Hartela vahvistaa läsnäoloaan Pirkanmaalla

Hartela on päättänyt kehittää yhtiörakennettaan siten, että Tampereen toiminnot irrotetaan Hartela Länsi-Suomi Oy:stä omaksi tytäryhtiökseen. Tytäryhtiön nimeksi tulee Hartela Pirkanmaa Oy. Länsi-Suomen tytäryhtiöön jäävät jatkossa Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Länsi-Uudenmaan alueet. Ratkaisun taustalla on strateginen tavoitteemme kasvaa Pirkanmaan alueella.

”Hartelassa kasvu ei ole ollut itsetarkoitus, mutta olemme kuitenkin jo pidemmän aikaa halunneet vahvistaa asemaamme Tampereella,” kertoo toimitusjohtaja Juha Korkiamäki.

Uusi tytäryhtiö perustetaan vuodenvaihteessa, minkä jälkeen Hartelalla on neljä rakentavaa tytäryritystä: Hartela Etelä-Suomi Oy, Hartela Pohjois-Suomi Oy, Hartela Länsi-Suomi Oy ja Hartela Pirkanmaa Oy.

Tehdyllä ratkaisulla haemme kasvua ja itsenäisempää asemaa Pirkanmaalle. Toiminta jatkuu vuodenvaihteeseen nykyisellään osana Länsi-Suomen tytäryhtiötä.

”Kaiken kaikkiaan tämä on erittäin positiivinen asia niin Pirkanmaan kuin koko Hartela-konsernin osalta”, toteaa Hartelan hallituksen puheenjohtaja Kari Heinistö.

Toimitusjohtaja Juha Korkiamäki
juha.korkiamaki@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 520 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.

Hartelalta taloudellisesti vahva vuosi 202127.1.2022 08:59:14 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Hartelalle hyvä huolimatta korona-pandemian aiheuttamista vaikeuksista. Koronan vaikutukset taloudelliseen tulokseen jäivät kuitenkin hyvin maltillisiksi, koska asuntojen kysyntä säilyi hyvänä sekä kuluttajien että sijoittajien osalta ja julkisten hankintojen volyymitaso pysyi korkeana. Rakennuskustannusten huomattava nousu ei ehtinyt vaikuttaa merkittävästi vuoden 2021 tulokseen, vaikka se asettikin paineita uusien käynnistyvien hankkeiden katetasoihin ja aikatauluihin.

Hartelan Grün in der Mitte ehdolla Helsingin kaupungin Vähähiilisen viherkorttelin laatukilpailun voittajaksi24.9.2021 08:59:49 EEST | Tiedote

Vähähiilisen viherkorttelin tontinluovutuskilpailu on Helsingissä ensimmäinen, jossa arvioitiin arkkitehtuurin lisäksi myös hiilijalanjälkeä, energiatehokkuutta ja viherkerrointa. Voittajaksi ehdotettu Hartelan Grün in der Mitte tuo Verkkosaareen elämyksellisen ja muuntojoustavan terassoituvan kaupunkikorttelin, jonka erityispiirre on monikerroksinen viherrakenne.