Harry Potter -äänikirjat nyt saatavilla digitaalisessa Storytel-kirjapalvelussa

Maailman rakastetuimmasta velhosta kertovat klassikkoromaanit ovat nyt kuunneltavissa englanninkielisinä äänikirjoina kuukausimaksullisessa Storytel-kirjapalvelussa. Kirjojen lukijana on ylistetty brittiläinen näyttelijä Stephen Fry. Sanomalehti The Telegraph on nostanut Harry Potter ja liekehtivä pikari -äänikirjan kaikkien aikojen kahdenkymmenen parhaan äänikirjan joukkoon.

Harry Potter -äänikirjat ilmestyvät Storytelissä tänä vuonna myös suomeksi. Ensimmäinen osa julkaistaan kevään 2017 kuluessa.

J.K. Rowling on suursuosion saavuttaneen seitsenosaisen Harry Potter -kirjasarjan luoja. Kirjat ilmestyivät vuosina 1997-2007 ja ne on käännetty 79 kielelle. Teoksia on myyty maailmanlaajuisesti yli 450 miljoonaa kappaletta 200 eri maassa. Niiden pohjalta on myös tehty kahdeksan menestyselokuvaa. Sarjan ensimmäinen kirja Harry Potter ja viisasten kivi julkaistiin Iso-Britanniassa 1997 ja se ilmestyi Suomessa 1998.

Lisätietoja:

Mari Wärri
Maajohtaja, Storytel Oy

Käenkuja 3Aa

Storytel on ääni- ja e-kirjojen digitaalinen kirjapalvelu. Ruotsalaiset Jonas Tellander ja Jon Hauksson perustivat yrityksen vuonna 2005 ja se toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Ruotsin, Norjan, Tanskan, Hollannin sekä Puolan markkinoilla. Suomessa toiminta aloitettiin keväällä 2016.

Sisko Savonlahdelta Vastaa kysymykseen -niminen Storytel Original -haastattelusarja29.9.2021 13:54:46 EEST | Tiedote

Juuri uuden Kai minä halusin tätä -kirjansa julkaisseelta Sisko Savonlahdelta ilmestyy ääni- ja e-kirjapalvelu Storytelissä Vastaa kysymykseen -niminen haastattelusarja. Sarjassa suorapuheisina tunnetut suomalaiset vastaavat yllättäviin ja vähemmän yllättäviin kysymyksiin, jotka Sisko Savonlahti on löytänyt internetistä. Vastaa kysymykseen on Storytel Original -tuotanto ja kuunneltavissa vain Storytelissä.

Lucinda Rileyn Kadonnut sisar odotetusti Storytelin kesän kuunnelluin kirja - muut menestyjät yllättävät3.9.2021 11:43:40 EEST | Tiedote

Huippusuositun irlantilaiskirjailija Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -sarjan seitsemäs osa nousi odotetusti Storytelin kesän kappalemääräisesti kuunnelluimmaksi kirjaksi. Kymmenestä kuunnelluimmasta kirjasta kuusi oli lastenkirjoja. Top 10:ssä nähtiin myös Storytel Original -julkaisu Sydänjää, jonka ovat kirjoittaneet Camilla Läckberg ja Alexander Karim.