Hartela ja YIT myivät lähipalvelukeskus Hertsin palveluasumisen tilat eQ:n rahastolle

Helsingin Herttoniemen ytimessä, Itäväylän ja metroaseman tuntumassa pitkään kehitteillä ollut Hertsin kiinteistöhanke käynnistyi tammikuussa 2018. Hartela ja YIT toteuttavat toimitilarakentamisen työyhteenliittymänä, tasaosuuksin.

Hertsi on iso hybridihanke, johon sijoittuu vähittäiskaupan ja palvelujen lisäksi myös palveluasumisen tiloja. Palveluasumisen tilat on nyt myyty eQ Hoivakiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle. Tilojen palveluoperaattorina ja vuokralaisena toimii Mehiläinen Hoivapalvelut Oy.

"eQ Hoivakiinteistöt on pitkäjänteisenä kiinteistönomistajana mielellään mukana omistamassa tätä erinomaista lähipalvelukeskusta. Hankkeen osapuolilla on yhteneväinen tavoite aikaansaada laadukas ja viihtyisä talo sen tuleville asukkaille ja käyttäjille ja haemme kohteeseen myös LEED-ympäristösertifikaatin", kertoo Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöjen sijoitusjohtaja Jennifer Eloheimo.

”YIT:n ja Hartelan kehittämä lähipalvelukeskus Hertsi tarjoaa erinomaiset puitteet ja sijainnin Mehiläisen uudelle palvelutalolle, Mainiokoti Herttualle”, toteaa Mehiläisen myyntijohtaja Sami Vaateri. ”Mehiläisen uuteen palvelukotiin tulee 60 tehostetun palveluasumisen paikkaa ja voimme tarjota myös erilaisia palveluita samaan pihapiiriin tuleviin asuinkerrostaloihin jo ennen muuttoa palvelukotiin”, jatkaa Vaateri.

Helposti saavutettava Hertsi kokoaa palvelut yhteen

Lähipalvelukeskus Hertsin tiloihin sijoittuvat mm. HOK-Elannon Prisma, Helsingin kaupungin kirjasto- ja nuorisotila ja Touhula-päiväkoti sekä olemassa olevassa liikekeskuksessa jo toimivat Tokmanni, Alko, Elixia ja Megahertsin Apteekki. Lähipalvelukeskus ja palveluasumisen tilat valmistuvat vuonna 2020.

”Hoivayksikkö täydentää erinomaisesti lähipalvelukeskushanketta, joka on paljon enemmän kuin vain perinteinen kauppakeskus. Mehiläinen ja eQ ovat meille merkittäviä kumppaneita, ja hanke saadaan varmasti tällä kokoonpanolla vietyä läpi menestyksekkäästi”, kertovat YIT:n transaktioasiantuntija Hedi Grass ja Hartela Etelä-Suomi Oy:n varatoimitusjohtaja Tapio Rantanen.

Lähipalvelukeskuksen kehittämisen tavoite on koota yhteen mahdollisimman paljon kaupunkilaisten tarvitsemia päivittäispalveluja eri tarpeisiin, ja näin sujuvoittaa ihmisten arkea. YIT ja Hartela rakentavat kortteliin myöhemmin myös omat, erilliset asuinrakennuskohteensa.

Tapio Rantanen, varatoimitusjohtaja, Hartela Etelä-Suomi Oy
p. 050 516 5292, s-posti tapio.rantanen@hartela.fi

Jennifer Eloheimo, sijoitusjohtaja, eQ Hoivakiinteistöt
p. 050 54 73 660, s-posti jennifer.eloheimo@eq.fi

Sami Vaateri, myyntijohtaja, Mehiläinen Oy
p. 0400 579358, s-posti sami.vaateri@mehilainen.fi

Lähipalvelukeskus Hertsi rakentuu Helsingin Herttoniemeen uuden Prisman ja jo olemassa olevan Megahertsi-kauppakeskuksen palveluiden ympärille. Ruokakauppojen ja ravintoloiden lisäksi Hertsiin avataan mm. kirjasto, nuorisotila, päiväkoti sekä liikunta- ja hyvinvointipalveluita. Hertsi on voimakkaasti kehittyvän Herttoniemen uusi keskusta: asiointi- ja kohtaamispaikka julkisen liikenteen keskipisteessä. Hertsi valmistuu vuonna 2020. Uudet liike- ja palvelutilat omistavat tasaosuuksin Aktia Henkivakuutus Oy, Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia ja Yleisradion eläkesäätiö, lainottajana toimii Handelsbanken sekä omistusta hallinnoi ja rakennuttamista johtaa osakkaiden puolesta Fennia Varainhoito Oy. Palveluasumisen tilat omistaa eQ Hoivakiinteistöt -rahasto. Hankkeen toteuttavat tasaosuuksin työyhteenliittymänä YIT ja Hartela.