Hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi kolminkertaisti liikevaihtonsa koronavuonna

Kotimainen hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi kasvaa voimakkaasti. Yhtiön asiakasmäärä ja liikevaihto kolminkertaistuivat viime vuoden aikana. Liikevaihto kasvoi 3,7 miljoonasta 12 miljoonaan. Myös ruokatilausten lukumäärä on ylittänyt puolen miljoonan rajapyykin. Kasvanut suosio on suorassa suhteessa ruokahävikin pienentymiseen – Fiksuruoka.fi on vähentänyt Suomen ruokahävikkiä jo 4,5 miljoonaa kiloa.
“Meidän liiketoiminnassa voi olla ylpeä siitä, että mitä suuremmaksi kasvamme, sitä enemmän teemme hyvää hävikin vähentämiseksi. On ollut ilo huomata, miten innokkaasti suomalaiset ovat lähteneet mukaan hävikin vähentämiseen”, kommentoi yhtiön toimitusjohtaja Juhani Järvensivu.
“Olemme äärimmäisen dataohjattu firma. Hyödynnämme dataa ja analytiikkaa ostossa, hinnoittelussa, digitaalisessa markkinoinnissa sekä verkkokaupan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. Uskon, että se on keskeisin syy menestykseen”, kertoo Järvensivu.
Yhtiö työllistää nykyään yli 20 ammattilaista, sillä on lähes 200 000 asiakasta ja noin 300 tavarantoimittajaa. Tunnettuja yhteistyökumppaneita ovat mm. Orkla Care, Jalostaja ja Nestlé.
Yhteistyö Postnordin kanssa mahdollistaa kuljetukset seuraavana arkipäivänä
Fiksuruoka.fi on aloittamassa yhteistyön PostNordin kanssa varastologistiikan osalta. Tämä mahdollistaa asiakkaille entistä kilpailukykyisemmät toimitukset. Uuden kumppanuuden myötä tilaukset voivat saapua pääkaupunkiseudun alueelle jo seuraavan arkipäivän aikana.
“Olen erittäin innoissani pian alkavasta yhteistyöstä Postnordin kanssa. Uuden kumppanin myötä saamme parannettua toimitusaikoja entisestään ja tehtyä palvelustamme asiakkaille vieläkin paremman”, Järvensivu iloitsee.
Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on ainoa suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa. Verkkokaupan valikoima koostuu pääosin suomalaisten valmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.
Fiksuruoka.fi tekee yhteistyötä Suomessa lähes kaikkien isojen kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa. Toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestlé, Orkla Care, Oriola, Fredman ja Läntmannen Cerelia.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari Wainio
+358 40 828 0508
mari@mellakkahelsinki.fi
www.mellakkahelsinki.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa, joka toimii kansainvälisillä markkinoilla nimellä Foodello. Verkkokaupan valikoima koostuu elintarvikevalmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.
Fiksuruoka.fi on perustettu vuonna 2016, ja yritys on kasvanut lähes 60 henkilöä työllistäväksi yritykseksi. Fiksuruoka toimii tällä hetkellä kolmella markkinalla: Suomessa, Alankomaissa ja Belgiassa. Yritys tekee yhteistyötä paikallisten kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa. Suomessa toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestlé, Orkla Care, Oriola, Fredman ja Läntmannen Cerelia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi
Havainnekuva paljastaa karun totuuden: näin paljon Suomessa menee ruokaa roskiin joka vuosi12.4.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Liki kolmannes kaikesta maailmassa tuotetusta ruoasta päätyy roskiin. Suomessa syömäkelpoista ruokaa haaskataan koko elintarvikeketjussa vuosittain noin 360 miljoonaa kiloa, mikä vastaa 10–15 % tuotetun ruoan määrästä. Sillä peittäisi Helsingin Tuomiokirkon.
Fiksuruoka laajentaa toimintaansa Belgiassa: “Uudet markkinat ovat ottaneet lentävän lähdön”7.3.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Fiksuruoan hävikkiruokaa myyvä verkkokauppa on otettu ulkomailla innolla vastaan, ja uusien markkinoiden avaukset ovat ylittäneet odotukset. Viime syksynä Belgian Flanderista aloitettu toiminta kattaa nyt myös maan ranskankielisen alueen.
Jussi Pekkala luotsaamaan vauhdilla kansainvälistyvän Fiksuruoan brändiä16.12.2022 10:30:00 EET | Tiedote
Pitkän uran luovien tehtävien parissa mainostoimistoalalla tehnyt Jussi Pekkala on nimitetty Fiksuruoka.fi:n uudeksi brändijohtajaksi. Määrätietoinen brändityö tukee Fiksuruoan strategiaa vahvan kasvun ja kansainvälistymisen tiellä.
Joulun ruokahävikki kuriin Fiksuruoan vinkeillä15.12.2022 09:00:00 EET | Tiedote
Hävikkimarkkinoiden kiireinen sesonki alkaa heti jouluaaton jälkeen ja jatkuu pitkälle tammikuuhun. Fiksuruoka.fi:n verkkokauppamyynnin kautta säästyy vuosi vuodelta enemmän ruokahävikkiä.
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – avaa hävikkiruoan verkkokaupan Belgiaan11.10.2022 08:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa jo kuusi vuotta ruokahävikin pioneerityötä tehnyt Fiksuruoka.fi uskoo suurimman kasvun tulevan ulkomailta. Belgian markkinan avaus on jatkoa alkuvuodesta Hollantiin avatulle verkkokaupalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme