Fiksuruoka.fi

Hävikkiruokapalvelu Fiksuruoka.fi:n myynti kolminkertaistui viikossa 

Jaa

Ihmiset ostavat verkosta eniten pastaa, ruoanlaittotuotteita, ketsuppia, wc-paperia ja kastikkeita

Suomalaisen, pääosin tuttujen kotimaisten valmistajien tuotteita myyvän hävikkiruokapalvelu Fiksuruoka.fi:n myynti lähes kolminkertaistui tämän viikon aikana. Normaalia enemmän ostettiin esimerkiksi ruoanlaittotuotteita, pastaa ja riisiä, ketsuppia ja kastikkeita, wc-paperia sekä naposteltavia. 

Verkkokauppa myy normaalisti kuukausittain noin 15 000 pakettia, jotka tulevat noin 200 tavarantoimittajalta. “Nyt sekä tilaus-, että asiakasmäärä ovat lähes kolminkertaistuneet. Joidenkin tuotekategorioiden myynti on jopa viisinkertaistunut”, Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu sanoo. 

Vaikka myynnin kasvu on yrityksen kannalta vaikeiden aikojen keskellä toki positiivinen asia, asiassa on toinenkin puoli. “Tänä vuonna tavoitteemme on vähentää yli 2 miljoonaa kiloa ruokahävikkiä. Tilaamalla ruokaa meiltä, vähentää Suomen ruokahävikkiä ja säästää rahaa. Ruoakaostosten suunnittelu viikon parin tarpeiksi ja ruoan tilaaminen verkosta kotiin on näinä aikoina erittäin fiksua. Mutta liian paljon tilaaminen taas voi aiheuttaa hävikkiä.” 

Järvensivun mukaan Fiksuruoka.fi toimii poikkeustilanteessa normaalisti. “Meidän tietääksemme ruoka ei Suomessa ole loppumassa kesken. Verkkokauppamme on auki ympäri vuorokauden eikä ostoksille tarvitse poistua kotoa. Ruoat tulevat kotiin jopa päivässä, korkeintaan kolmessa. Samalla säästää rahaa.” 

Fakta Fiksuruoka.fi 

Fiksuruoka.fi on ainoa suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa. Verkkokaupan valikoima koostuu pääosin suomalaisten valmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys. 

Fiksuruoka.fi tekee yhteistyötä Suomessa lähes kaikkien isojen kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa Toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestle, Orkla Care, Myllyn Paras, Oriola ja Läntmannen Cerelia. 

Fiksuruoka.fi toimittaa ruokapaketteja kaikkialle Suomeen 1-3 arkipäivässä, kumppaneita kuljetuksissa ovat DB Schenker, Posti ja Matkahuolto. Yli 35 euron tilauksilla on ilmainen toimitus.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Juhani Järvensivu
toimitusjohtaja
juhani.jarvensivu@fiksuruoka.fi
+358 50 4021665

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Fiksuruoka.fi

Fiksuruoka.fi on ainoa suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa. Verkkokaupan valikoima koostuu pääosin suomalaisten valmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.

Fiksuruoka.fi tekee yhteistyötä Suomessa lähes kaikkien isojen kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa. Toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestlé, Orkla Care, Oriola, Fredman ja Läntmannen Cerelia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi

Fiksuruoka.fi sai 19 miljoonan rahoituksen – kasvusijoittaja Verdane siivittää hävikkiruoan verkkokaupan kansainväliseen kasvuun27.5.2021 08:00:52 EEST | Tiedote

Pääomasijoittaja Verdane investoi suomalaisen hävikkiruoan verkkokaupan Fiksuruoka.fi:n kansainväliseen kasvuun. 19 miljoonan euron rahoituskierros sai Verdanen lisäksi myös Fiksuruoan nykyiset sijoittajat liikkeelle. Verdane haluaa tukea Fiksuruoan vakiintunutta asemaa Suomessa ja sen kansainvälistä laajentumista Eurooppaan. Verdanesta tulee sijoituksen myötä Fiksuruoan merkittävä vähemmistöosakas. Fiksuruoka starttasi toimintansa autotallista. Neljässä vuodessa yritys on kasvattanut liikevaihtonsa 12 miljoonaan euroon, auttanut yli 300 suomalaista yritystä minimoimaan hävikkiä sekä asiakkaitaan säästämään rahaa ja ympäristöä. Yhteensä Fiksuruoka on vähentänyt ruokahävikkiä Suomessa jo yli neljä miljoonaa kiloa. Yritys haluaa olla mukana mahdollistamassa EU:n tavoitteen mukaista ruokahävikin puolittamista vuoteen 2030 mennessä. Verdane on keskittynyt teknologiavetoisten pohjoiseurooppalaisten yritysten kansainväliseen kasvuun. Yhtiö on tehnyt vuodesta 2003 lähtien noin 30 eri sijoitus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme