Hartela rakentaa K-ryhmälle uuden liikekiinteistön Oulun Hiukkavaaraan

Hartela Pohjois-Suomi Oy ja Kesko Oyj ovat tehneet sopimuksen uuden liikerakennuksen rakentamisesta Oulun kasvavaan Hiukkavaaran keskukseen.

Liiketilan rakentaminen Paraatikatu 8:aan pyritään aloittamaan kesällä 2018, jolloin rakennus valmistuisi suunnitelmien mukaisesti kesäksi 2019. Liiketilan bruttoala on 2 350 neliömetriä, ja rakennukselle on varattu 83 autopaikkaa.

Liiketilaan tullaan avaamaan uusi K-Market, minkä lisäksi tiloihin on mahdollisuus ottaa myös muita vuokralaisia.

"Hiukkavaaran alueelle on toivottu ruokakauppaa jo pitkään ja olemmekin tyytyväisiä päästessämme mukaan rakentamaan aluetta ja kehittämään kasvavan Hiukkavaaran palveluita. Kun alue lähivuosina rakentuu ja väkimäärä kasvaa, tilat mahdollistavat K-Marketin laajentamisen K-Supermarketiksi", sanoo K-ryhmän Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari Saarinen.

”K-ryhmä on meille tärkeä kumppani, ja olemme Hartelassa rakentaneetkin vuosien mittaan useita liikerakennuksia yhteistyössä K-ryhmän kanssa. Nyt laadittu sopimus jatkaa osaltaan Hiukkavaaran alueen kehittymistä vetovoimaiseksi ja laadukkaaksi asuinympäristöksi, jonka suunnittelussa tärkeitä teemoja ovat alusta alkaen olleet pohjoisen kaupunkisuunnittelun ja talvikaupungin hyvät ratkaisut, laadukkaat palvelut sekä järkevä tietotekniikan hyödyntäminen elinympäristössä”, kertoo Hartela Pohjois-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Markku Taskinen.

Hartela Pohjois-Suomi Oy:n toimitusjohtaja Markku Taskinen
puh. 050 343 1482, s-posti markku.taskinen@hartela.fi

Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari Saarinen, K-ryhmä
puh. 0500 677 878, s-posti jari.k.saarinen@kesko.fi

Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin. Rakennamme asuntoja ja toimitiloja sekä kehitämme kiinteistöjä ja alueita. 75-vuotias, suomalainen perheyhtiö työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Konserniin kuuluvat Turun ja Tampereen seudulla sekä Satakunnassa ja Länsi-Uudellamaalla toimiva Hartela Länsi-Suomi Oy, pääkaupunkiseudulla ja ympäristökunnissa sekä Lahdessa toimiva Hartela Etelä-Suomi Oy sekä Oulun talousalueella toimiva Hartela Pohjois-Suomi Oy. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.