Hartela myi hankkeita Espooseen lähes 60 miljoonalla

Hartelalla alkaa pian kolme uutta sijoittajille myytyä kerrostalohanketta Espoon Niittykummussa. Myytyjen kohteiden yhteisarvo on lähes 60 miljoonaa euroa, ja niissä on yhteensä 240 asuntoa.

Kohteiden ostajia ovat Espoon Asunnot, Kojamo sekä IceCapital. Hartela toimii kohteiden pääurakoitsijana ja rakentaminen käynnistyy syksyllä 2019.

”Pitkän kaavakehitystyön jälkeen olemme tyytyväisiä siitä, että lopultakin saamme hankkeet käyntiin. Kiitos asiakkaille hyvästä yhteistyöstä neuvotteluvaiheen aikana. Tulemme näiden hankkeiden lisäksi toteuttamaan alueelle myös yhden perustajaurakointikohteen”, kertoo Hartela Etelä-Suomen toimitusjohtaja Matti Aho.

Hartela toteuttaa hankkeita monipuolisesti kaikille asiakasryhmille. Yrityksen tavoitteena on rakentaa keskeisille paikoille hyviä koteja. Espoon Niittykumpuun rakentuva kortteli sijaitsee sujuvien kulkuyhteyksien äärellä Länsiväylän ja Kehä II:n vieressä. Niittykummun kautta kulkee myös länsimetro.

Hartela Etelä-Suomi Oy
Matti Aho
matti.k.aho@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.