Hartela aloittaa useita uusia sijoittajahankkeita pääkaupunkiseudulla

Hartela aloittaa viisi uutta sijoittajille myytyä kerrostalohanketta pääkaupunkiseudulla. Viime kuukausina myytyjen sijoittajakohteiden yhteisarvo on lähes 80 miljoonaa euroa, ja niissä on yhteensä 310 asuntoa.

Hartelan vapaarahoitteiset omistusasuntoyhtiöt Pollari ja Potkuri Jätkäsaaren Karibiankujalla.

Kohteiden ostajia ovat Aktia, Asuntosäätiö, Fennia, IceCapital, Kojamo ja LähiTapiola. Hartela toimii kohteiden pääurakoitsijana, ja rakentaminen käynnistyy keväällä 2019. Asunto-osakeyhtiöt Tuulensuoja, Poukama, Kaljaasi Aurorankuja ja Karibiankuja sijaitsevat Helsingissä, Tuusulassa käynnistyy Kievarinpuisto-hanke.

Olemme hyvin tyytyväisiä tehtyihin kauppoihin. Me tuotamme monipuolista asuntotuotantoa ja rakennamme keskeisille paikoille, ja hankkeet kertovat luottamuksesta Hartelaa kohtaan. Teemme pitkäjänteistä työtä ostajien kanssa ja pyrimme aina löytämään hyvät ratkaisut heidän tarpeisiinsa”, kertoo Hartela Etelä-Suomen toimitusjohtaja Matti Aho.

Hartela toteuttaa hankkeita monipuolisesti kaikille asiakasryhmille. Hartelan Etelä-Suomen tuotannosta noin puolet on suunnattu suoraan kuluttajille omaperustaisena tuotantona ja puolet kokonaisina vuokratalokohteina institutionaalisille sijoittajille.

Jokainen kerrostalohanke on osa laajempaa kokonaisuutta, jota olemme Hartelassa kehittäneet. Hienoa, että saimme omistajat näille upeille hankkeille.  Tällä tavalla suunnitelluista korttelikokonaisuuksista muodostuu eri hallintamuotojen ansiosta nopeammin valmista ympäristöä alueen asukkaille”, toteaa Hartelan hankekehitysjohtaja Johanna Palosaari.

Toimitusjohtaja Matti Aho, Hartela Etelä-Suomi Oy, p. 050 380 9983, matti.k.aho@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.