ja kasvattavat alan toimijoiden yhteistyön ja vuorovaikutuksen merkitystä – ja tarjoavat myös uusia mahdollisuuksia.

Aalto-yliopisto yhteistyössä rakennusalan yritysten kanssa työstää kiinteistö- ja rakennusalalle visiota siitä, mihin suuntaan toimialaa tulisi kehittää. Visio 2030 -yhteistyön tavoitteena on nostaa luotettavuus rakennusalalla kärkeen, saavuttaa turvallinen ja toiminnallinen rakennettu ympäristö sekä lisätä tuottavuutta kestävän kehityksen periaatteita noudattaen. Stark on mukana tässä yhteistyössä vuoden alusta alkaen. On hienoa, että konsortion ohjaus- ja työryhmissä voimme omalta osaltamme vaikuttaa toimialamme kehittämiseen. Aloitan vuoden alussa RaSi ry:n hallituksen puheenjohtajana. Pidän tärkeänä, että myös yhdistys ottaa jatkossa entistä vahvemman roolin siinä, että jäsenet ovat paremmin valmistautuneita alan kiihtyvään toimintaympäristön muutokseen.

Vuosi 2018 teki Starkista entistä vahvemman. Näin uskon. Oli lukuisia kohokohtia ja ilon aiheita. Opin itsekin paljon uutta. Olemme Starkissa valmiina kasvamaan ja kehittämään toimintaa eteenpäin. Haluamme olla aidosti asiakkaan materiaalitoimittaja aina, kun on aika rakentaa tai remontoida – tärkeä lenkki, kun ihmisten koteja, työpaikkoja ja asuinalueita luodaan.

Iso kiitos vahvasta yhteistyöstä henkilökunnalle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Uuteen vuoteen on kanssanne ilo lähteä!"

Harri Päiväniemi
STARK Suomi, toimitusjohtaja

STARK on palvellut rakentamisen ammattilaisia vuodesta 1868. Olemme Suomen 100. suurin yritys ja kasvussa. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja meillä on valtakunnallinen 27 myymälän verkosto sekä verkkokauppa. Meitä starklaisia yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen asenne asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Olemme osa Pohjoismaiden suurinta rakennustarvikealan yritystä STARKGroupia. www.stark-suomi.fi

Starkin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät työtehtävien vähennyksiin11.12.2019 15:45:28 EETTiedote

Stark Suomi Oy:n lokakuussa aloittamat yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa ovat päättyneet. Päätöksensä myötä Stark vähentää enintään 50 työntekijää, joista osalle voidaan tarjota osa-aikaista työtä. Osa irtisanomisista pyritään välttämään luonnollisen poistuman, kuten eläköitymisen avulla. Starkin palveluksessa on noin 1000 työntekijää 26 toimipisteessä sekä ketjuohjauksessa ja jakelukeskuksissa.

STARK Rent konevuokraamo avautuu uudistuneessa Tampere Nekalan toimipisteessä6.11.2019 08:49:00 EETTiedote

Stark avaa tänään Tampereen Nekalaan verkostonsa neljännen konevuokraamon. Vuokraamo sijoittuu myymälän yhteyteen, helposti myös noutoasiakkaita palvelevaan noutopisteeseen. Starkin suurin myymälä Tampereen Nekalassa avautui keväällä uudistuneena. Nekalassa käynnistyi hiljattain myös seudun jakelukeskus, josta alueen kaikki toimitukset hoidetaan. Uudistuksilla tähdätään rakentavan asiakkaan kokonaispalvelun paranemiseen, palvelun sujuvoittamiseen ja asioinnin nopeuttamiseen.