Hartela aloittaa useita uusia sijoittajahankkeita pääkaupunkiseudulla

Hartela aloittaa viisi uutta sijoittajille myytyä kerrostalohanketta pääkaupunkiseudulla. Viime kuukausina myytyjen sijoittajakohteiden yhteisarvo on lähes 80 miljoonaa euroa, ja niissä on yhteensä 310 asuntoa.

Hartelan vapaarahoitteiset omistusasuntoyhtiöt Pollari ja Potkuri Jätkäsaaren Karibiankujalla.

Kohteiden ostajia ovat Aktia, Asuntosäätiö, Fennia, IceCapital, Kojamo ja LähiTapiola. Hartela toimii kohteiden pääurakoitsijana, ja rakentaminen käynnistyy keväällä 2019. Asunto-osakeyhtiöt Tuulensuoja, Poukama, Kaljaasi Aurorankuja ja Karibiankuja sijaitsevat Helsingissä, Tuusulassa käynnistyy Kievarinpuisto-hanke.

Olemme hyvin tyytyväisiä tehtyihin kauppoihin. Me tuotamme monipuolista asuntotuotantoa ja rakennamme keskeisille paikoille, ja hankkeet kertovat luottamuksesta Hartelaa kohtaan. Teemme pitkäjänteistä työtä ostajien kanssa ja pyrimme aina löytämään hyvät ratkaisut heidän tarpeisiinsa”, kertoo Hartela Etelä-Suomen toimitusjohtaja Matti Aho.

Hartela toteuttaa hankkeita monipuolisesti kaikille asiakasryhmille. Hartelan Etelä-Suomen tuotannosta noin puolet on suunnattu suoraan kuluttajille omaperustaisena tuotantona ja puolet kokonaisina vuokratalokohteina institutionaalisille sijoittajille.

Jokainen kerrostalohanke on osa laajempaa kokonaisuutta, jota olemme Hartelassa kehittäneet. Hienoa, että saimme omistajat näille upeille hankkeille.  Tällä tavalla suunnitelluista korttelikokonaisuuksista muodostuu eri hallintamuotojen ansiosta nopeammin valmista ympäristöä alueen asukkaille”, toteaa Hartelan hankekehitysjohtaja Johanna Palosaari.

Toimitusjohtaja Matti Aho, Hartela Etelä-Suomi Oy, p. 050 380 9983, matti.k.aho@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Vihreän toimistorakentamisen lippulaiva Ilmalassa sai tunnustuksen26.9.2018 09:30:00 EESTTiedote

Ilmalan Asema -toimitilakiinteistön ekologiset ratkaisut ovat saaneet merkittävän kansainvälisen tunnustuksen. Hartelan kehittämälle ja rakentamalle toimitilarakennukselle on myönnetty LEED-ympäristösertifikaatin korkein ja harvinaisin Platina-luokitus. LEED-sertifikaatti on yhdysvaltalainen vihreiden kiinteistöjen sertifiointijärjestelmä, jonka avulla pyritään vähentämään rakentamisen ja kiinteistöjen käytön aikaista ympäristökuormitusta.